حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برند Canon به‌دنبال همکاری با یک سازنده گوشی هوشمند در بخش دوربین است

نوشته

10 ماه قبل | 2 دیدگاه | برندهای مطرح فناوری، دوربین

در سال‌های اخیر، بسیاری از تولیدکنندگان اندرویدی برای بهبود قابلیت‌های تصویربرداری گوشی‌های هوشمند پریمیوم خود، با شرکت‌های مشهور سازنده دوربین‌های عکاسی همکاری کرده‌اند. برخی از شناخته‌شده‌ترین همکاری‌ها بین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند و سازندگان دوربین شامل وان پلاس و اوپو با Hasselblad، هواوی و شیائومی با Leica و نوکیا، سونی و ویوو با ZEISS است. اکنون گزارشی از چین حاکی از آن است که برند Canon به‌دنبال یک شریک با یکی از سازندگان گوشی هوشمند در بخش دوربین است.

همکاری Canon با سازنده گوشی هوشمند

بر اساس اطلاعات افشاگر مشهور Digital Chat Station در Weibo، برند بزرگ دوربین ژاپنی Canon به‌دنبال ارتباط با یک تولیدکننده گوشی‌های هوشمند است زیرا فروش دوربین‌های مستقل عکاسی این شرکت همچنان روند کاهشی را در سراسر جهان تجربه می‌کند. این گزارش نام شرکت‌هایی را که Canon درحال مذاکره با آن‌هاست، فاش نمی‌کند؛ اما با توجه به اینکه بسیاری از سازندگان گوشی‌های هوشمند درحال‌حاضر شریکی در بخش دوربین ندارند، به‌احتمال بسیار زیاد حداقل یکی از آن‌ها مایل به امضای این قرارداد است.

شایان‌ذکر است که بیشتر ارتباطات بین سازندگان گوشی‌های هوشمند و برندهای دوربین به‌جای خود حسگرها، مربوط به الگوریتم‌های تصویربرداری و نرم‌افزاری است. به‌عنوان‌مثال، در مورد مشارکت Hassleblad با OnePlus، گفته می‌شود که سازنده دوربین سوئدی به کالیبراسیون رنگ تصاویر کمک می‌کند تا رنگ‌های طبیعی‌تر و دقیق‌تری در عکس‌ها ارائه دهد. بنابراین، ارتباط با Canon لزوماً به این معنی نیست که این تلفن‌ها دارای سنسورهای Canon خواهند بود، زیرا سونی، سامسونگ و OmniVision احتمالاً تأمین‌کنندگان حسگرهای برندهای پیشرو در آینده باقی خواهند ماند. درعوض، به‌احتمال‌زیاد این دستگاه‌ها با ورودی‌های نرم‌افزاری Canon عرضه می‌شوند.

همکاری Canon با سازنده گوشی هوشمند

همکاری Canon با سازنده گوشی هوشمند

یکی از اولین تولیدکنندگان گوشی که با یک برند معتبر دوربین ارتباط برقرار کرد، نوکیا بود. همکاری شرکت فنلاندی با زایس منجر به تولید دوربین‌های خاطره‌انگیز تلفن‌های همراه ازجمله 808 PureView شد که به‌خاطر حسگر تصویر باورنکردنی 41 مگاپیکسلی توشیبا همراه با اپتیک زایس شناخته شده است. درحالی‌که 808 از سیستم‌عامل Symbian Belle OS بهره می‌برد و به‌معنای واقعی کلمه یک گوشی هوشمند نبوده اما قابلیت‌های دوربین آن را به یک گوشی کلاسیک تبدیل کرده بود.

نظر شما درباره همکاری Canon با یکی از سازندگان گوشی هوشمند چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
rad 007

کنون خودش سنسور های دوربین های رده بالاشو از سونی میخره پس این همکاری به معنای فروش سنسور به برند های موبایل نخواهد بود ولی توی سایر بخش ها میشه همکاری کرد،

BeFair

کنن اگر بخواد همکاری کنه باید با یه برند بزرگ این کار رو بکنه

سامسونگ که بعید میدونم، بقیه برندها هم اکثرا یه همکاری دارن همین الان، مثلا شیائومی با لایکا

اپل هم خیلی بعیده همکاری کنه باهاش، دیگه برند خاصی نمیمونه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی