حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

به زودی در کانادا درآمد حاصل از بازی های موبایل برابر درآمد بازی های کامپیوتری می شود

نوشته

8 سال قبل | بدون دیدگاه | ترنجی

شاید این روزها بیشتر از اینکه به فکر بازی کردن با یک کنسول بازی باشید، ذهنتان درگیر بازی های نصب شده روی موبایلتان باشد. معمولا به خاطر راحتی بیشتر در دسترسی به بازی های موبایل، جذاب بودن و ارایه گیم پلی های متفاوت و نو، دیگر کمتر به سوی کنسول های بازی می رویم. حالا و در انتهای سال ۲۰۱۵ گزارش جالبی از مقایسه درآمد و پروسه تولید یک بازی برای موبایل و یک بازی برای کنسول منتشر شده است که مسلما برای توسعه دهنده های بازی موبایل جالب خواهد بود، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

 وقتی که بحث به بازی موبایل می رسد باید بدانید که یک صنعت قوی و پردرآمد است، یا بهتر بگوییم، یک صنعت قوی و پردرآمد شده است. ۳۱% از سود کل صنعت بازی کانادا برای بازی های موبایل است و ۳۵% برای بازی های کنسول، در مقایسه با سال ۲۰۱۳ باید گفت صنعت بازی موبایل ۲۰% رشد داشته است در حالی که کنسولی ها ۳۲% افت را تجربه کرده اند. اما شاید جالب باشد که پیشفرض های لازم برای ساخت یک بازی موبایل را با یک بازی کنسول مقایسه کنیم، اینوگرافیک زیر را ببینید:

Mobile-video-game-sales-in-Canada-close-in-on-sales-of-console-gamesهمانطور که می بینید میزان سرمایه گذاری برای هر بازی موبایل و کنسول اصلا با هم قابل مقایسه نیستند. نیرو های مورد نیاز برای هر پروژه، مدت زمان آن و میزان علاقه مندی به توسعه کاملا اوضاع را به نفع بازی های موبایل جلو می برد. اما شاید برای شما جالب باشد در صنعت بازی های موبایل که رو به رشد است، کدام دسته بندی موفقیت بیشتری داشته است، اینوگرافیک زیر را ببینید:

Mobile-video-game-sales-in-Canada-close-in-on-sales-of-console-games (1)همه این ها نشان از سودآورتر بودن سرمایه گذاری در صنعت بازی موبایل است، چرا که این یار جدا نشدنی ما همه کار برای ما انجام می دهد و همیشه و همه جا همراه ماست، به راحتی به آخرین و بهترین عناوین بازی روی خود موبایل دسترسی داریم و کافی است برای داستنش اراده کنیم اما اوضاع بازی کنسول ها متفاوت است چرا که محدودیت مکانی دارد، بازی هایش گران است و نیازمند به یک نمایشگر جداست.

به نظر شخصی ما، مسلما صنعت بازی های با کیفیت بالا، مثل کنسول ها از بین نمی رود، درست مثل صنعت کامپیوتر های شخصی اما دیگر سهم بزرگی در بازار نخواهد داشت.

نظر شما چیست؟ با کنسول بازی می کنید یا با موبایل؟ چند بازی کنسولی تمام کرده آید و چند بازی موبایل؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Revenue-from-mobile-games-will-top-sales-of-console-games-in-Canada-soon_id76011″ background=”#12b37e”]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)