حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سوئیس در راستای یکسان سازی پورت‌های شارژ در سال ۲۰۱۷

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | ترنجی

به‌تازگی در اروپا این بحث مطرح شده است که تمامی تولید کنندگان تلفن هوشمند بایستی از پورت‌های شارژ یکسان استفاده کنند و این درحالی است که تقریبا همه‌ی شرکت‌ها بجز اپل از پورت شارژ یکسانی استفاده می‌کنند و پورت میکرو یو اس بی این روزها محبوب است و تلفن‌های اندرویدی نیز همگی از آن استفاده می‌کنند. حال تنها شرکتی که همچنان مخالف این کار است اپل است که هنوز هم از پورت لایتنینگ اختصاصی خود استفاده می‌کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

گرچه به نظر می رسد که اروپا تنها ناحیه به کار گیرنده چنین برنامه ای نباشد؛ زیرا که خواست سوئیس، استاندارد شدن درگاه های یکسانِ شارژ جهانی  تا سال ۲۰۱۷ است تا به‌وسیله آن همگی بتوانند از آن در تلفن هوشمند خود استفاده کنند. البته هنوز آن‌ها مشخص نکرده‌اند که دقیقا چه پورت شارژی را می‌خواهند اما احتمالا پورت میکرو یو اس بی که امروز بیشتر استفاده می‌شود هدف سوئیس است. دولت سوئیس می‌گوید که :

ما تلاش داریم تا استانداردی مشخص را برای تمامی پورت‌های شارژ درنظر بگیریم که با تلفن‌های هوشمند و همه‌ی دستگاه‌ها سازگار باشد. هدف ما این است که با این کار تعداد پورت‌های شارژ زیاد را کم کنیم و از هدر رفتن انرژی برق جلوگیری کنیم.

پورت‌های شارژ تلفن هوشمند 2017

البته شرکت اپل جایگزین‌هایی را از جمله مبدل لایتینگ به میکرو یو اس بی ارائه کرده است که مورد قبول اروپا واقع نشد و باید دید تا سال ۲۰۱۷ اپل قبول خواهد کرد که از پورت‌های شارژ دیگری استفاده کند یا خیر. نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا کشور سوئیس می‌تواند هدف خود را اجرایی کند و همگی شاهد استفاده از پورت شارژ یکسان باشیم؟ نظرات خود را با ما به‌اشتراک بگذارید.

[su_button url=”http://www.ubergizmo.com/2015/12/switzerland-universal-phone-charger-2017/”]Ubergizmo[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
M҉O҉H҉A҉M҉M҉A҉D҉

؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیررضا صحرائی