حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تقاضا برای صفحه نمایش‌های AMOLED نسبت به سال قبل ۱۰۰ درصد رشد داشته است ؛ سامسونگ رتبه اول تولید

نوشته

8 سال قبل | 7 دیدگاه | ترنجی

تولید کننده‌های امروزی گوشی‌های هوشمند از دو نوع مرسوم صفحه نمایش یعنی LCD و AMOLED استفاده می‌کنند. تولید کنندگان مختلف تمایل به استفاده از صفحه نمایش های مختلف دارند و برخی هم از هردو نوع آنها  بهره می‌گیرند که بستگی دارد کدام گوشی را مد نظر قرار دهیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

هنگامی که به صفحه AMOLED اشاره می‌شود شاید ابتدا تصور کنید که در مورد سامسونگ صحبت می‌شود و این کاملاً عادی است، چرا که سامسونگ تا کنون بهترین تولید کننده پنل‌های OLED است. گفته می‌شود که برخی از تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند در حال توسعه نمایشگرهای AMOLED هستند و سرمایه گذاری وسیعی را برای توسعه آن شروع کرده‌اند.

الجی یک نمونه حقیقی آن است. نمایشگرهای IPS LCD این شرکت عالی هستند و مدت زیادی است که از آنها در گوشی‌های هوشمندش استفاده کرده است اما از ابتدای امسال الجی می‌خواهد تا سال ۲۰۱۸ حدود ۸ میلیارد دلاری برای تکنولوژی OLED سرمایه گذاری کند. این به تنهایی مبلغ زیادی برای فن‌آوری OLED به شمار می‌رود اما هدف ال جی فقط تولید این نوع نمایشگر نیست. به هر حال طبق یک گزارش انتظار می‌رود که امسال  فن‌آوری OLED رشد یابد که به نظر می‌رسد این پیش بینی اکنون در حال وقوع است. حدود ۷۹ میلیون پنل AMOLED در سه ماهه تابستان برای دستگاه‌های مختلف در سراسر دنیا عرضه شده است که رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

Galaxy note 5 review-toranji (84)

طبق یک گزارش عرضه نمایشگرهای AMOLED موبایل در سه ماهه بهار امسال نسبت به تابستان امسال رشد ۳۵ درصدی را تجربه کرده که این میزان تأثیر گذار است. همان‌طور که انتظار داشتیم سامسونگ در رده اول چند تولید کننده نمایشگر AMOLED قرار دارد. در حقیقت این شرکت ۹۵٫۸ درصد از سهم بازار را در سراسر دنیا با ساخت نمایشگرهای AMOLED کوچک و سایز متوسط در اختیار دارد و از ابتدای امسال سرمایه‌گذاری بیشتری را بر روی تکنولوژی و ساخت این نمایشگرها شروع کرده است. اما اشاره کنیم به ال جی تنها شرکتی نیست که به سمت این تکنولوژی در حال تغییر جهت است. ال جی در آینده تولید این پنل‌ها را شروع خواهد کرد اما اپل از جمله بزرگانی است که می‌خواهد به استفاده از AMOLED تغییر رویکرد داشته باشد. گزارش شده که این شرکت هم  از سال ۲۰۱۸ دستگاه‌های آیفون را با نمایشگر AMOLED تولید خواهد کرد که این به این معنی است که سامسونگ و دیگر تولید کنندگان این نوع صفحه نمایش از فروش این پنل‌ها سود خواهند برد. آیا سونی، ایسوس،اچ تی سی و دیگر تولید کننده‌گان گوشی های هوشمند هم به این فن‌آوری گرایش می‌یابند؟

[su_button url=”http://www.androidheadlines.com/2015/12/amoled-shipments-increased-by-100-yoy-samsung-no-1-supplier.html” target=”blank” background=”#04c571″ rel=”nofollow”]androidheadlines[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
S-M-B

ایول
سامسونگ هم حسابی نون اش تو روغنه. :good:
سامی کارش درسته :rose:

Ari khan

۹۵٫۸ درصد!! :wacko: :wacko:
سامسونگ تلاش زیاده تو این عرصه کرده و تونسته این تکنولوژی رو به این سطح امروزیش برسونه…حالا وقت برداشته محصولشه 😉

Samsung--Electronics

من که از خیلی وقت پیش دارم از آمولد لذت می برم. بعد اپل هم میاد با این صفحه ها ، صفحه نمایش رو از نو اختراع می کنه (شوخی ) :yahoo: :whistle:

Ari khan

و به تکامل میرسونه اتش :wacko: :yahoo:

SONY 1946

صفحه نمایش های super amoled سامسونگ چجوری بهترین صفحه نمایش هستن که رنگ سفید و زرد نشون میدن و در بعضی مواقع رد تصویر در صفحه بجا میمونه :wacko: :wacko:

kamix1353

همونطور که سونی رنگ مشکی رو از نو اختراع کرده،یه چیزی تو مایه های آبی،خاکستری :yahoo:یه چیزه دیگه تو هر خبری در مورد سامسونگ باشه ،سرگیجه میگیری.بارها از این اموجی استفاده کردی.بسه دیگه خزش کردی

Mohammad Reza

LCD ها سفید رو آبی نشون میدن.امولد سامسونگ جز دقیق ترین هاست تو رنگ سفید.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
احسان تودجی