حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مایکروسافت کورتانا رسماً به پایان عمر خود رسید؛ جایگزینی با Windows Copilot

نوشته

8 ماه قبل | بدون دیدگاه | Windows، مایکروسافت

مایکروسافت همچنان به کار بر روی ویندوز 11 و افزودن ویژگی‌های جدید به این سیستم‌عامل ادامه می‌دهد. اگرچه این شرکت درحال معرفی ویژگی‌های جدید برای ویندوز است، همزمان اما پروژه‌های قدیمی خود را نیز تعطیل می‌کند. آخرین موردی که به این سرنوشت دچار شده است، دستیار مجازی مایکروسافت، Cortana، می‌باشد که اولین بار در سال 2015 راه‌اندازی شد. بااین‌حال، پس از حدود 8 سال فعالیت، به‌نظر می‌رسد مایکروسافت کورتانا اکنون به پایان عمرش رسیده است و غول مستقر در ردموند درحال جایگزینی آن با هوش مصنوعی پیشرفته خود در محیط ویندوز با نام Windows Copilot است.

پایان مایکروسافت کورتانا

درواقع، این اطلاعات جدیدی نیست. در ماه ژوئن، مایکروسافت رسماً اعلام کرد که پشتیبانی از کورتانا را متوقف می‌کند. بااین‌حال، کاربران درصورت تمایل همچنان می‌توانند ازطریق برنامه آن به این دستیار مجازی دسترسی داشته باشند. اکنون، این شرکت پشتیبانی از برنامه Cortana را نیز در ویندوز 11 متوقف کرده است. برنامه این دستیار مجازی درحال دریافت یک به‌روزرسانی است تا به کاربران بگوید اواخر این ماه کار خود را متوقف خواهد کرد.

پایان مایکروسافت کورتانا

پایان مایکروسافت کورتانا

کورتانا در بین کاربران چندان محبوب نبود و هرگز نتوانست با دستیارهای دیجیتالی دیگر مانند سیری اپل، آمازون الکسا و گوگل اسیستنت رقابت کند. مایکروسافت درحال جایگزینی کورتانا با سایر ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی در ویندوز 11، مانند Windows Copilot است. ویندوز Copilot هنوز در دست توسعه است، اما این پتانسیل را دارد که یک دستیار هوش مصنوعی بسیار مفیدتر و قدرتمندتر از Cortana باشد.

این دستیار جدید هوش مصنوعی درحال‌حاضر در مرحله پیش‌نمایش ازطریق Windows 11 Dev Channel Insiders قرار دارد. Copilot برای ارائه کمک آنی به کاربران در کارهایی مانند نوشتن کد، نوشتن ایمیل و ایجاد ارائه‌های مختلف طراحی شده است. پس از فعال شدن، Windows Copilot به‌عنوان یک پانل درکنار صفحه ویندوز ظاهر می‌شود. سپس کاربران می‌توانند دستوراتی مانند «Hello world» یا «باز کردن Microsoft Edge» را به این دستیار بدهند. سپس دستیار بقیه موارد را انجام می‌دهد و به‌طور خودکار مورد درخواستی را تایپ یا باز می‌کند. بااین‌حال، تنها گذشت زمان نشان خواهد داد که این دستیار مبتنی‌بر هوش مصنوعی تا چه اندازه موفق خواهد بود و آیا درنهایت به سرنوشت کورتانا دچار می‌شود یا خیر.

نظر شما درباره پایان فعالیت دستیار مجازی مایکروسافت کورتانا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی