حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هزینه عملیاتی یک پیام رسان امن برای ۱ سال چقدر است؟

نوشته

5 ماه قبل | بدون دیدگاه | پیام رسان

شاید از خود بپرسید که هزینه سرپا نگاه‌داشتن یک پلفترم پیام‌رسان امن چقدر است؟ این موضوع به موارد مختلفی بستگی دارد که یکی از اصلی‌ترین ‌آن‌ها تعداد کاربر است. پیام‌رسان Signal که به عنوان یک پلفترم پیام‌رسان امن شناخته می‌شود، به تازگی رسما اعلام کرده که هزینه عملیاتی یک پیام رسان امن برای ۱ سال چقدر است.

هزینه عملیاتی یک پیام رسان امن

سیگنال در وبلاگ خود ارقامی را در مورد هزینه‌های جاری سرویس پیام‌رسان خود منتشر کرده است. بر این اساس، توسعه دهندگان هزینه‌های زیرساخت فنی را تنها برای سال جاری 14 میلیون دلار برآورد می کنند. با نرخ دلار حدود ۵۰ هزار تومان این هزینه معادل ۷۰۰ میلیارد تومان در سال محاسبه می‌شود.

برای سال ۲۰۲۵ آنها حتی پیش بینی افزایش این هزینه تا 50 میلیون دلار را دارند. البته که این مبالغ بسیار کمتر از هزینه خدمات پیام‌رسان‌های بزرگ مانند واتس‌اپ یا تلگرام است.

در حال حاضر سیگنال در گوگل پلی حدود ۱۰۰ میلیون بار دانلود شده است و در مجموع تخمین زده می‌شود حدود ۴۰ میلیون نفر کاربر فعال ماهانه داشته باشد.

سیگنال

سیگنال

سیگنال این هزینه‌ها را به صورت تفکیکی نیز اعلام کرده است:

  1. ۱- ذخیره سازی: 1.3 میلیون دلار در سال
  2. ۲- سرورها: 2.9 میلیون دلار در سال
  3. ۳- هزینه ثبت: 6 میلیون دلار در سال
  4. ۴- پهنای باند کل: 2.8 میلیون دلار در سال
  5. ۵- خدمات اضافی: 0.7 میلیون دلار در سال

علاوه بر زیرساخت‌های فنی، هزینه پرسنلی برای حدود 50 کارمند تمام وقت باید اضافه شود که حدود 19 میلیون دلار است. یعنی در مجموع هزینه ۳۳ میلیون دلار که معادل ۱۶۵۰ میلیارد تومان در سال.

هزینه‌های سیگنال کمتر از رقیب اصلی آن WhatsApp است، نه تنها به دلیل تعداد کاربران بلکه دومی همچنین داده‌های بیشتری را ذخیره و پردازش می‌کند.

طبق یک نظرسنجی در آلمان و در سال 2023 حدود 92 درصد از تمام کاربران از واتس اپ استفاده می کنند. حداقل ۱۴ درصد از آن‌ها از سیگنال استفاده کرده و کاربران پیام‌ٰسان امن دیگر یعنی Threema حدود ۵ درصد است. شایان ذکر است که نصب Threema پولی بوده و رایگان نیست.

در نهایت سیگنال به این روش از کاربران خود درخواست کمک مالی کرده است. نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید پیام‌ٰسان‌های امن باید اشتراک مدت‌دار پولی داشته باشند یا با یک پرداخت بتوان از آن‌ها استفاده کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)