حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام WiPower قابلیت شارژ بی سیم را به دستگاه های فلزی می آورد

نوشته

8 سال قبل | 2 دیدگاه | ترنجی

کوالکام امروز از فناوری شارژ بی سیم جدید خود پرده برداشت که در این فناوری چند پیشرفت قابل توجه به فناوری شارژ بی سیم اضافه شده است. نام این فناوری WiPower است و محدودیت های پیشین فناوری شارژ بیسیم را از پیش رو برداشته است. یکی از این محدودیت ها، سازگاری با دستگاه های فلزی بود که حالا دیگر این مشکل وجود ندارد. در ادامه با ترنجی باشید تا بیشتر با WiPower آشنا شویم.

این روزهای استفاده از مواد با کیفیت تر در ساخت بدنه های تلفن های همراه مرسوم شده است و اکثرا به سوی دستگاه های فلزی پیش می روند. در این بین شرکت هایی که علاقه به داشتن شارژ بی سیم در دستگاه هایشان دارند مجبور به انتخاب شیشه یا پلاستیک هستند تا فناوری شارژ وایرلس را درون دستگاه خود قرار دهند. یکی از این نمونه ها را می توان گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج دانست. اما حالا با این فناوری کوالکام، می توان شارژر وایرلس را روی هر دستگاهی، حتی موبایل های فلزی دید. این خیلی مهم است که بدانید قابلیت شارژ وایرلس با فناوری WiPower بدون نیاز به هیچ قاب یا مورد اضافه ای برای نصب شدن روی گوشی فلزی است و این خیلی خوب است.

apple-iphone-6-5-4-vs-comparison-rear-1500x1000

ضمن این که این فناوری از استاندارد rezence هم پشتیبانی می کند، از دیگر محدودیت که که مرزش به عقب رانده شده است، فاصله عملکرد شارژر با موبایل است. در فناوری های پیشین، شما باید دستگاه را روی شارژ قرار می دادید اما حالا دیگر نیازی به این موضوع نیست و با فاصله ای در حد چند سانتی متر، می توانید دستگاه خود را شارژ کنید، اما فایده چیست؟ فایده این است که شارژرهای دارای این قابلیت می توانند به راحتی زیر اکثر میزها قرار بگیرند و شما کافی باشد دستگاه خود را روی میز بگذارید تا شارژ بشود و دیگر یک زایده اضافی به نام شارژر فضای میز شما را اشغال نکند. این قابلیت بیشتر برای استفاده در مکان های عمومی مناسب است.

Qualcomm WiPower (4) Qualcomm WiPower (3)

و مورد سوم قابل توجه در فناوری WiPower این است اولا لزومی بر قرار گرفتن دستگاه در مرکز شاژر نیست، یعنی دستگاه شما روی هر قسمت شارژر که باشد، شارژ خواهد شد. دوم این که قابلیت شارژ چند دستگاه به صورت همزمان و توسط یک شارژ هم فراهم شده است. اینکه مدت زمان شارژ تحت تاثیر خواهد بود را اما نمی دانیم. در ویدیو زیر می توانید معرفی کوالکام WiPower را ببنید:

[aparat]http://www.aparat.com/v/Mm6cK[/aparat]

اگر کمی نگاه حاشیه دوستانه به ویدیو داشته باشیم، همکاری نزدیک سامسونگ و کوالکام هم جالب توجه است. جایی که می شد از دستگاه های اندروید آلومینیومی مثل سری وان استفاده شود، از گلکسی اس ۴ با قاب فلزی استفاده شده است. بگذریم! کوالکام از امروز نکات فنی لازم برای استفاده از این فناوری در موبایل ها را با شرکای خود در میان خواهد گذاشت و باید منتظر دستگاه های فلزی با قابلیت شارژ وایرلس به فناوری WiPower باشیم. نظر شما درباره این فناوری چیست؟ تجربه کار با شارژ وایرلس دارید؟ به نظر شخصی ما، این پیشرفت ها خیلی خوب است اما اگر سرعت شارژ شدن افزایش پیدا کند شاید دلنشین تر باشد.

[su_button url=”http://www.gsmarena.com/qualcomms_wipower_tech_brings_wireless_charging_to_devices_with_metal_cases-blog-13282.php” background=”#06a570″]gsmarena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
eiatrj

عالیییییییییییییییییییی

no bias

دوستان قاب کاملا فلزی برای اس ۶ اج هست آیا؟ کسی میدونه کجا؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)