حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پاسخ به یک سوال؛ آیا آیپد پرو واقعا بی‌ارزش است؟

نوشته

8 سال قبل | 17 دیدگاه | ترنجی

آیپد پرو، جدیدترین و قوی‌ترین تبلت اپل است، اما عده زیادی می‌گویند که این محصول صرفا یک آیپد ایر بزرگ‌تر است و واقعا ارزش خرید ندارد. همچنین برنامه‌های موجود برای این محصول مشابه همانی است که بر روی آیپد ایر و یا حتی آیفون می‌بینیم. پس واقعا علت خرید این محصول چیست؟ آیا اپل یک محصول بیهوده را عرضه کرده است؟ در ادامه قصد داریم که نگاهی عمقی‌تر به این موضوع بیاندازیم. در ادامه با ترنجی همراه شوید.

اپل در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۵ از بزرگ‌ترین و قوی‌ترین تبلت خود یعنی آیپد پرو رونمایی کرد که دارای ویژگی‌های مانند داشتن یک صفحه‌نمایش بزرگ ۱۲٫۹ اینچی در کنار چیپست قدرتمند A9X و غیره می‌باشد. شاید یکی از مهمترین ویژگی‌های آیپد پرو، امکان اجرای دو برنامه مجزا کنار هم باشد که کارایی این محصول را برای بسیاری از افراد بیشتر از قبل می‌کند. تیم‌ کوک، مدیر عامل اپل می‌گوید که با داشتن یک آیپد پرو، هیچ نیازی به داشتن یک لپتاپ و یا کامپیوتر رومیزی نخواهید داشت. این موضوعی است که بسیاری از ما دوست داریم به حقیقت بپیوندد، اما چنین موردی چندان درست نیست، اما چرا؟ درست است، آیپد پرو نسبت به بسیاری از کامپیوتر‌ها و لپتاپ‌های موجود در بازار سریع‌تر و قوی‌تر است، اما این موضوع کافی نیست.

apple-stylus-gallery2-1024x768

اگر یادتان باشد، از همان ابتدای عرضه اولین نسل آیپد، مردم انتظار داشتند که این محصول به عنوان یک کامپیوتر سبک و قابل‌ حمل به‌کار برود، اما تا به‌این لحظه شاهد اجرای همان برنامه‌هایی که بر روی تلفن‌هوشمند خود داریم هستیم. منظور ما را اشتباه نگیرید، اپلیکیشن‌های موجود در اپ‌استور واقعا عالی و با کیفیت هستند، اما شاید برای محصولی مانند آیپد پرو، این برنامه‌‌ها چندان کارایی نداشته باشند. پس احتمالا متوجه شدید که دلیل عدم استقبال زیاد از آیپد پرو از نگاه ما چیست. در حال حاضر شاهد برنامه‌های کاربردی مانند برنامه آفیس مایکروسافت در اپ‌استور هستیم که دارای ویژگی‌های فراوانی هستند و تا حد زیادی، کاربر را از لپتاپش دور می‌کند، اما این برنامه‌ها باید به‌شکل وسیع‌تری برای آیپد پرو عرضه شود، برای مثال اگر برای آیپد، برنامه‌ کامل فوتوشاپ با تمام ویژگی‌هایش عرضه شود، به‌شخصه به سراغ آن خواهم رفت.  زیرا در غیر این صورت، این محصول تنها یک آیپد بزرگ‌تر است. انتظار نداریم که لپتاپ‌ها از کار، بیکار شوند، اما پرداخت چنین هزینه‌ای برای آیپد پرو که دارای چنین ویژگی است چندان جالب نیست.

ipad-pro-pencil

صحبت از قیمت کردیم. دومین دلیلی که از نظر ما، ارزش این محصول را کمتر از حد می‌کند قیمت بسیار بالای آن است. برای مثال شما مبلغ ۸۰۰ دلار را برای خود محصول پرداخت می‌کنید و از طرفی ۲۰۰ دلار بابت لوازم جانبی آن بپدازید. ۱۰۰۰ دلار مبلغی است که می‌‌توان برای یک لپتاپ قوی‌تر و یا حتی تبلتی مانند سرفیس پرو ۴ پرداخت کرد. درست است که دیگر محصولات اپل همانند اپل‌واچ از قیمت بالایی برخوردار هستند اما از نظر ما، اپل باید حداقل در نحوه قیمت‌گذاری این محصول کمی بیشتر فکر کند.

3

شاید بگویید که این مقاله برای تخریب آیپد پرو بوده است، اما لازم است بدانید که این‌ها همه یک طرف از موضوع است. آیپد پرو می‌تواند بهترین گزینه‌ برای افراد طراح و یا افراد محصل و یا کارمندان یک سازمان باشد، اما نمی‌توان آیپد پرو را به‌عنوان محصولی برای یک کاربر عادی انتخاب کرد. شاهد هدف اپل از عرضه این محصول همین باشد، عرضه تبلتی با صفحه‌نمایش بزرگ “برای افراد خاص”، اما مطمئنا ایجاد تغییراتی در زمینه قیمت و یا برنامه‎‌های کاربردی می‌تواند تاثیر بسزایی در میزان فروش این محصول داشته باشد. از طرفی عرضه برنامه‌های باکیفیت و کامل‌تر می‌تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند. در حال حاضر، اپل پلتفرمی دیگر به‌نام مک را در اختیار دارد و اگر برنامه‌های موجود در آیپد پرو بتواند به حد این برنامه‌های موجود در مک برسد، اپل باید قید توسعه این محصولات را بزند. همچنین برنامه‌های باکیفیت و کارایی فوق‌العاده بالا، نیازمند حافظه داخلی بسیار زیادی است. همچنین ممکن است قیمت برنامه‌های موجود برای این محصول تا حد زیادی افزایش یابد. در نهایت از نظر ما، با توجه به شرایط موجود برای شرکت مذکور، اپل تصمیم درستی در عرضه آیپد پرو اتخاذ کرده است ولی انتظار داریم که اپل در توسعه این محصول برای بعدها تلاش بیشتری کند.

نظر شما چیست؟ آیا فکر می‌کنید که آیپد پرو برای شما کاربردی است؟

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SONY 1946

برای همین تبلت بی کاربرد هم قیمت خون باباش از مردم میگیره :wacko:

Amirali205

Baz in fan haye sony az sozesh omadan to post apple nazar dadan. Agar in tablet bi karborde pas xperia z4 tablet k kolan boghe har chi bashe ipad pro ham ghavi tare ham app haye behtari dare ne mesle z4 tablet k ghablete bi estefadeii mesle zed abi dare

pika

آموزش اضافه کردن زبان فارسی به کیبورد آیفون و آیپد
http://tinyurl.com/jb3cxea

Mr pixel

چند روز دست یکی از بچه های طراح دیدم .چجوری دلش اومده بود پول بده نمیدونم.ولی میگفت برنامه ها با قلم مشکل دارن و بخ خوبی قلم تیلتهای سامسونگ نیست.
این ۱
۲.برنامه های کمتری تو زمینه طراحی نسبت به سورفیس برای طراحی داره.
۳.مشکل نوک قلم داره.نوک قلمش استاندارد نیست.یه چیزایی راجع به قطر قلم و…. اینامیگفت که نفهمیدم.
در آخر نتیجه گرفتم واسه کسایی هم که کارشون طراحیه مناسب نیست.

mostafa panahi

به نظر من هم فقط یک ایپد ایر بزرگتره

Aryan.e.m

بهترین و با ارزش ترین تبلتی که میشه خرید air 2 هست ولاغیر B-)

Mr pixel

فکر نکنم.راستش میتونست بهترین باشه.ولی سیاست های اپل خرابش کرده.
فک کن تبلت otg نخوره.
نتونی سیمکارت رو تو خود تبلت شارژ کنی.
تو نسخه وایفای جی پی اس نداره.فک کن تبلت بهترین وسیله واسه نقشه خونیه که…. بگذریم.

Aryan.e.m

این که نمیشه سیمکارت رو شارژ کرد راه داره
راهشم اینه که سیمکارت دایمی (daaemi) بخریم :good:
نسخه واسه منم وای فای نیست :bye:

mr master

خیلی عالین آیپدها

a_041

منطق طرفداران اپله . اگه هزار تا کارشناسم بیاد بگه این خوب نیست میاد باز حرف تکراری خودشو میزنه . اگه اپل یه چوب رو برش بده لوگوشو بچسبونه روش میگن وای چه تکنولوژی ، چه نو آوری

Mohammad H

محتوای مقاله خوب بود ولی به نظرم جملات در کنار هم یکپارچه و یکسو نبودند و میشد بهتر نوشته بشه.

mohammad.R.1

با این قیمت سرفیس انتخاب خیلی بهتریه

HesamDanaey

اپل اینو واسه رقابت با سرفس داده ولی به هیچ وجه هیچ چیزش از سرفس بهتر نیست

HM-R O Y A L

این تبلت تو رنچ ۸۰۰-۹۰۰ دلاریش بخاطر قلم و صفحه مخصوصش بهترین گزینه برای طراحان است .نیاز آنچنانی به خرید کیبورد جانبی نیست چون تایپ کردن با خود آیپد هم راحته به نظرم صبر کردن برای ipad air3 برای کسانیکه اهل طراحی نیستند گزینه بهتر و ارزانتری است( با مشخصات سخت افزاری مشابه آیپد پرو ) با دویست سیصد دلار بیشتر میتوان مکبوک ایر یا مکبوک پرو ۱۳ اینچی یا یک لپتاپ ویندوزی خرید کانفیگ ۹۰۰ دلاری با پردازنده core m سرفیس بسیار ضعیف است در حد یک الترا بوک . در مقایسه با قدرت و قیمت لپتاپهای ویندوزی و مکبوک پرو های هم قیمت سرفیس پرو ، هیچکدام از مدلهای سرفیس پرو ارزش خرید ندارند .چرا که قدرت گرانترین و بالاترین کانفیگ سرفیس پرو (۲۷۰۰-۳۲۰۰ دلاری) در حد قدرت پردازنده مکبوک پرو ۱۳ اینچی ۱۲۰۰-۱۵۰۰ دلاریه .

pika

داداش یا مک بوک پرو رو ندیدی یا سرفیس پرو رو! یه محصول هیبریدیِ ویندوزی رو با یه لپتاپ مکینتاشی مقایسه میکنی؟ تنها رقیب سرفیس پرو توی رده ای که قرار داره همین آیپد پرو هست که به قول نویسنده برنامه هاش موبایلیِ
ولی اگه منظورتون سرفیس بوک باشه بازم حرفاتون اشتباهه! لینک زیر رو مطالعه کنین که مقایسه ی مک بوک پرو ۱۳ اینچی با سرفیس بوکِ :rose:
http://www.pcworld.com/article/2995599/laptop-computers/surface-book-vs-macbook-pro-it-isnt-twice-as-fast-its-three-times-as-fast.html

HM-R O Y A L

سیستم عامل سرفیس پرو و سرفیس بوک همان سیستم عامل یک لپتاپ ویندوزیه که قدرت سخت افزاری آن در حد الترابوک ویندوزیه بخاط پروسسور سری u
پردازنده مکبوک پرو ۱۳ اینچی هم سری u است و نسل پنجمیه که فقط از لحاظ مصرف انرژی پر مصرفتر از نسل ششم است . سرفیس پرو و سرفیس بوک کارت گرافیک مجزا دارد ولی مکبوک پروهای ۱۳ اینچی کارت گرافیک مجزا ندارند که در نمودارهای این سایت هم مشخصه سرفیس پرو و سرفیس بوک بدلیل سیستم عامل آن باید با لپتاپ مقایسه شود نه با تبلت .

pika

البته فقط سرفیس بوک کارت گرافیک مجزا داره نه سرفیس پرو
در ضمن آیپد پرو طبق گفته تیم کوک در دسته هیبرید ها قرار داره نه تبلت ها و باید با سرفیس پرو مقایسه شه
مک بوک پرو ۱۳ هم باید با سرفیس بوک مقایسه شه که هر دو تقریبا کم میارن و این جمله ی شمارو نقض میکنن:
“هیچکدام از مدلهای سرفیس پرو ارزش خرید ندارند .چرا که قدرت گرانترین و بالاترین کانفیگ سرفیس پرو (۲۷۰۰-۳۲۰۰ دلاری) در حد قدرت پردازنده مکبوک پرو ۱۳ اینچی ۱۲۰۰-۱۵۰۰ دلاریه .”
پ ن: وجود همین کارت گرافیک مجزا هم باعث افزایش قیمت سرفیس بوک میشه ولی با این حال قیمت برابر با مدل همرده ی مک بوکیش داره
پ ن۲: اگه مایکروسافت روی سرفیس فون بیاد ویندوز کامل بزنه شما اون رو هم به خاطر سیستم عاملش با لپتاپ مقایسه میکنین؟!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs