حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

[تخصصی ترنجی] انتخاب D-SLR مناسب، کدام برند را می‌پسندید؟

نوشته

8 سال قبل | 44 دیدگاه | ترنجی

هر جا که صحبت از صنعت عکاسی باشد بی شک نام سه برند بیش از بقیه مرور می‌شود. Nikon ،Canon  و Sony سه برند مطرح صنعت دوربین های عکاسی هستند که هر سال با تولیدات جدید برای هم شاخ  شانه می‌کشند. اما به راستی در هنگام انتخاب جدای از دوست داشتن یک برند و یا علاقه قبلی به واقع بهترین انتخاب وجود دارد؟ برای پاسخ این سوال در ادامه با ترنجی همراه باشید.

در واقع آیا بهترین دوربین وجود دارد یا ما در یک بازه وسیع از انتخاب سرگردان می‌مانیم؟! در حال حاضر، نظر عام بیشتر متوجه دو شرکت نیکون و کانن است. با وجود این واقعیت بزرگ که ممکن است بهترین سنسورها ساخت شرکت سونی باشند. ایراد کار کجاست؟ در دید عامه دوربین حرفه ای دوربینی است که بزرگ باشد با لنز بزرگتر و احتمالا در ایران این دوربین بیشتر باید کانن باشد. اما چرا همه کانن میخرند؟ پاسخ برای کاربران حرفه ای بسیار ساده است. در بازه کمتر قیمت لنز! در واقع خرید یک دوربین D-SLR  بدون انتخاب لنز از قبل ممکن است به بزرگترین خرید اشتباه زندگی بدل شود.

واقعیت امر این است که بازه قیمتی لنزهای نیکون و سونی کمی گرانتر از دوربین های کانن است. اما خرید ارزان تر مفید است؟

بیایید برای باز کردن بحث کمی بیشتر پیش برویم. می‌توانید در سایت زیر امتیازات سنسور دوربین های تولید شده را از تاریخ ۲۰۰۲ میلادی تا به حال مشاهده کنید.

Capwdfc3r5ture

[su_button url=”http://social.ford.co.uk/helping-drivers-see-people-animals-and-junctions-at-night/” background=”#0fc5b7″]لینک نمودار بالا[/su_button]

کانن تا اواخر سال ۲۰۰۵ آقایی می‌کند اما به ناگاه انگار صنعت عکاسی دستخوش زلزله ای بزرگ می‌شود! اما آیا این پس رفت امتیازی، ماهیت فیزیکی عکس ها را هم پایین می‌برد؟ در واقع نیکون در فول فریم ها خیلی وقت است که راه خود را از بقیه جدا کرده است. خصوصا با عمل بسیار شجاعانه حذف فیلتر LOWPASS که باعث شارپ شدن بسیار بالای تصاویر تولیدی توسط دوربین های ساخته شده توسط این شرکت می‌شود. به واقع پس از ست کردن یک لنز پرایم با یک دوربین فول فریم  D810 نیکون هیچ عنصری مانع شما برای ثبت بهترین تصاویر نخواهد بود. نکته قابل توجه دیگر استفاده نیکون از سنسورهای ساخت توشیبا در سری D7100 و D5300 است. آیا سنسورهای سونی با حذف فیلتر LOWPASS  مشکلی داشته اند یا نیکون محبت بیشتری به توشیبا خرج داده است؟ با توجه به حذف فیلتر  LOWPASS بروی شاهکار نیکون D810 حدس می‌زنیم فیلتر این دوربین نیز ساخت توشیبا باشد! هر چند در هیچ منبع معتبری نمی‌توان نوع سنسور این دوربین را مشخص کرد مگر اینکه خودمان یکی را کالبد شکافی کنیم!

با این تفاصیل نیکون بخریم، سونی یا کانن؟ در واقع هر سه شرکت دوربین های بسیار با کیفیتی می‌سازند اما بر طبق نظر اکثریت عکاسان حرفه‌ای اگر به دنبال تصاویر با شارپ بیشتر و نویز کمتر هستید، قطعا نیکون می‌تواند بهترین گزینه باشد، اما در کیفیت فیلمبرداری کانن ها خروجی بهتری دارد اما خوب دوربین عکاسی در وحله اول برای ثبت تصاویر بکار میرود و این نکته را هم خاطر نشان می‌کنم که فیلمبرداری با  DSLR ها در زمان طولانی، صدمات جبران ناپذیری را به سنسور دوربین وارد می‌کند.

با وجود تمامی این توضیحات و نمودارها دست آخر کاربران ممکن است به نکات دیگری هم دقت کنند مانند ارگونومی دوربین یا امکانات جانبی مانند قابلیت  SLT دوربین های کانن که به کیفیت بهتر و بدون صدای مزاحم و فوکوس بهتر لنز کمک می‌کند.

