حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بازپخش: نقد و بررسی HTC One M8

نوشته

8 سال قبل | 29 دیدگاه | ترنجی

همه می‌دانیم که خرید یک تلفن‌هوشمند کاری نسبتا دشوار است و قبل از خرید آن باید موارد زیادی را بررسی کنیم. در حال حاضر تلفن‌های هوشمند بازار به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند، تلفن‌های هوشمند پرچمدار و تلفن‌های هوشمند میان‌رده. اما اگر کاربر چیزی بین این دو را بخواهد چه باید کرد؟ مسلما اولین گزینه این دسته از کاربران، پرچمداران سال قبل هستند اما شاید چندان از خرید محصول مورد نظر مطمئن نباشند زیرا نمی‌دانند که آیا این یک محصول بعد از مدتی استفاده همچنان ارزش خرید دارد یا خیر. در سری مطالب “بازپخش” سعی داریم پرچمدارانی که در سال‌های گذشته عرضه شده اما همچنان محصولاتی با ارزش هستند را باری دیگر بررسی کنیم، و اولین محصولی که در این سری مطالب بررسی خواهیم کرد، یک تلفن هوشمند بی‌نهایت جذاب و قدرتمند است و آن چیزی نیست به‌جز HTC One M8. در ادامه با ترنجی همراه شوید.

One M8 پرچمدار سال ۲۰۱۴ شرکت HTC است که از نظر بسیاری یکی از بهترین دستگاه‌های ساخته شده توسط این شرکت است. حال که بیشتر از یک سال از عرضه One M8 در بازار می‌گذرد، قیمت آن نیز به‌مراتب بسیار به‌صرفه‌تر شده است. هم‌اکنون می‌توانید این محصول را با قیمتی حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خریداری کنید. اما بازهم با وجود گذشت این مدت از عرضه، عده بسیاری در برخی موارد این محصول از جمله دوربین اندکی شک دارند. در ادامه به بررسی مجدد این محصول که مدتی در دست ما است می‌پردازیم.

طراحی

2

این همان بخشی است که One M8 را نسبت به تمامی رقبایش متمایز می‌کند. HTC از سال ۲۰۱۳ تصمیم گرفت که در محصولاتش از فلز استفاده کند که به‌سرعت با استقبال کاربران مواجه شد. این محصول در سه رنگ خاکستری، طلایی و نقره‌ای عرضه شده است و انتخاب بین آن‌ها سلیقه‌ای است، اما به‌شخصه رنگ نقره‌ای را می‌پسندم. اگر از این بحث‌ها بگذریم به قسمت جایگیری اجزای مختلف این محصول می‌رسیم. در قسمت بالایی این محصول، شاهد یک دکمه پاور هستیم که در زیر آن، سنسور اینفرارد مخفی شده است. متاسفانه این دکمه جایگاه چندان خوبی ندارد اما نگران نباشید زیرا هنوز راهی برای رهایی از این مشکل وجود دارد که در بخش نرم‌افزار به آن خواهیم پرداخت. در قسمت زیرین محصول شاهد پورت USB در کنار جک هدفون هستیم. در سمت راست بدنه نیز دکمه‌های صدا و شیار کارت حافظه وجود دارد. در نهایت در قسمت سمت چپ One M8 شاهد شیار سیم‌کارت هستیم. لازم به ذکر است که One M8 از سیم‌کارت‌های نانو پشتیبانی می‌کند. اما فقط بحث بر سر کیفیت بدنه نیست، زیرا One M8 در بخش طراحی آرگونومی نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد. قسمت پشتی این محصول به شکل منحنی بوده و گوشه‌های تلفن‌هوشمند ما نیز کمی گرد است. این دو عامل باعث می‌شود که One M8 به‌خوبی در دست جای بگیرد.

3

4

اما این بدنه چندان بدون مشکل نیست. HTC در این محصول حدود ۹۰% فلز به‌کار برده است اما این مورد جدای از زیبا‌تر شدن One M8، باعث سر بودن بدنه شده است. شاید با استفاده از یک قاب این مشکل به‌کلی حل شود، اما یادمان نرود که ما چنین هزینه‌ای را برای لذت بردن از فلز استفاده شده در این محصول پرداخت کرده‌ایم. در نهایت باید بگوییم که پس از دو ماه استفاده از این محصول، شاهد خط و خش و حتی ضربه‌ای بر روی بدنه نیستیم که بسیار خوشحال کننده است. اما اگر بازهم به دنبال استفاده از قاب هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از قاب Dot View شرکت HTC استفاده کنید، زیرا هم زیبا است، هم کیفیت خوبی دارد و نسبت به دیگر‌ قاب‌ها کمی خلاقانه‌تر طراحی شده است. در کل باید بگوییم که از بخش طراحی این محصول کاملا راضی هستیم و جایی برای گله کردن نیست.

صفحه‌نمایش

5

HTC One M8 دارای یک صفحه‌نمایش ۵ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ در کنار چگالی تصویر ۴۴۱ پیکسل در هر اینچ می‌باشد. کیفیت صفحه‌نمایش این محصول نیاز چندانی به توضیح ندارد زیرا همه‌ چیز در آن به‌خوبی نمایش داده می‌شود. می‌دانیم که این جمله را بارها است که شنیدید، اما باید بگوییم که شاید رنگ‌ها به اندازه صفحه‌نمایش‌های Super Amoled اشباع شده و چشمگیر نباشند، اما واقعا کیفیت این صفحه‌نمایش قابل قبول است. موردی که در One M8 بسیار دوست داشتیم، عملکرد آن در زیر نور آفتاب است که نسبت به رقبای هم‌قیمت خود عملکرد بهتری دارد. میزان نور صفحه‌نمایش نیز نه خیلی زیاد است و نه خیلی کم و در سطح قابل قبولی قرار دارد. احتمالا یادتان است که در زمان عرضه این محصول، اخباری پیرامون عکس‌العمل سریع صفحه‌نمایش این محصول نسبت به لمس آن منتشر شده بود. فقط کافیست بگوییم که این موضوع کاملا درست است، فقط یکبار این صفحه‌نمایش را لمس کنید تا متوجه منظور ما شوید. نکته‌ای که برخی کاربران در این محصول نمی‌پسندند، حاشیه‌های زیاد در قسمت بالا و پایین صفحه‌نمایش است. یادتان باشد که HTC برای قرار دادن دو بلندگوی قوی در این محصول ناچار به انجام این کار شده است، اما مطمئن باشید که با دیدن طراحی کلی و یا دیگر‌ ویژگی‌های این محصول، حاشیه‌های بالا و پایین این محصول را به‌کل فراموش خواهید کرد.

سخت‌افزار

17

این یکی از بخش‌هایی است که چندان نیازی به توضیح ندارد، زیرا از همین ابتدا می‌دانیم که این محصول بسیار سریع است و به مشکل خاصی بر نمی‌خورد! One M8 دارای یک‌ چیپست اسنپ‌دراگون ۸۰۱ با سرعت فرکانس ۲٫۳ گیگاهرتز در کنار دو گیگابایت حافظه رم می‌باشد. شاید اعداد و ارقام چندان چشمگیر نباشند اما وقتی به امتیاز ثبت شده در Antutu نگاهی بیاندازید و یا حداقل کمی با آن کار کنید، کاملا متوجه قدرتمند بودن این محصول می‌شوید.

8

حتی با گذشت دو ماه از استفاده این محصول، همچنان شاهد هیچ‌گونه تاخیر و یا لگ در هیچ بخشی نیستیم و واقعا این موضوع جای خوشحالی دارد. از انجام بازی‌های سنگین حساب کنید تا جابجایی بین چند برنامه مختلف. احتمالا چنین سخت‌افزار و قدرتی، شما را تا حداقل دو سال دیگر نیز به بهترین شکل ممکن یاری خواهد کرد. بیایید و به بخش‌های دیگر نیز نگاهی بیاندازیم. One M8 دارای ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی بوده که با کارت‌حافظه جانبی نیز قابل ارتقا است. مدلی که ما در اختیار داشتیم ۱۶ گیگابایت حافظه دارد کلا حدود ۱۱٫۶ گیگابایت آن در دسترس است.

نرم‌افزار

6

One M8 به‌طور پیش‌فرض از اندروید ۴٫۴ استفاده می‌کند که بعد از بروزرسانی به نسخه ۵٫۰٫۱ ارتقا یافت. حتی با بروزرسانی، همه‌چیز همچنان سریع و روان است و حتی شاهد برخی بهبود‌ها نسبت به نسخه قبلی اندروید One M8 هستیم. در این نسخه اندروید، علاوه بر ویژگی‌های جدید، شاهد برخی ویژگی‌های دیگر مانند قابلیت اضافه یا ساختن تم را نیز شاهد هستیم. همانند همیشه، HTC از رابط کاربری خود یعنی سنس ۶ در این محصول استفاده کرده است که به‌زودی به نسخه هفتم بروزرسانی خواهد شد. در کل باید ادغان داشت که واقعا هیچ مشکل خاصی در این بخش نیز وجود ندارد. پس یادمان باشد که تا اینجای کار، همه چیز در این محصول بسیار خوب است. گفتیم که یکی از معایب موجود در One M8، وجود دکمه پاور در بالای دستگاه است. می‌دانیم که HTC برای رفع این مشکل، چند ژشت حرکتی فراهم کرده است که مثلا با دوبار لمس صفحه، نمایشگر روشن می‌شود. اما برای قفل کردن دستگاه چه‌ باید کرد؟ برای حل این مشکل، می‌توانید یک ویجت قفل کردن صفحه‌نمایش را دانلود کنید تا این مشکل را رفع کنید.

دوربین

9

این همان بخشی است که افراد بسیار زیادی از جمله خودم درباره آن شک دارند. همانطور که می‌دانید، HTC در این محصول از یک دوربین ۴ التراپیکسلی در کنار دوربین دوم و فلاش دوگانه LED استفاده کرده است. اجازه دهید که بدون هیچ مورد اضافه‌ای به سراغ موضوع اصلی بریم. مورد اول درباره دوربین دوم یا Duo Camera است. به‌نظر می‌رسد که نقش این دوربین، عمق بخشیدن هرچه بیشتر به تصویر است، اما نکته عجیب این است که در محصولاتی که از این دوربین دوم بی‌بهره‌اند نیز چنین ویژگی دارند! مورد دوم درباره فلاش دوگانه LED است که همانند فلاش TrueTone اپل دارای دو رنگ متفاوت بوده و عملکرد واقعا خوبی از خود بجای می‌گذارد.

10

اما به مورد سوم یعنی دوربین اصلی می‌رسیم. اول از همه باید بگوییم که لطفا تمامی مواردی که درباره این دوربین شنیده‌اید را کنار بگذارید! کیفیت دوربین One M8 واقعا خوب است و مشکل خاصی در آن دیده نمی‌شود، نمی‌گوییم که کیفیت و اندازه آن از رقبایی مانند اکسپریا زد ۲ بهتر است و یا رنگ‌ها همانند دوربین‌های گلکسی اس ۵ و یا الجی جی ۳ فوق‌العاده چشمگیر و اشباع شده هستند، اما کیفیتی مناسب دارد، حتی اگر تصاویر را در یک تلوزیون ۴۰ اینچی مشاهده کنید. سرعت فوکوس کردن و ثبت تصاویر نیز بسیار عالی است. البته اگر کمی بر روی تصاویر زوم کنید، کیفیت نیز به‌مراتب کاهش می‌یابد. کیفیت‌های عکس‌های گرفته شده در شب، همانند روز بسیار خوب ارزیابی شده و به‌دلیل وجود سنسور التراپیکسل، نور بیشتری به لنز وارد شده و در نتیجه تصاویر روشن‌تری ثبت می‌شود. البته باید گفت که نویز تصاویر در شب در هر دوربینی وجود دارد و نباید از این موضوع خرده بگیرید! ویژگی‌های برنامه دوربین مانند مخلوط کردن چهره‌ها، تصاویر سه‌بعدی، افکت‌های مختلف و … لذت عکاسی با One M8 را دوچندان می‌کند. پس مشکل این دوربین کجاست؟ از نظر ما، مشکل بر سر تنظیم نور است. برای مثال، در برخی مواقع وقتی بر روی سوژه فوکوس می‌کنید، تصویر بیش‌ از حد مورد نظر روشن می‌شود و یا تیره‌تر از حد انتظار، برای همین پیشنهاد می‌کنیم که کمی با دوربین این گوشی کار کنید تا به آن عادت کنید. در کل با وجود ادعای بسیاری از منابع، کیفیت دوربین ام ۸ در حد بسیار خوبی قرار دارد و اگر حساسیت زیادی بر روی دوربین نداشته باشید، می‌توانید به راحتی بر روی آن حساب باز کنید.

۱٫

11

۲٫

12

۳٫

13

۴٫

14

۵٫

15

۶٫

16

فیلمبرداری این محصول نیز بسیار رضایت‌بخش است و نمی‌توان مشکل چندان خاصی را در آن مشاهده کرد. فیلمبرداری با سرعت ۶۰ فریم و یا به‌صورت حرکت‌ آهسته (که در آن می‌توان سرعت ویدئو را تنظیم کرد) از ویژگی‌های بخش فیلمبرداری است و متاسفانه خبری از فیلمبرداری ۴K در One M8 نیست. البته بهتر است در شرایط کم نور، به فکر فیلمبرداری نباشید، زیرا بر خلاف عکاسی، میزان ذخیره نور در فیلمبرداری کم است و شاید در برخی مواقع، حتی فلاش دوگانه هم نتواند کمکتان کند! اما موضوع همچنان تمام نشده است! مشکل دیگر این محصول بر سر شیشه محافظ دوربین است که متاسفانه بعد از مدتی استفاده دچار چند خط و خش می‌شود که البته برای مشکل چندانی در زمینه کیفیت ایجاد نکرد. اما احتمال اینکه این خش‌ها بر روی کیفیت محصول تاثییر بگذارد کم نیست، پس بهتر است به فکر یک محافظ لنز و یا مطالعه روش‌های رفع این مشکل باشید.

photo_2015-12-21_21-20-38

باتری + صدا

7

باتری بکار رفته در One M8 یک باتری ۲۶۰۰ میلی‌آمپر بر ساعتی است که عملکردی بسیار خوب را ارائه می‌دهد. اگر از تلفن‌هوشمند خود استفاده‌ای نسبتا سنگین داشته باشید، احتمالا One M8 از ساعت ۷ صبح تا ۱۰ شب می‌تواند شما را یاری کند. البته تعریف من از استفاده سنگین، متصل بودن به اینترنت سیم‌کارت و یا وای‌فای در کنار تماشای ویدئو و گوشی دادن به موسیقی کمی بازی است و ممکن است این موضوع برای شما متفاوت باشد. در کل از بابت باتری این محصول خیالتان راحت باشد. در بخش صدا باید گفت که One M8 کاملا سنگ تمام گذاشته است! شاید در مقایسه با برخی محصولات حس کنید که صدای تلفن‌هوشمند شما کمی کمتر باشد، اما مطمئن باشید که اگر بحث کیفیت به میان آید، One M8 سربلندتان خواهد کرد.

جمع‌بندی

18

این تلفن‌هوشمند صفحه‌نمایشی مناسب دارد، طراحی فوق‌العاده جذابی دارد، پردازنده قوی دارد و حالا دارای یک قیمت مناسب است، اما هنوز هم ارزش خرید دارد؟ جواب هم مثبت است و هم منفی. ما همیشه در ترنجی گفته‌ایم که برترین تلفن‌هوشمند را یک کاربر منتاسب با نیاز‌هایش انتخاب می‌کند و بس! پس اگر به‌دنبال محصولی با چنین ویژگی‌هایی هستید One M8 یکی‌ از بهترین گزینه‌ها برای شماست. اگر از این محصول خوشتان آمده اما نیازمند دوربینی بهتر هستید و از طرفی به NFC و سنسور اینفرارد نیاز ندارید، بهتر است One M8 Eye را مد نظر بگیرید. اما اگر دوست دارید که محصولی با دوربین هرچه بهتر داشته باشید بر روی این مورد به‌شدت حساسیت دارید، و یا به طور کلی با این محصول کنار نمی‌آیید، شاید بهتر باشد که این محصول را در صدر انتخاب‌‌های خود قرار ندهید و به دنبال گزینه‌های دیگری باشید.

اشتراک در
اطلاع از
29 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amin nasiry

گوشی فوق العاده ای هست کاش اچ تی سی دوباره از این شاهکارا بزنه

Mammad Gherghi

الان ام ۹ ۱۳۵۰ گیر میاد،چه دلیلی داره ۱۳۰۰ بدیم ام۸؟

amin nasiry

ام ۸ الان قیمتش ۱۱۵۰ هست سایت هستی شاپ داره

bvb

گوشیه خوبیه تو رنج قیمت ۱٫۳۰۰ تا ۱٫۴۰۰ ولی به نظر من الان جی۳ دو سیم ۳۲ گیگ ۳ گیگ رم با ۱۲۵۰ و لومیا ۹۳۰ با ۱۱۰۰ ( فول پک اگه گیر بیاد نهایتن ۱۳۵۰) انتخاب های بهتری ان در مورد خود ام۸ اگه بخوام بگم گوشی خوبیه بردارم یدونه داشت بارز ترین مشکلش آنتن دهیش بود خوب آنتن نمیداد( البته شاید بقیه ام۸ ها اینطوری نباشن اطلاعی ندارم) صفحشم حساسه رو صفحه گوشی برادر من یکم(خیلی کم) چایی ریخت تاچش از اون به بعد قاطی کرد یکم با گوشی کار میکردی صفحش کثیف میشد خود به خود تاچ میکرد دوربینشم نسبت به جی۳ ضعیفتره جلو لومیا ۹۳۰ هم که دوربینش حرفی برای گفتن نداره در هر صورت انتخاب با خودتونه

milad.tech

دوست عزیز اگه ۲ ساعت کامل با m8 کار کنی میفهمی که اصلا قابل مقایسه با g3 و ۹۳۰ نیست.
اون دوتا به غیر از دوربین خوب واقعا شانسی در برابر. M8 ندارن.
M8 فوق العاده روانه-خیلی خوش دسته-کیفیت بدنش واقعا از تمام گوشی های پرچمدار تولید شده تا بحال به نظر من بهتره-هندزفری و اسپیکرهای boomsound فوق العاده خوبی و بهتری داره.
و باتریش هن از اون دوتا خیلی بهتره و از اون دوتا هم کمتر داغ میشه.
فقط تو دوربین از اون دوتا ضعیفتره.
تازه دوربین سلفیش از اون دو تا بازم بهتره

Sajjad

وای یکی از دوس داشتنی ترین گوشی هایی هس که هر کسی باید یک بار در عمرش لمسش کنه

E12ROR

دوستان من M8 EYE دارم، دوربینش ۱۳ مگاپیکسله، گوشی قبلیم هم M7 بود
باید بگم که دوربین الترا پیکسل به دلیل پیکسل های کمتر اذییت میکنه بعضی مواقع، مثلا وقتی میخوای از وایت برد عکس بگیری تو کلاس، اصلا معلوم نمیشه چی به چیه

ولی از دوربین m8 eye راضیم، ۱۳ مگاپیکسل از التراپیکسل بهتره. B-)

REZA

دقیقا مث منی تو منم ام ۷ داشتم الانم ام ۸ ای!

البته تو شب الترا پیکسل بهتره،ولی با فلاشی که ام ۸ داره اصلا اون قضیه اذیت نمیکنه،
واقعا از گوشی راضیم.
راستی من خواستم ام۸ معمولی بخرم ولی مغازه دار گفت نگرد نیس!

رضا

http://telegram.me/e12ror

لطفا باهام تماس بگیرید

ممنون.

ali s

نزدیک ۱سال و نیمه این گوشی رو دارم،اون موقعی که میخواستم بخرم گزینه هام ایفون۵اس و ام۸بود…که با۲تومن ام۸و گرفتم،دلیل اصلیم برای خریدش،طراحی عالیش بود،ترسم هم فقط UIسنس بود که تیره بود…خلاصه گرفتمش.
تو این مدت میتونم بگم از انتخابم راضیم!وبگردی و کیبورد و لمس گوشی واقعا لذت بخشه!هنوزم طراحیش و فلزش برام لذت بخشه و وقتی نگاش میکنم کیف میکنم!
اسپیکر عاااالی…باطری خیلی خوب…تاچ عالی…سرعت بالای UI…با وجود اینکه فلزیه،اصلا داغ نمیکنه،مگه تو کارای خیلی سنگین گرماش زیاد بشه…دوربینش،اگه دستت بیاد خوبه،من عکسای خوبی باهاش میگیرم،به خاطر مگاپیکسل پایین،ماکروش عالیه…ضمنا اون خط هایی که گفتین رو لنز میفته،یه لایه روش هست که خط میفته،با پنبه و الکل چند بار نرم بکشین میره
یه نرم افزارم ریختم،همزمان با۳انگشت بزنی رو صفحه خاموش میشه هرجا باشی!که نیازم به دکمه رو کم کرده
اما ایراداتش…دیر شارژ میشه،یه۲ساعتی میکشه…شخصی سازی سنس کمه(ولی انقد خوبه که لانچر نزدم)انتن دهیش یکم ضعیفه،یکم لیزه،ولی از لذت بخش بودن فلزش نمیشه گذشت!
برای گوشی بعدیم،منتظر اچ تی سی بعدی،، زد۶ و اس۷میمونم!سامسونگ با اون UIکارتونی و بچه گونش و طراحی براق و نا متعادلش اصلا راضیم نمیکنه…کلاس طراحی دست ایناس،بقیه مقلدن!….بی صبرانه منتظر فروردین و به امید شاهکار htc

REZA

تو هم مث من گوشی و میزاری و نگاه میکنی بهش یا فقط من ایطورم!

واسه شخصی سازی برو تو نرم افزار تم گوشی یکم بگرد توش ببین چه دنیاییه!!

ali s

اره،ولی اکثر تغییراتو با سنس۷میشه اعمال کرد که هنوز نداده…به نظرم یکی از بهترین رابط ها رو درست کرده htc
اره منم فقط خاموشش میکنم و نگاش میکنم!مخصوصا اون قوس پشتش و لبه هاش که بدون ۲تیکه شدن از پشت رو به جلو جمع شدن خارق العادس!

ali s

نزدیک ۱سال و نیمه این گوشی رو دارم،اون موقعی که میخواستم بخرم گزینه هام ایفون۵اس و ام۸بود…که با۲تومن ام۸و گرفتم،دلیل اصلیم برای خریدش،طراحی عالیش بود،ترسم هم فقط UIسنس بود که تیره بود…خلاصه گرفتمش.
تو این مدت میتونم بگم از انتخابم راضیم!وبگردی و کیبورد و لمس گوشی واقعا لذت بخشه!هنوزم طراحیش و فلزش برام لذت بخشه و وقتی نگاش میکنم کیف میکنم!
اسپیکر عاااالی…باطری خیلی خوب…تاچ عالی…سرعت بالای UI…با وجود اینکه فلزیه،اصلا داغ نمیکنه،مگه تو کارای خیلی سنگین گرماش زیاد بشه…دوربینش،اگه دستت بیاد خوبه،من عکسای خوبی باهاش میگیرم،به خاطر مگاپیکسل پایین،ماکروش عالیه…ضمنا اون خط هایی که گفتین رو لنز میفته،یه لایه روش هست که خط میفته،با پنبه و الکل چند بار نرم بکشین میره
یه نرم افزارم ریختم،همزمان با۳انگشت بزنی رو صفحه خاموش میشه هرجا باشی!که نیازم به دکمه رو کم کرده
اما ایراداتش…دیر شارژ میشه،یه۲ساعتی میکشه…شخصی سازی سنس کمه(ولی انقد خوبه که لانچر نزدم)انتن دهیش یکم ضعیفه،یکم لیزه،ولی از لذت بخش بودن فلزش نمیشه گذشت!
برای گوشی بعدیم،منتظر اچ تی سی بعدی،، زد۶ و ایفون۷میمونم!سامسونگ با اون UIکارتونی و بچه گونش و طراحی براق و نا متعادلش اصلا راضیم نمیکنه…کلاس طراحی دست ایناس،بقیه مقلدن!….بی صبرانه منتظر فروردین و به امید شاهکار htc

