حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کورتانا هم‌اکنون می‌تواند براساس موقعیت مکانی٬ شما را از اخبار مطلع کند

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | ترنجی

در دنیای امروزی اطلاع سریع و دقیق به اخبار روز به امری مهم برای برخی از افراد تبدیل شده است و ممکن است غفلت از برخی اخبار٬ موجب خسارات و مشکلاتی برای برخی از افراد شود. نرم افزار‌های زیادی برای این امر ساخته شده است و نیازی بسیاری را به این موضوع حل کرده است اما ظاهرا مایکروسافت قصد دارد تا به صورت جدی‌تری به کار خبررسانی بپردازد و قابلیتی را تحت این عنوان به دستیار صوتی کورتانا افزوده است. با ترنجی همراه باشید…

در مقدمه عرض کردیم که اطلاع از جدیدترین اخبار روز جهان به امری کاملا مهم برای بشریت تبدیل شده است و رموندی ها بیش از پیش اهمیت این موضوع را درک کرده‌اند. دستیار صوتی کورتانا که هم‌اکنون بر روی مجموعه ویندوز ۱۰ ٬ ویندوزفون ۸٫۱ و اندروید قابل دسترسی است٬ همراهی بسیار باهوش است که می‌تواند شما را از کار‌های پیش‌رو از پیش تعیین شده٬ هواشناسی و بسیاری موارد دیگر باخبر کند. به‌تازگی قابلیتی به کورتانا افزوده شده است که براساس موقعیت جغرافیایی می‌تواند اخبار را به شما اطلاع دهد. همان‌طور که می‌دانید کورتانا برای کارکرد نیاز به روشن بودن GPS دارد و در صورتی که از مکان شما اطلاع پیدا نکند٬ کار نمی‌کند! کورتانا از همین امکان استفاده می‌کند و شما در جریان تمامی اخبار مهم منطقه‌ی زندگی می‌گذارد.

Cortana-will-bring-you-trending-news-based-on-your-location-1

به طور مثال اگر شما در یک شهر ساحلی در استرالیا زندگی کنید کورتانا شما را از اخبار شهر ونکور کانادا با خبر نمی‌کند و اخبار سیاسی٬ اقتصادی٬ ورزشی استرالیا را با شما مطرح می‌کند. کورتانا به‌زودی قصد دارد تا ویژگی‌های بیشتری را در خود جای دهد و خط و نشان جدی برای رقبای اندرویدی و سیری بکشد. هنوز معلوم نیست که چه موقع این دستیار دوست داشتنی از نسخه‌ی بتا در خواهد آمد اما همین نسخه‌ی بتا توانسته است تا در مواردی از سیری و گوگل ناو بهتر عمل کند. کورتانا را می‌توان یکی از خلاق ترین اختراعات مایکروسافت دانست و حتی می‌توان آن را یکی از نشانه‌های زندگی آینده دیجیتالی بدانیم که هم‌اکنون مهمان ماست. این دستیار توانایی مخصوصی برای تشخیص فرامین صوتی دارد و حتی قادر است تا بدترین لهجه‌های انگلیسی را تشخیص دهد.

 Cortana-will-bring-you-trending-news-based-on-your-location-2

همان‌طور که در اخبار قبلی برای شما گفتیم٬ مایکروسافت در اقدامی از قبل پیش‌بینی شده دستیار اختصاصی خود را برای اندروید منتشر نمود. این دستیار تمامی امکانات نسخه‌ی مشابه ویندوزی خود را ندارد اما بسیاری از قابلیت‌های برادر خود را به همراه دارد. کورتانا به صورت غیر رسمی برای اندروید در حال حاضر در دسترس است و کاربران اندرویدی می‌توانند با مراجعه به این پست٬ این دستیار صوتی رموندی را دانلود کنند. امیدواریم که روزی نسخه‌ی فارسی این دستیار صوتی برای تمامی پلتفرم‌های هوشمند منتشر شود.

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Cortana-now-shows-you-trending-news-based-on-your-location_id71687″ background=”#0fc5b7″]PhoneArena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mist

یعنی الان میتونه بگه تهران رو باد میبره یانه؟

الان عین این فیلمهای آخرالزمانی شده تهران. رعد و برق آسمان قرمز و بارش شدید همراه با طوفان.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com