حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برنامه ریزی فروش ۸.۵ میلیون دستگاه آیپد پرو با نمایشگر OLED برای سال جاری

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، تبلت

آیپدهای مجهز به نمایشگر OLED دقیقا مانند آیفون‌های مجهز به این نوع نمایشگر، بسیار دیر به بازار راه پیدا می‌کنند. با این حال تجهیز این تبلت محبوب به نمایشگر بهتر، همواره مورد استقبال است. آنطور که شنیده می‌شود، کوپرتینویی‌ها خیلی به این تغییر امیدوار هستند. گفته شده که برنامه ریزی فروش ۸.۵ میلیون دستگاه آیپد پرو با نمایشگر OLED برای سال جاری در ذهن اپل مرور می‌شود.

آیپد پرو با نمایشگر OLED

گزارش جدید زنجیره تامین حاکی از آن است که اپل در حال آماده شدن برای فروش حدود 8.5 میلیون مدل iPad Pro با نمایشگر OLED و در سال جاری است.

جالب اینجاست که به نظر می‌رسد این شرکت کوپرتینویی انتظار دارد مدل 13 اینچی مدل محبوب‌تر این خانواده باشد.

انتظار می‌رود تغییر از صفحه‌نمایش‌های LCD به OLED بزرگ‌ترین تغییر در سال جاری باشد، اگرچه گفته می‌شود مدل ۱۲.۹ اینچی نیز با افزایش اندکی در اندازه نمایشگر به ۱۳ اینچ یا حدود آن نزدیک‌تر خواهد بود.

همانطور که احتمالا می‌دانید، پنل‌های OLED چهار مزیت اصلی نسبت به LCD‌ها دارد. اول، چون نیازی به لایه نور پس‌زمینه جداگانه نیست، ضخامت آیپدهای OLED می‌تواند نازک‌تر باشد.

دوم این‌که فقدان نور پس‌زمینه همچنین به این معنی است که رنگ‌های تیزه و سیاه می‌توانند واقعی‌تر و عمیق باشند، زیرا پیکسل‌ها در رنگ مشکی کاملا خاموش می‌شوند، بدون اینکه نوری از پشت پنل نشت کند.

سوم به همین دلیل حذف نور پس‌زمینه، پنل‌های OLED مصرف انرژی بهینه‌تری هم دارند. در نهایت دلیل چهارم به رنگ‌های شاداب‌تر و تجربه بصری بهتر منتهی می‌شود.

ضخامت آیپد پرو ۲۰۲۴ اپل تنها به ۵ میلی‌متر خواهد رسید

اما وقتی جنبه‌های منفی را می‌بینیم، پنل‌های OLED آنقدرها هم بی‌نقص نیستند. رنگ‌های اشباع‌تر می‌توانند دقت کمتری داشته باشند و این مدل پنل‌ها در معرض سایه افتادن هم هستند.

دیجی‌تایمز گزارش می‌دهد که اپل تولید صفحه نمایش را بین ۲ تامین‌کننده تقسیم می‌کند، سامسونگ صفحه نمایش مدل ۱۱ اینچی را تولید می‌کند و ال‌جی سفارش‌های ۱۳ اینچی را به عهده خواهد داشت.

ال‌جی به عنوان تامین کننده پنل OLED برای مدل ۱۳ اینچی باید انتظار سفارش حدود ۴.۵ میلیون پنل را در سال ۲۰۲۴ داشته باشد. این عدد برای برادر هموطن آن یعنی سامسونگ حدود ۴ میلیون پنل ۱۱ اینچی است.

قیمت آیپد پرو با نمایشگر OLED چقدر خواهد بود؟

طبیعتا پنل‌های OLED گران‌تر از LCD است و انتظار می‌رود این واقعیت در قیمت‌گذاری مدل‌های جدید منعکس شود. در حالی که یک گزارش بعید نشان می‌دهد قیمت تقریباً دو برابر می‌شود، گزارش معتبرتر افزایش قیمتی در حدود 160 دلار برای هر مدل پیشنهاد می‌کند.

این یعنی احتمالا قیمت آیپدپروهای مجهز به نمایشگر OLED به قرار زیر باشد:

  1. ‍۱- آیپد پرو با نمایشگر OLED مدل 11 اینچی: حدود 960 دلار
  2. ۲- آیپد پرو با نمایشگر OLED مدل 13 اینچی: حدود 1270 دلار

انتظار می‌رود اپل این مدل‌ها را در ماه جاری و احتمالاً اواسط هفته آینده معرفی کند. به مانند رونمایی از مک بوک ایر M3، انتظار می‌رود که رونمایی از آیپد پروهای مجهز به نمایشگر OLED هم بدون رویداد و صرفا به صورت یک بیانیه رونمایی شوند.

نظر شما چیست؟ منتظر آیپد پرو جدید اپل با نمایشگر OLED هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)