در پایان بدون هیچ موضع گیری و با تمامی احترام به سایر برندها در حال حاضر این سه برند برای عکاسان حرفه ای و نیمه حرفه ای انتخاب بهتری به نظر می‌رسد. درکشور ما هم در بازه مالی ۲ تا ۳ میلیون تومان میتوان انتخاب های زیادی بین دو برند کانن و نیکون را داشته باشید. و متاسفانه برند سونی در سالهای اخیر با وجود تولید ستاره هایی درخشان در حاشیه است.

3_full_frames1 6a0120a6399ca9970c0133f1c3620a970b (1)

 

در صورت تمایل دوستان، در مقالات بعدی مقایسه‌ای بین این ۳ برند به همراه نمونه عکس های گرفته شده خواهیم داشت. و در انتها شما چطور با وجود تمامی توصیف های ریز ودرشت کدامیک را می‌پسندید؟ هنوز هم در فکر CANON 5D MARK 3 هستید یا به نیکون به عنوان یک برند مظلوم لااقل در ایران فکر می‌کنید؟ در آخر باید از جناب استاد مهدی راد تشکر کنم که مرا در نوشتن این مطلب یاری رساند.

نظر شما چیست؟ آیا واقعا کانن بهترین گزینه است؟ و یا سونی و نیکون؟

اشتراک در
اطلاع از
44 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Moazez

در این چند سال سونی نشون داده بسیار بهتر از کنون و نیکون داره کار میکنه و اینو از جایزه های متعددی که داره از انجمنهای صوت و تصویری و اتحادیه عکاسا میگیره میشه فهمید. در dxo هم که نمره دوربینی مثل a7r فقط ۲ نمره با d810 بهترین دوربین نیکون اختلاف داره و سونی بازم دوربین بهتری داره مثل a7rII که هنوز بررسی نشده ولی شک ندارم d810 رو به خاک میکشه. در dxo برترین لنزها هم از سونی هستند بطور مطلق. سونی میخواد نسخه دوم a99 برترین دوربین ۲۰۱۳ رو هم چندماه دیگه معرفی کنه که عرصه به بقیه کاملا تنگ تر میشه. در حال حاضر نیکون و سونی حرفهایی برای گفتن دارن و کنون واقعا عقب مونده. سنسور نیکون مدلهای d800 و d810 هم ساخت سونی هستند.

Mist

دوست عزیز متاسفانه مثل همیشه عشق به سونی عنصر منطق رو در مباحث شما کم رنگ کرده.

وقتی مبحث خرید یه دوربین ۴ هزار دلاری هست قطعا لنز روی دوربین هم اهمیت داره دیگه. یه سرچ بزنید با مدرک که دوربین های سونی با لنز پرایم یا یه واک اروند مثل ۱۸-۱۴۰ نیکون شارپ تر و سریع تر هستند بنده کلا کوچ میکنم به سونی.
ضمن اینکه هیچ کنبه کعتبری جز فروم های طرفدار سونی نگفته فیلتر D810 ساخت سونی هست یا توشیبا. یه لینک بذارید لطفا. ضمن اینکه فکر کنید یه عکاس غیر حرفه ای معمولی مثل من میخواد یه DSLR بگیره یه سونی تو رنج ۲٫۵ میلیون معرفی کنید. به دلار هم باشه مشکلی نیست.

Moazez

تپ مبحث شارپی و سرعت که شما میتونی سرچ کنی ببینی a7r تو این مورد سرمدار هست و از خصوصیاتش سرعت بیشتر از تمامی دوربینها هست. بحث برند بازی نیست ولی دیگه دارن زانو میزنن یواش یواش این دو برند در مقابل سونی. با ۲٫۵ میلیون میتونید a3000 یا a58 یا a77 یا اصلا میتونید rx100 بخرید که کلی dslr رو به خاک و خون کشیده. البته کسی که بخود dslr خوب جمع کنه راحت باید تا ۱۰ تومن روش حساب باز کنه. در ضمن شما کالبد شکافی ifixit رو میتونی ببینی که d800 از سنسور سونی استفاده کرده.

Moazez

البته قیمتهاو رتبه بندی رو اینجا میتونی ببینی که بازم سونی ارزونتره دوربینش.
http://nikonrumors.com/wp-content/uploads/2014/07/DxOMark-top-10-rated-camera-sensors.png

Mist

Moazez گرامی

۱- عرض کردم دوربین و کیت لنز .
۲-این گفته میتونی سرچ کنی ببینی مال عوام هست عزیز شما که ادعا داری شارپتر هست لینک بذار بنده رو از گمراهی دربیار نه اینکه همش به کلماتتون تکیه کنید. ولی بنده براتون لینک میذارم ببینید که این دوتا دوربین با لنز مشابه پرایم چه نتایجی رو دادن بیرون
https://sonyvnikon.wordpress.com/2015/03/16/nikon-d810-v-sony-a7r-with-zeiss-otus-85mm/
چیزی که من دیدم توش سونی به خاک و خون کشیده شد بیشتر.
۳-با ۲٫۵ میلیون برم قط۱۰۰ بخرم که چی بشه برادر؟ شما مشخص شد اصلا نمیدونید تفاوت کامپت و سوپر زوم با DSLR چیه. , شما بلاشک تا بحال نه با DSLR کار کردید نه انواع مختلف رو تست کردید. احتمالا جماعت عکاس حرفه ای هم از نظر شما بیدانش هستند که نیکون و کنون رو انتخاب میکنند.
۴-من حرفی از D800 نزدم گفتم D810 .
منتظر پاسخ کوبندتون هستم گرامی.

Moazez

در مورد سنسور d810 هم همه جا نوشته سنسور cmos که این یعنی سنسور سونی. Ifixit هم هنوز کالبد شکافی نکرده.در مورد شارپی و سرعت هم منم نگفتم a7r از d810 بهتره بلکه گفتم سونی a7rII رو برای رقابت با این دوربین معرفی کرده. خودمم گفتم تو dxo نمرش ۲ نمره کمتره.این باور غلط جا افتاده هست که همه فکر میکنن برای عکاسی یا باید نیکون بخرن یا کنون چون این دوربینای سونی هستند که انواع جوایزو از انواع انجمنهای صوت و تصویری و اتحادیه عکاسا میگیرن. من خودم میدونم rx100 دوربین dslr نیست ولی مقایسه های زیادی بین این دوربین و dslrهای مطرح هست که میتونی ببینی چه دوربینیه. به هرحال جزو دوربینای perfect محسوب میشه. شما گفتی تو ۲٫۵ میلیون دوربین معرفی کن منم برات ۳ تا dslr معرفی کردم که حتی زیر ۲٫۵ هم هستن و به تنهایی میتونن لقب بهترینو به دوش بکشن. شما برو سایت eisa که انجمن صوت و تصویر اروپا هست ببین از سال ۲۰۱۲ چه دوربینایی در هر رده ای دارن بهترین دوربین جهان انتخاب میشن.

Moazez

من قیمت دوربینارم بهت دادم که ببینی a7r ارزونتره و نسبت به قیمتش بنظرمن ارزش خریدش بیشتره. رقیب d810 هم a7rII هست.

Mist

آقای معزز

بحث خرید دوربین DSLR شوخی یا بازی نیست برای کسی که بره بگرده ببینه کدوم خوش قیمت تره.

خود من برای دوربین دم دستی که بشه بیرون برد (از ترس سرقت و موتوری و ..)D5300 نیکون رو انتخاب کردم با لنز ۱۸-۱۴۰٫ نکنه فکر کردید رفتم گفتم استاد یدانا از این نیکونها خوبش رو بدهید ببرم. فروشنده هم پیچید و کادو کرد؟ نه برادر ۳ ماه تحقیق کردم شک نکنید اگر سونی تصاویر شارپتری میداد سونی میگرفتم یا نیکون . مغزم رو گل نگرفتن که برا یه برند پول دور بریزم دوست گرامی. منتها بعد از سه ماه تحقیق و شات زدن شبانه با بیش از ۱۰ دوربین و عوض کردن لنزهای مختلف رسیدم به این نیکون. در خرید دوربین فقط بحث بادی دوربین نیست که برادر . اصل قضیه لنزها هستند. سرعتشون دامنه دیافراگم میزان سیل بندیشون. و هزار تا چیز دیگه.
مطمئن باشید جماعت عکاس هم همینا رو میذارن کنار هم که آخر میرسن به نیکون یا گنون.
اینم لینک بررسی کوتاه http://snapsort.com/compare/Nikon-D5300-vs-Sony-A7R
خودتون ملاحظه کنید.
حالا اینکه بنده بیام بگم سونی چنین و چنان دردی رو دوا نمیکنه واقعیت اینه که یه میان رده نیکون تو عکاسی از بالادست سونی بهتره. هر سایت تخصصی هم برید همینه اوضاع. قیمتش هم با لنز یک سوم سونی هست.

Moazez

بله اینارو خودم میدونم. منم نگفتم نیکون بده چون این برند اصیل ژاپنی هست خیلی هم مورد احترامه ولی باید قبول کرد که تا دوسال دیگه میتونه مثل الان پابپای سونی بیاد. دوسال دیگه مثل کنون میره پایین.سونی بزرگترین سنسور ساز دنیا،بزرگترین سهامدار المپیوس،بزرگترین سهامدار کونیکا مینولتا،بزرگترین لنزساز جهان،بزرگترین دوربین ساز جهان بزودی کنار میزنه نیکون قدرتمندو.

Mist

دوست عزیز شما یک نکته بزرگ رو فراموش کردید. و اونهم علت این قضیه هست که این بزرگترین به ثول شما چرا با بیست سال دیگه هم نیمتونه جای نیکون و کنون رو بگیره.
میدونید جرا؟
چون یه عکاسی که DSLR داره حتما یسری لنز هم داره کنارش . مثلا منی که دو تا بادی دارم با پرایم۵۰ میلیمتر نیکور. ۱۸-۱۴۰ نیکور. ماکرو برای نیکور.
عکاسی که لنزاش رو دوست داشته باشه سراغ بندی مثل سامیانگو و بقیه نمیره. بعلت شارپ نیودن و سرعت پایین لنز.
حالا میدونید چه اتفاقی میوفته. فرقی نمیکنه کجای جهان باشید بحث ارتقا که باشه نمیایید ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار لوازم رو دست دوم حراج کنید برید سراغ یه برند دیگه . هر ۳ سال نهایت یه بادی ارتقا میدید و لنزها سرجای خودشون هستند. بهمین خاطر اگر بر فرض محای سونی بتونه تو فول فریم و هالف فریم برسه به نیکون باز هم من نمیام نیکون رو عوض کنم با سونی و این چرخه خرید و فروش همچنان ادامه داره و نیکون و کنون سر جای خودشون هستند.

Moazez

نظر شما محترم ولی من نظرم چیز دیگه ای هست و اگه بخپام دوربین حرفه ای بخرم ترجیح میدم سری آلغا بخرم.

milad mirzajani

مقایسه های زیادی تو سایت های ریز و درشت وجود داره ولی به نظرم هیچ کدوم برتری مطلق رو در همه موارد به یه برند نمیده حالا مقایسه های سایت های کمتر شناخته شده تو یوتوب باشه یا DXo یا dpreview و…
مثلا این چند تا تصویر رو ببینید از قبل تو سیستمم داشتم و از ویدیو های یوتوب یا سایت های دیگه گرفتم:
فیلمبرداری a7 با ۵d mlll:
http://www.upsara.com/images/21h4_001.jpg
http://www.upsara.com/images/p6a2_006.jpg
یا عکاسی:
http://www.upsara.com/images/e76c_a7r-vs-5d-1.jpg
http://www.upsara.com/images/xmvf_a7r-vs-d800e-1.jpg
http://www.upsara.com/images/37lp_d4s-vs-a7s.jpg
http://www.upsara.com/images/jj2p_sony-a7s-vs-nikon-df-iso-test-02-doorbin.info_.jpg
میشه با جستجو تو نت نتایج متفاوتی که دوربین های سونی ضعیف تر باشن هم پیدا کرد.شخصا اختلاف تصویر دوربین ها رو بیشتر تو مدل ها جستجو می کنم تا تو برند ها
ولی اگه قرار باشه به این سوال جواب بدیم که کدوم برند رو انتخاب می کنیم می گم سونی-طرفدار دو آتیشه این برندم و براش احترام زیادی قائلم- از اول تو کامپکت ها و دوربین های جمع و جور تر سرمایه گذاری کرد(کلا سونی با سیستم سنتی DSLR ها مشکل داشت واسه همین به SLT تمایل بیشتری داشت) سرمایه گذاری کرد و نتیجه اش رو هم داره میبینه.از کامپکت های ساده تا بدون آینه ها، سونی یا بهترینه یا از بهترین هاست.SLT هاش هم عالین اما سخته که بخوای میون اون همه تنوع مدل های کنون و نیکون انتخابشون کنی.
انتخاب کمی سلیقه ایه اما تو DSLR ها شخصا نیکون رو ترجیح می دم.بخصوص سطح مبتدی های نیکون رو واقعا می پسندم 😉

Navid

تو این ۱۵ سالی که عکاسی میکنم هیچ وقت دوربینی از سونی نبوده که بشه باهاش بی نقص عکس گرفت لایه زرد و نویز بالا مهمون همیشگی دوربینهای سونی بوده و هست نه تو اتلیه ونه تو فصای باز هبج جا خوب عمل نمیکنه بین دهها همکاری که میشناسم کسی سراغ ندارم دوربین سونی داشته باشه_جناب معزز عزیز فکر نمیکنیی این تعصبتون یکم تهوع اور شده و از سونی خدا ساختین بنده هم یه زمانی عاشق ضبط و تلوزیون و واکمن و…سونی بودم اما الان خیلی چیزا تعییر کرده هنوز هم تو دوربینهای فیلم برداری حرفه ای سونی پیشروست و خیلی از رقبا جلو تر اما سونی دچار غرور کاذب شد و با بی انصافی در قیمت گذاری بازار و محبوبیت رو از دست داد و خواهد داد

Moazez

بله کسی منکر خوب بودن نیکون و کنون نیست ولی دیگه فقط نیکون مونده که سونی داره شونه به شونه داره باهاش راه میره و کنون تموم شد از سال ۲۰۰۵ به بعد و نمیتونه خودشو تا رده پنجم هم بکشه بالا حتی دوربیناش.بقول شما دیگه اون دوران تموم شد. الان ببین منبع های معتبر چی میگن. منبعهای معتبر عکاسی دارن الان به به چه چه میکنن از دوربینای سونی و dxo که مو لا درزش نمیره ببین چی میگه.

hadi_2012

:good: :good: :good:

Mr pixel

با کم نویز بودن نیکن مخالفم.ای کاش بررسی میکردین با حذف لاو پس نویز بیشتر میشه. نیکون مدلهایی که لاو پس رو حذف کرده شارپتره ولی نویز رنگیش بیشتره.جلوی این دوربینا نمیشه لباس راه راه پوشید.
یا از کرکره مغازه ها عکس عالی گرفت.
دوربین سونی توفیلم برداری بهترن چون بیتریت بالاتری دارن.و تنوع فرمت بیشتری تو خروجی دارن.
تنوع لنز و لوازم جانبی کنن و نیکن بیشتر از سونی ولی خشبختانه تبدیل واسش موجوده.
کنن نویز کمتری نسبت به دو تا رقیب داره.
کنن کلاس پایین اغلب فاقد صفحه لمسی وگردان و… هستن.

Moazez

تنوع لنز سونی خیلی زیاده. اتفاقا کیفیت لنزا و لوازم جانبیش هم فوق العاده بیشتره.

Mr pixel

در مقایسه با تنوع لنزهای کنن چیز زیادی نیست.مخصوصا اینکه شرکتهای دیگه ای واسه کنن لنز تولید میکنن.
اما خوب زیاد فرق نداره چون تبدیلش هست.

Moazez

البته با تبدیل میشه به دوربینای دیگه هم وصل کرد درسته؟

Mist

دوست گرامی از دید تکنیکی قضیه شارپ شدن بیشتر تصاویر هیچ ارتباطی به افزایش نویز نداره. اتفاقا اکثریت عکاسهای آماتور و حرفه ای به کمتر بودن نویز نیکون اذعان دارند. و همه هم متفق القول به این نکته اشاره دارند که تنها برتری کنون نسبت به نیکون در مود فیلمبرداری بهتر است. اگه منبع لازم داشته باشید من هزار تا منبع میارم که این نکته رو تصدیق میکنه اما اینکه انسان بدون منبع از یه برند طرفداری کنه…….
ضمن اینکه در زمینه لنز هم سونی به هیچ عنوان تنوع لنزهای کنون و مخصوصا نیکورهای ساخت نیکون رو نداره.

Moazez

اگه بحث تنوع لنز باشه بله تنوع لنز سونی کمتره ولی اگه بحث کیفیت لنز باشه بهترین لنزهارو سونی داره که اکثرشون زایس هستند و گرونتر بودنشم بخاطر کیفیتشه.الان نیکون و کنون هم از لنزهای زایس ساخت سونی استفاده میکنن
http://www.dxomark.com/Lenses#price=0%2C13000&year=1985%2C2015&xDataType=year&yDataType=global&viewMode=list

Mist

جالب قضیه اینجاست که داخل لینکی که گذاشتید هم اکثر لنزها انحصاری نیکون هستند. من واقع از منطق شما شگفت زده شدم.

Moazez

لنزها ببین ساخت کیه. لنزها ساخت سونی و زایس هستند. پس ببین بهترین لنزهارو سونی میسازه. جایزهای لنزg رو فقط بشماری ۳ ساعت طول میکشه. اینم تنوع لنز سونی.
http://www.dxomark.com/Lenses#brand=sony&price=0%2C13000&year=1985%2C2015&xDataType=year&yDataType=global&viewMode=list

Mr pixel

فتوگرافی بلاگ. دوربین نیکون ۵۳۰۰ و۵۲۰۰نیکون که هر دو نیکون هستن و از یه خانواده یکی لاو پس داره یکی نداره.شارپنس افزایش داشته نویز رنگی بخصوص نویز قرمز هم زیاد شده
با این حال پردازنده دوربین هم بخوبی نویز رو کنترل میکنه به نحوی که تو کاربردهای معمولی فوق العادست.متخصصها هم به تصاویر پردازش شده اشاره.
اما تو روشنایی کم یا حاشیه اشیاع تاریک نویز قابل چشم پوشی نیست(البته به توقع کاربر ونوع کار بستگی داره)

Ali SONY

همه اینا دوربینهای خوبی هستن و ژاپنی هستن!
ولی خب سونی کیفیت بیشتری داره ولی به دلیل قیمت بیشتر خود دوربین و لنز کمتر مورد استقبال قرار میگیره!
ولی همه میدونن دوربین های سونی تو هر رده ای عالی هستند و کم پیش میاد دوربینی بهتر باشه از دوربینهای سونی

Moazez

این مطلبو بگم تا یادم نرفته. من برای عروسیم پیش یک آتلیه رفتم که تمام دوربیناش سونی a99 بود و دوربین فیلمبرداریشم از سری دوربین فیلمبرداری های سونی بود که خودشون میگفتن z5 هست. من خیلی لذت بردم از اینکه سیستمشون اون چیزی بود که من میخواستم. همون اول طی کردم فیلمبرداری منو FHD انجام بدید کلشو و عکسامم بالاترین رزولویشن بذارید چون من رو کیفیت حساسم. چون طبق تجربه فامیلا و بردارم میدونستم که اکثر آتلیه ها از رزولویشنهای پایین در فیلمبرداری و عکسبرداری استفاده میکنن. خداروشکر انقدر کیفیت فیلمبرداری من بالاست که هرکی فیلم عروسیمو نگاه میکنه دهنش باز میمونه،کیفیت عکسامم که میتونم در مورد کیفیتش فقط سکوت کنم چون خیلی خیلی بالاست. این قضیه واسه ۱ سال پیش هست ولی جدیدن مد شده آتلیه ها با دوربین عکاسی فیلمبرداری میکنن بخاطر اینکه ۲۰ میلیون پول دوربین فیلمبرداری سونی ندن. واقعا کیفیت فیلمبرداری با دوربین عکاسی خیلی پایینه و یچیزی در حد موبایله. اینو یکی از رفیقای عکاسم بعد از دیدن فیلم عروسیم بهم گفت که به اینصورت کلاه مردمو بر میدارن با نخریدن دوربینهای فیلمبرداری و کیفیت پایین فیلمبرداری دوربینای عکاسی. فقط کافیه مقایسه فیلمی که با دوربین فیلمبرداری گرفته میشه با فیلمبرداری دوربین عکاسی مقایسه کنید تا متوجه بشید چقدر تفاوت دارن. اینو برای دوستانی که میخوان ازدواج کنن گفتم تا بدونن اینجوری کلاه سرشون نره. فیلمهارو اگه رو بلوری یا هارد بریزن کیفیتش حفظ میشه نه dvd. این تجربه بدرد اونایی که رو فیلمشون حساسن میخوره.

Mist

دانش شما بسیار پایینه دوست گرامی. بالاخره یکی باید جلوی شما رو اینجا بگیره . B-)
کیفیت پایین فیلمهای دوربین عکاسی؟
با منطق خودتون صحبت میکنم.
۱-کدوم گاگولی با دوربین DSLR فیلمبرداری عروسی میکنه؟ مگه عکاسی نمیکنه؟ بعد همزمان فیلم هم میگیره؟ مغز خرخورده ۲ ساعت سنسور رو باز بذاره برا فیلمبرداری؟ لابد بعد هم دوربین رو میندازه سطل آشغال.
۲-کیفیت دوربین DSLR در فیلمبرداری در حد موبایله؟ این رو دیگه سکوت میکنم.
نظراتتون بسیار سطح پایین هستند متاسفانه.

Moazez

واقعا چیزی نمیدونی یا داری خودتو میزنی به اون راه؟ یا کلا عروسی نرفتی؟!!! یا عروسی نکردی.الان تو عروسیا بجای دوربین فیلمبرداری با دوربینای عکاسی فیلمبرداری میکنن چون میخوان پول اضافه بابت دوربین فیلمبرداری ندن. کیفیت دوربین فیلمبرداری رو با فیلمبرداری دوربین عکاسی مقایسه کنی مثل جوک میمونه. در این حد پایینه. منظور.من این بود برای فیلمبرداریتون با دوربین عکاسی فیلمبرداری نکنن که میره تو پاچتون حسابی. میتونم شماره آتلیه ای رو بهت بدم که باهاش حرف بزنی و برای مثال بپرسی فیلمبرداریتونو با چی انجام میدید؟!!! منم همینو بهش گفتم مگه با دوربین عکاسی فیلمبرداری میکنن؟!!! اونم فکر میکنه خیلی کار خوبی میکنه. کیفیت فیلم منو با کیفیت فیلمای خودشون مقایسه کرد کرک و پرش ریخت. تو عروسی های دیگه ای هم دیدم با دوربین عکاسی فیلمبرداری میکنن

Mist

اتفاقا دانش شما بسیار پایینه . جناب معزز و بلاشک از این پست هم فراری میشید.
من تاحالا ندیدم تو عروسی کسی با دوربین عکاسی فیلم بگیره. لااقل تهران که همچین خبرایی نیست.
قیمت یک dslr رده بالای نیکون یا کنون با لنز و متعلقات با یه دوربین RED تنه میزنه برادر ۴k که چیزی نیست.
اگه تو عروسی سمت شما کلا میان با یه دوربین فیلم میگیرن مشکل چیز دیگست.

Moazez

خخخ. من از پستی تاحالا دیدی فراری باشم؟!!! مگر اینکه ۳ روز بعد کسی زیر نظرم جواب بذاره و چون من نمیبینم فکر کنه جواب دندان شکن بمن داده!!پس واجب شد شماره آتلیه رو بهت بدم. اتفاقا من در تهران در سه عروسی همچین موردی دیدم وکلی هم مسخرشون کردم که چه دزدهایی هستند. ایمیلتو بده فردا شمارشو بهت بدم. کاش عکس میگرفتم تا بتو امثال تو نشون میدادم.

Mist

معزز گرامی اون اتلیه ای که با دوربین عکاسی فیلم میگیره که قصابیه دیگه اتلیه نیست.
عجب از عقل کسانی که بهشون مراجعه میکنند. مگه اتلیه قراداد نداره؟ داخل قرارداد حتی نوع دوربین هم ذکر میشه. چه برسه به اینکه بیان با دوربین عکاسی فیلم بگیرن.
احتمالا اشناهایی که شما سراغ دارید مال دوشغولاب تپه هستند که اینطوری کار میکنند.
مجدد خواستید تجدید فراش کنید امر کنید بگم با رد بیان براتون فیلم بگیرن.
پاینده باشید.

Moazez

ببین من خودم گفتم جایی رفتم که با دوربینای سونی همه کارمو کرد و حتی رزولویشنم خودم تعیین کردم. ۶ تومن پول آتلیه من شد ولی گفتم میشناسم کسایی رو که دارن این اشتباهو میکنن و خودمم کلی مسخرشون کردم. تو واقعا مشکل داریا. من خودم دارم میگم اینکار اشتباهه تو داری بمن تیکه میندازی؟ به عقلت به رجوعی بکن. تو واسه من عکاسو فیلمبردار بیاری؟ حجم فیلمبرداری عروسی من فقط ۵۰۰ گیگ شده تو توخوابم نمیتونی فیلمبرداری بیاری که انقدر مایه بذاره همه فیلمتو FHD بگیره. در ضمن ما اهل تجدید فراش نیستیم. شما خواستی رن بگیری بمن بگو برات آستین بالا بزنم خرج زن گرفتنتو بدم.

Mist

شما نظرت رو رو پایه اشتباه میذارید بعد ازش دفاع میکنید.
اصلا کار اشتباه که قابل دفاع نیست. حالا ممکنه یکی هم بگه من براتون با موبایل فیلم عروسی میگیرم شنونده باید عاقل باشه.
مثل اینه که شما بیای با رغبت یه پراید بخری ۵۰ تومن . شما گفتی الان تو عروسیا بابت کاهش هزینه با دوربین عکاسی فیلم میگرن.
شما بمن یه dslr نشون بده بتونه با live view 2 ساعت فیلم بگیره و نترکه حرفت قبول.
اون کسی هم که فیلم میگیره از نظر فنی و تکنیکی نمیتونه اینکار رو بکونه دوربینی که بدون فلاش از رو ویزور بزور ۵۰۰ تا شات میزنه باتریش رو باش ۲ ساعت فیلم میگیرن.؟
احتمالا فیلمبرداری که شما دیدی هم در حد چند دقیقه بوده که محض اطلاعتون بگم الان کنونها دارن با بهترین کیفیت ۴k فیلم میگیرن هیچ فرقی هم با red 6k نداره کارشون.
شما مشکلت اینه که دانشت پایینه همش میخوای با کلمات بازی کنی برادر.

Moazez

یچیزی بهت بگم؟!! خواهشا تا چیزی رو ندیدی در موردش به هیچ وجه نظر نده. من با این همه سال اعتباری که در سایتها کسب کردم هیچوقت نمیام چیزیرو ندیده در موردش حرف بزنم. به همه ثابت شده و میدونن که من یچیزی رو تا تجربه نکنم در موردش نظر نمیدم. آره من دانشم کمه ولی Dxo هم دانشش کمه که a7r گذاشته سوم؟!! یا اون غولهای متخصص انجمن صوت و تصویر اروپا eisa هم دانشش کمه که چند ساله دارن تمام جایزه هارو میدن به سونی؟!!

Mist

معزز گرامی تمامی اعتباری که شما بقول خودتون در این سایتها کسب کردید(حالا بهتون مدال دادن بابتش یا ازتون تقدیر کردن یا چی…) در دانش کلامی نهفته است و لاغیر.
شما میگی منبه من DXO هست. اوکی . اما توجه کنید این سایت یجا بادی رو تست میکنه یجا لنز رو شما الان بخوای طبق همین DXO بری یه سونی بگیری لنز چی باهاش ست میکنی؟ بگرد خودت قشنگ پیدا کن. ۳ تا لنز برا پرتره و ماکرو و تله.
از قدیم گفتن عالم بی عمل به زنبور بی عسل ماند. حالا شده حکایت دانش شما.فقط در حال خوندن در سایتهای مختلفی .شرط میبندم لینک همین سایت رو هم تا همین دیشب نداشتی الان شدی مفسر لنزو دوربین عکاسی.
برادر گرامی من به شخصه حرف یه عکاس بی سواد سایت نرفته رو که ۲۰ ساله داره عکاسی میکنه رو از شما خیلی بیشتر قبول دارم. اظهار نظرات شما چیزی از نویز فاجعه دوربین های سونی کم نمیکنه.
لااقل خودتم یکیش رو نداری ازش کار بکشی ببینی از چی داری دفاع میکنی اخه عزیز.
چیزی که من دارم میبینم تو مقایسه لنزی که خودت گذاشتی از ۱۰ تای اول ۶ تا ماله نیکونه ۲ تا سونی .
همین قضیه رو یادمه سر فیلمبداری زی ۳ پلاس هم دراوردی اونجا هم کلی اعتبار خرج کردی. ولی واقعیت اینه که اظهار نظر شما فقط طرفداری محض و کوره کسی هم بیاد ببینه بدتر زده میشه از برند سونی با این حرکت شما.

Moazez

در حال حاضر میشه بطور کلی بهترین دوربینهای جهانو
hx90v بهترین دوربین کامپکت
Hx400v بهترین سوپر زوم کامپکت
Rx100IV بهترین کامپکت با بزرگترین سنسور
و a7rII بهترین dslr دنیا نامید بدون شک.

mehrdad007

شدیدا به شما موافقم آقای معزز
ضمن اینکه در دنیا بهترین دوریین های فیلمبرداری هم ازآن سونیه و همه جا مطلقا از سونی استفاده میشه .
کلیه ی رویدادها و مسابقات ورزشی ، مستند ها ، هالیوود ، برنامه های تلویزیونی و صدا و سیما فقط سونیه که حرف اول رو میزنه. پس از اون هم پاناسونیک
پوشش بازیا جام جهانی و هالیوود رو انگشت سونی میچرخه

Moazez

المپیک هم حتی از دست پاناسونیک در اومد و به سونی قراره سپرده بشه. کلیه رویدادهای ورزشی،خبری و فیلمسازی همه از دوربینهای سونی استفاده میکنن. جام جهانی با حتی دوربینهای عکاسیش هم سونی بود.

md4956

طبق نظراتتون زیر این پست کاملا به این نتیجه رسیدم که با هیچ دوربینی عکس نگرفتین، بصورت حرفه ای .. تا حدی که کامپکت رو در حد اس ال آر میدونید.
***

انتخاب من بدون شک : نیکون

mehrdadi

برااادر moazez.باشه تو درست میگی، سونی خوبه اصلا
نیکون و کنون چی هستن اصلا! فقط سونی! :scratch:

Moazez

عزیزدل برادر من رتبه بندی dxo و سایر سایتهای معتبر بیشتر برام ارزش داره تا اینکه عکاسهای با باور غلط بخوان نظرشونو بمن تحمیل کنن.

ahmadtiger

تو دیگه کی بخدا
به افتاب پرست میگی زکی بس که نظرتو عوض میکنی
شما همونی نبودی که میگفتی من بررسیهایه این سایتا رو قبول ندارمو مهم اون چیزیه که چشم میبینه اما الان رتبه بندی سایتها واست شده حجت

Navid

خودم D7100و D7000وD3100نیکون دارم اما سنسور D7100رو نمیپسندم نویز بالاتر نسبت بهd7000و مطمعن نبون از خصوصیات برجسته d7100 هست عکاسی با d7000 راحت تر و مطمعن تره سنسور توشیبا یه اشتباه بزرگ بوده

amin7-0

دوست عزیزم من فکر میکنم اگه یه نیم نگاهی هم به دوربین های حرفه ای فوجی داشته باشیم خیلی عالیه-هم اصیله-هم ژاپنی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....