حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

به‌گفته ادوارد اسنودن رمزگذاری مانع کشف موجودات بیگانه می‌شود

نوشته

8 سال قبل | 6 دیدگاه | نجوم

مخابرات تمدن‌های بیگانه فضایی ممکن است به زمین رسیده باشد؛ هرچند، به بیان ادوارد اسنودن، ممکن است نتوانیم آنها را از تشعشع پس‌زمینه کیهانی تمایز دهیم. ادوارد اسنودن کارمند سابق سازمان سیا (CIA) بود و بعداً افشاگر معروف این سازمان شد، معتقد است که رمزگذاری (تبدیل اطلاعات به کدهایی که خواندن آنها دشوار است) شانس ما برای شناسایی کردن بیگانه‌ها یا شناسایی شدن توسط آن‌ها را کاهش می‌دهد.

اسنودن در پادکست برنامه StarTalk نیل دگراس تایسون از روسیه با این برنامه مصاحبه کرد، جایی که فعلاً به‌عنوان پناهنده در حال زندگی است. او اظهار کرد که اگر بیگانگان مانند ما سیگنالهای مخابراتی خود را رمزگذاری کنند، شناسایی آنها دشوار خواهد بود.

اسنودن در مصاحبه با دگراس تایسون گفت:

اگر به (سیگنال‌های) مخابرات رمزگذاری‌شده نگاه کنید، اگر درست رمزگذاری شده باشند، هیچ راه واقعی برای تشخیص اینکه رمزگذاری شده‌اند وجود ندارد. شما نمی‌توانید بین یک سیگنال مخابراتی رمزگذاری‌شده بطور صحیح و یک سیگنال تصادفی تمایز قائل شوید.

ما نزدیک به نیم قرن است که در جستجوی سیگنال‌های فرازمینی هستیم، اما اسنودن اظهار داشت که فرآیند فرار از مخابرات بدون رمزگذاری که در زمین شاهد آن بودیم ممکن است الگویی باشد که در صورت وجود تمدن‌های فرازمینی، در آنها نیز تکرار شود، به این معنا که یک فرصت محدود برای شکار سیگنال‌های آنها وجود دارد.

به گفته اسنودن:

بنابراین اگر تمدن بیگانه‌ای باشد که در حال تلاش برای شنیدن مخابرات تمدن‌های دیگر باشد یا تمدن ما در حال تلاش برای شنیدن مخابرات بیگانه‌ها باشد، تنها یک دوره کوتاه در توسعه تمدن آن‌ها وجود دارد که طی آن تمام مخابراتشان از طریق ابتدایی ترین و محافظت نشده ترین روش‌ها انجام می‌شود.

شاید تمدن‌هایی ماورای سیاره کوچک ما وجود داشته باشند، اما ممکن است آن‌ها رمزگذاری مخابراتشان را بسیار قبل‌تر از آنکه ما به دنبالشان باشیم آغاز کرده باشند. ممکن است ما اکنون در حال دریافت ورژن های بیگانه از برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی و اینترنت باشیم، بدون آنکه اطلاعی از آنها داشته باشیم. سیگنال‌هایی که تصادفی به نظر می‌رسند، اما شاید تصادفی نباشند… کسی چه می‌داند؟

اما اگر طرفدار جستجوی فرازمینی‌ها هستید، زیاد مأیوس و دلسرد نشوید. اگر تمدن‌های به‌قدر کافی پیشرفته‌ای وجود داشته باشند که بتوانند سامانه‌های الکترونیکی پیشرفته قادر به رمزگذاری سیگنال‌های مخابراتی را تولید کنند، مطمئناً قادر به ارسال سیگنال مخابراتی بدون رمزگذاری «ما اینجاییم!» هستند. چرا؟ به همان دلیلی که ما هم سیگنال‌های مشابهی را ارسال می‌کنیم.

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trojan

جالب بود
اما خدایی اتفاقی که داره میفته توی چند وقت اخیر صحبت زیاد از فرا زمینی ها و عاددی جلوه دادنشونه
گویا خبرایی هست

حسین

عزیزان این خبر مال یه هفته قبل هست ها !!!

Mohammad.76

اصلا شاید فضایی ها از امواج رادیویی که ما استفاده میکنیم استفاده نکنن شاید تکنولوژی ارتباطی اونا کاملا با ما فرق داشته باشه

euler

برای من تعجب اوره مردم دنیا چطور این مزخرفات رو باور می کنند ! فضاپیمای وویجر که چهل سال پیش به فضا ارسال شد و فقط مرزهای منظومه شمسی رو رد کرده بقدری سیگنالش ضعیفه که قابل اشکارسازی نیست ! درحالیکه نزدیکترین ستاره به زمین حدود ۵ سال نوری با زمین فاصله داره و سفر به ان با بیشینه سرعت فضاپیما و در حالت بی جاذبه و موتور خاموش حدود ۴۰ هزار سال طول می کشه ! تازه این فاصله فقط یک بیست هزارم طول کهکشان راه شیری هست ! افرادی که پشت این چرندیات هستند فقط می خواهند عمق ساده لوحی مردم دنیا رو بسنجند

ahmadM2

جالبه شما همه چیز رو با علم ناقص خودمون میسنجی
اولا به قول خودت وویجر مال ۴۰ سال پیشه در عرض این ۴۰ سال الکترونیک فوق العاده پیشرفت کرده اگه وویجر ساخت سال ۲۰۱۵ بود خیلی بهتر از این عمل میکرد
ثانیا از کجا معلوم که علم اونها خیلی پیشرفته تر از ما نباشه؟؟؟
در ضمن سرعت امواج رادیویی به اندازه سرعت نوره پس برای امواج رادیویی همون ۵ سال طول میکشه تا برسن همونطور که نور ستاره ای که چند صد سال نوری با ما فاصله داره رو دریافت میکنیم
در اخر کسی قرار نیست با تکنولوژی امروز تو فضا سفر کنه اگه قرار باشه زمانی سفر بین ستاره ای وجود داشته باشه لابد توسط چیزی مثل کرم چاله ها اتفاق میفته ….
این کامنت از شما بعید بود :unsure:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علي رسول زاده