حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ در حال کار بر روی گوشی تایزنی Z3 است که همگام‌سازی گسترده‌ای با ساعت‌های مبتنی بر تایزن دارد

نوشته

8 سال قبل | 8 دیدگاه | ترنجی

سیستم‌عامل تایزن بدون شک یک سیستم عامل قدرتمند است که در بین دستگاه‌های مختلف قدرت تغییر شکل و مانور فراوانی را به کاربر می‌دهد. متاسفانه در چند سال اخیر با وجود اینکه سر و کله‌ی آن پیدا شده و نامش بر سر زبان‌ها افتاد، سامسونگ نتوانست که از آن استفاده‌ی لازم را ببرد و در مرحله‌ی تجاری‌سازی ظاهرا با مشکلات فراوانی روبرو شده که نتوانسته آن را در سراسر جهان به شکلی گسترده عرضه کند. ظاهرا زمزمه‌هایی مبنی بر جدی‌تر شدن توسعه‌ی محصولات تایزنی به گوش می‌رسد. در ادامه با ما باشید.

طبق گزارش جدیدی که اخیرا منتشر شده، سامسونگ در مدل بعدی گوشی تایزنی خود با نام Z3 که بزودی معرفی خواهد کرد، امکان همگام‌سازی اطلاعات را با ساعت تایزنی خود یعنی Gear S2 فراهم خواهد کرد و ظاهرا باید خودمان را برای خودنمایی بیشتر این سیستم‌عامل آماده کنیم. هرچند که تاکنون چند مدل ساعت و تلویزیون تایزنی از سوی سامسونگ معرفی شدند اما در بخش اسمارت‌فون غیر از یک که در بازارهای هند و بنگلادش به فروش رسید، در بازار دیگری شاهد عرضه‌ی محصولات این شرکت نبودیم و ظاهرا کره‌ای ها در حال محک زدن میزان استقبال بازار از چنین محصولاتی هستند تا با دست بازتری مدل‌های بعدی و قدرتمندتر را این بار برای اروپا و آمریکا ارسال کنند.

در حال حاضر اندروید نقشی کلیدی را در میزان فروش و محبوبیت اسمارت‌فون‌های سامسونگ ایفا می‌کند و سیستم‌عامل بزرگ شرکت گوگل انبوهی از مدل‌های سری گلکسی این شرکت را تحت سلطه‌ی خود قرار داده و بدون شک کوچ کردن از چنین سیستم‌عامل فراگیری به سمت یک سیستم‌عامل نوظهور کار بسیار سخت و پیچیده‌ای به نظر می‌رسد.

با وجود داستان لیلی و مجنون سامسونگ و گوگل که سالیان سال است در محافل پیچیده و بزرگترین شرکای تجاری همدیگر به حساب می‌آیند، ظاهرا کره‌ای‌ها قصد دارند وابستگی خود را به غول آمریکایی به حداقل ممکن برسانند و به نوعی زمزمه‌های تایزن گواهی بر آماده کردن گوگل برای خواندن غزل جدایی به حساب می‌آید.

سیستم‌عامل تایزن به صورت متن باز بوده و سامسونگ آن را با کمک شرکای تجاری خود مانند اینتل، هوآوی، وودافون، اسپرینت و چندین شرکت دیگر توسعه می‌دهد و با وجود اینکه خود اصلی‌ترین بازیگر توسعه‌ی تایزن به حساب می‌آید، باید گفت که این سیستم‌عامل اختصاصی نیست و در آینده شاهد عرضه‌ی آن بر روی اسمارت‌فون‌های غیر سامسونگی نیز خواهیم بود چیزی که شاید به مذاق دوستداران این شرکت پرطرفدار خوش نیاید.

بدون شک مهمترین بخشی که سامسونگ خواب آن را دیده و قصد دارد که تایزن را به عنوان فرزندی شایسته برای اندروید معرفی کند، صنعت اسمارت‌فون است که سود کلانی را برای این شرکت به همراه دارد و به تنهایی بخش بسیار عظیمی از درآمدهای سامسونگ را شامل می‌شود.

در میان ۷ مدل ساعتی که سامسونگ تاکنون عرضه کرده فقط یک مدل از آنها یعنی Galaxy Gear تاکنون با سیستم‌عامل Android Wear عرضه شده و ۶ مدل تایزنی خود می‌تواند گواهی بر آن باشد که این شرکت بیش از هر زمان دیگری خود را برای جدایی از گوگل آماده کرده و باید دید که در این سیاست نفس‌گیری که اتخاذ کرده تا چه اندازه موفق خواهد شد.

IMG_6351

در حال حاضر تنها گوشی تایزنی سامسونگ Z1 است که با وجود فروش بسیار خوبی که در بازارهای آسیا از جمله هند و بنگلادش شاهد آن بودیم، با توجه به عدم همگام سازی و اتصال این محصول با ساعت‌های هوشمند تایزنی سامسونگ، این موضوع باعث شد که شاید کمتر کسی از میزان فروش مطلوب آن به وجد بیاید و همه منتظر محصول بهتری از سوی این شرکت هستند که این بار ظاهرا با Z3 قصد دارد کمبودهای مدل قبلی را تا حدود زیادی به دست فراموشی بسپرند و این شرکت رویاهای بزرگتری را برای آن نسبت به مدل قبلی در سر می‌پروراند.

طبق گزارشات منتشر شده مدل Z3 از سخت‌افزار قدرتمندتری نسبت به Z1 در قلب خود سود می‌برد و در صورتیکه شایعه همگام‌سازی گسترده میان محصولات تایزنی تبدیل به واقعیت گردد، باید شاهد رشد بیشتر این سیستم‌عامل در بخش اسمارت‌فون‌ها باشیم چرا که این روزها تب خرید ساعت‌های هوشمند تقریبا داغ است و کاربران روز به روز تمایل بیشتری نسبت به این گجت‌ها نشان می‌دهند.

مشکل اساسی سامسونگ آن است که در حال حاضر بازار اسمارت‌فون تحت سلطه‌ی بی چون و چرای iOS و اندروید قرار دارد و این دو رقیب قدرتمند به این سادگی اجازه‌ی ورود یک سیستم‌عامل نوپا که سودای به زیر کشیدن آن‌ها را در سر دارد نمی‌دهند.

هنوز مشخص نیست که ساعت‌های تایزنی قبلی سامسونگ که تاکنون عرضه شده‌ بودند قادر به همگام‌سازی اطلاعات خود با گوشی Z3 خواهند بود یا خیر هرچند که انتظار به واقعیت تبدیل شدن آن چندان غیر منتظره نیست.

انتظار می‌رود که گوشی Z3 این شرکت از ماه آینده‌ی میلادی معرفی و عرضه شود و همزمان نیز اقدام به آغاز عرضه‌ی Gear S2 کند، کاری که شاید در راستای همین ارتباط میان گجت‌های تایزنی انجام گرفته باشد.

شما در مورد آینده‌ی این سیستم‌عامل نوظهور چگونه فکر می‌کنید؟ آیا با وجود قدرت‌های اصلی این عرصه مانند اندروید و iOS و با کمی تخفیف ویندوزفون، می‌توان شانسی را برای موفقیت تایزن قائل شد یا محکوم به فنا خواهد بود؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Samsung-allegedly-working-on-a-Tizen-smartphone-that-syncs-with-the-Tizen-based-Gear-S2_id74080″ target=”blank” background=”#159f84″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد کردزنگنه

این هم یک عامل برای پیشرفت این سیستم عامله ولی به نظرم بیشتر از همه به یک فروشگاه غنی نیاز داره در صورتی که تعداد اپ ها و بازی هاشو بیشتر کنه و به یک حد معقول برسونه و برنامه ها و بازی های معروفو به فروشگاهش بیاره و یه پرچمدار تایزنی در حد پرچمدارهای اندرویدیش مثل s6 معرفی کنه بدم نمیاد که اونو امتحان کنم ولو برای یک مدت کوتاه ولی مطمئنا برای رسیدن به اون نقطه به زمان بیشتری نیاز داره.

Ari khan

بنظرم سامسونگ و شرکاش میخوان تایزن اهسته و پیوسته رشد کنه نه بصورت سریع و ناقص….به هر حال صبر میکنیم ببینیم چی از آب درمیاد…

just samsung

تایزن اینده روشنی داره نفوز سامسونگ در بازار بسیاز بالاس و براحتی میتونه توسعه دهنده ها رو مجاب کنه برای تایزن برنامه بنویسن . و از اونجایی که تایزن سیستم عامل اختصاصی هست نیاز به سخت افزار قوی نداره و بسیار نرم و روان هست که همین باعث میشه از اندروید کاملا متمایز باشه . بنظزم سامسونگ باید اپ استورش رو تکمیل کنه و کم کم از میانرده شروع کنه و به بره بالا و بعد از جا افتادن تایزن پرچمدار بزنه گرچه با این روونی که داره فرق بین پرچم دار و میان رده کیفیت دوربین و کیفیت صفحه نمایش خواهد بود

amir Narimnpour

استفاده کردی شما؟؟؟
امیدوارم نرم باشه
یه چیزی ک واس بگیم اینه ک فک نمیکنم سامی بتونه اپ استور قوی بزنه برا این
و باید مث بلک بری و وینفون بیاد و یه حرکت بزنه که بتونه از اپ های اندرویدی استفاده کنه
چون اولا که کمتر برنامه نویسی میاد بشینه برنامه بنویسه برای یک سیستم عامل که کاربراش بسیار اندکه
خود سامی هم ک نمیتونه اپ استور بزنه و خودش همه برنامه هارو بسازه
کلا فک نمیکنم وینفونو بگیره
چون بالاخره اونور غووول نرم افزار واستاده

just samsung

نیاز نیست تست کنم برید توی اپارات یا یوتیوب کلیپهای تستش هست روی z1 بسیار نرم و روان هست اصلا لگ و تاخیر نداره چون لگ و تاخیر مال اندرویده . و لین سیستم عامل اختصاصیه . دم اینکه سامسونگ رو با بلکبری مقایسه نکنید شهم سامسونگ از بازار کجا اندک سهم بلکبری کجا ، همین الان سامسونگ یه قطب موبایله واسه خودش مثل اپل و اگه همین خریداراش رو بیاره رو تایزن دیگه توسعه دهنده اولویتشو میذاره تایزن و اندروید میره تو حاشیه ، همین الان هم خیلی از مردم دلخوشی از اندروید ندارن و اغلب ایفون رو بخاطر بهینه بودنش میخرن شما تصور که یه گوشی میانرده با قیمت ارزون باشه که درحد ایفون روون باشه ایا شما برند دیگه ای میخری ؟؟؟ مسلما نه سامسونگ خودش به تنهایی یه اکو سیستمه و روزی میاد که تایزن رو میاره و توسعه دهنده ها میان واسه تایزن برنامه مینویسن چون بیشترین سهم بازار زو خواهد داشت

amir Narimnpour

روزی برنامه نویسا میان برا تایزن برنامه مینویسن چون بیشترین سهم بازارو خواهد داشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تا زمانی که برنامه نویسا نیان ننویسن که هیچوقت سهمی از بازار نخواهخد داشت
در ضمن اختصاصی هم نیس میتونستید متو بخونید
ینی تنها سامسونگ نمیسازه
در ضمن فروش سامسونگ رو قاطی این نکنید
ینی اونا به خاطر برند سامسونگ میان اونو میخرن؟؟؟؟
نه عزبیزم اغلب اونها اندروید بازن و کاری ب برند سامس.نگ ندارن و اعتقادی ندارم ک چون سامی تایزن بزنه پس طرفداراش سمتش میان
بازار سیسستم عامل یه بازاریه که رقیب تازه نمیپذیره اگر وینفون اندکی سهم پیدا کرده بخاطر اینه ک عمری ویندوز خودشو ثابت کرده و مردم میدونن ک مایکی چ غول نرم افزاریه
فک نکنم سامی تو نرم افزار از مایکی بالاتر باشه

ahmadM2

اتفاقا بر عکس دوست عزیز خیلی ها به خاطر برند سامسونگ میخرن وگرنه اندروید رو خیلی شرکتای دیگه مثل سونی و اچ تی سی و … میزنند حالا اگه اپل رو بگیم یه چیزی چون تنها تولید کننده گوشی بر اساس ios هست
در ضمن شاید ویندوز رو دسکتاپ خوشنام باشه اما روی موبایل و تبلت نام نیک که نداره هیچ بدنام هم هست

sooorena

سامی عبرت نمیگیره؟ بابا تایزن زباله است

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...