Milad.Sh

دقیقا همین مشکلی که واسه لنز M8 تو عکس ایجاد شده بود رو توی Z2 و Z3 داشتم. خیلی جاها گشتم که یه محافظ واسه لنز پیدا کنم اما خیلی جاها میگن همچین چیزی وجود نداره، هر چند با پولیش تا حد زیادی درستشون کردم ولی بازم مثه حالت اول نمیشن. دوستان اگه اطلاع دارین که این محافظ ها رو کجا میفروشن ممنون میشم بگین.

REZA

من یه مدت ایطور شد،ولی خود به خود خوب شد!
ام۸!
والا نمیدونم چی بود.ولی مطمنم خش بود.

milad danesh

منم قبلا ام ۸ داشتم که خش برداشت شیشه دوربینش که چند جا رفتم برا حل مشکلش بم گفتن یه ضد خش روی شیشه لنز هست بعد یه مدت خش برمیداره که با خمیردندان و دستمال عینک میشه درستش کرد که همین کار رو کردم درست شد حتی یه دونه خش هم روش نموند

armin sat

من گوشیو داشتم.گوشیه عالی بود و اتفلقا از دوربینش خیلی رازی بودم واقعا عکساش با کیفیت بود فقط باطری اذیت میکرد همین!

vesta24

دوستان من t2 ultra داشتم ( معزز جان در جریانه ) و تازه خریده بودم خیلی عالی بود و من کاملا راضی بودم .ولی بنا به شرایط پیش اومده با سایزش نتونستم کنار بیام . اونو دادم اول یه دیزایر ۸۲۰ گرفتم زیاد باهاش حال نکردم . اونم رد کردم رفت.بعد موند گزینه ی نهاییم یعنی galaxy e 7 با کد ۷۰۰۰٫ برای من به روز رسانی خیلی مهمه . ولی متاسفانه دیدم که هنوز آپدیت رسمی برای این کد ارائه نشده و همون ۴٫۴ ه همون ورژن پیش فرض! همه چیش خوبه . ولی یکم بده برا یه گوشی ۲۰۱۵ هنوز یه آپدیت هم نیومده . گفته که قراره اندرویید شیش بده برای e7 ولی زیاد خوشبین نیستم. خدایی تی تو تو این دو سه ماه دو تا آپدیت داد و ۵٫۱ ش محشر بود(با این که گوشی مال ۲۰۱۴ بود ). ولی باز خوشبینم( مجبورم باشم ! ) که سامسونگ آپدیت میده انشالا !!!!!

mohsen titan

چند روز پیش مقایسهای بین m8 و note4 داشتم و واقعا دوربین m8 برخلاف چیزی که میگفتن کیفیت خوبی داشت مقایسه رو تو عکس برداری در شب انجام دادم تو رنگ مساوی بودن و توی تو وضوح تصویر تو تاریکی note کمی بهتر بود

kingali3000

من بابام دارتش. واقعا تو این یه سال و نیم آخ نگفته. عالیه

Aryan.e.m

مگه باید اخ بگه؟گوشی به این خفانت B-)

mr master

خواهش میکنم نقد و بررسی آیفون فایواس رو قرار بدید دوباره
لطفا 😉

mr master

یا لینکشو بدید

Aryan.e.m

پادشاه نبود ولی داشت یه پا سلسله…… :whistle:

ali s

مراسم معرفی ام۹٫٫٫٫نا امید شدم از htc…واقعا افتضاحه!هرجور حساب کنی حتی ام۸بهتر از ام۹!

HAMID3D

زیباتر از ام۸ ندیدم

milad.tech

واقعیت اینه که به غیر گوشی های لاکچری منم معتقدم که از این گوشی زیباتر تا بحال ساخته نشده و شایدم به این زودیا ساخته نشه :yes:

mr master

ممنون آقا ی میرنژاد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs