حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پایان حضور دستیار هوشمند کورتانا مایکروسافت در ویندوز تا پایان امسال

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | مایکروسافت

مایکروسافت Cortana را به عنوان پاسخی به دستیار هوشمند صوتی سیری اپل و گوگل‌‌اسیستنت اندروید عرضه کرد. این دستیار هوشمند صوتی ابتدا در ۲۰۱۴ و به صورت آزمایشی روی ویندوزفون ۸.۱ ارائه گشت. پس از آن به سیستم‌عامل‌های دیگر مانند ویندوز ۱۰، اندروید و iOS و پلتفرم Xbox هم راه پیدا کرد. پس از حذف تدریجی این دستیار از اندروید و iOS حالا می‌شنویم که پایان حضور دستیار هوشمند کورتانا مایکروسافت در ویندوز تا پایان امسال رقم خواهد خورد.

پایان کورتانا مایکروسافت

همزمان که مایکروسافت مجموعه‌ای از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی خود را توسعه می‌دهد، کورتانا مفید بودن خود را از دست می‌دهد. به همین دلیل مایکروسافت به پشتیبانی از کورتانا در ویندوز پایان می دهد.

در یک صفحه پشتیبانی آن، این شرکت می‌گوید که از اواخر سال جاری از کورتانا در ویندوز به عنوان یک برنامه مستقل پشتیبانی نخواهد کرد.

پایان کورتانا در ویندوز چندان تعجب آور نیست. مایکروسافت در خلال کنفرانس بیلد ۲۰۲۳ خود ابزار جدید ویندوز کوپایلت را معرفی کرد که در نوار وظیفه (تسک‌بار) شما قرار خواهد گرفت.

این ابزار از هوش مصنوعی برای کمک به شما در انجام هر کاری که کورتانا انجام می‌داد، حاضر خواهد بود. حتی موارد بیشتری چون خلاصه کردن محتوا، بازنویسی متن، پرسیدن سؤال، تنظیم تنظیمات رایانه شما و موارد دیگر هم در دسترس خواهد بود.

ویندوز Copilot، دستیار هوش مصنوعی مایکروسافت برای ویندوز 11 معرفی شد

مایکروسافت برای اولین بار کورتانا را در سال ۲۰۱۵ به ویندوز ۱۰ آورد و به شما این امکان را می‌داد که یادآور تنظیم کنید، برنامه‌ها را باز کنید و با استفاده از دستورات صوتی سؤال بپرسید.

با این حال در طول سال‌ها، مایکروسافت به تدریج Cortana را از تجربه ویندوز حذف کرده است. دستیار دیجیتال این شرکت با انتشار ویندوز 11 جایگاه برجسته خود را در تسک‌بار از دست داد و دیگر در اولین تجربه روشن شدن نمایش داده نشد.

مایکروسافت همچنین برنامه Cortana را در iOS و Android در سال 2020 تعطیل کرد و به پشتیبانی از Cortana در هدفون‌های Surface و سایر دستگاه‌های خود پایان داد.

کورتانا مایکروسافت سال ۲۰۲۰ از اپ استور و گوگل پلی حذف می شود

مشخص نیست دقیقا چه زمانی مایکروسافت کورتانا را از ویندوز حذف خواهد کرد. اما واضح است که مجموعه رو به رشد ابزارهای هوش مصنوعی مایکروسافت که شامل چت ربات بینگ و مایکروسافت 365 Copilot نیز می شود، اولویت اول را دارد.

با وجود اینکه کورتانا در ویندوز از بین می‌رود، مایکروسافت می‌گوید همچنان در نسخه تلفن همراه Outlook و Microsoft Teams در دسترس خواهد بود، اما چه کسی می‌داند تا چه مدت.

شما از کورتانا استفاده می‌کردید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)