حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

راه حل مشکل عدم پشتیبانی ویندوز ۱۱ از چاپگرهای قدیمی چیست؟!

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | آموزش و راهنمایی، اخبار

هر نسل که نسخه جدیدی از یک نرم‌افزار یا سخت‌افزار به بازار عرضه می‌شود، محصولات قدیمی کم کم از چرخه پشتیبانی خارج می‌شوند تا شرکت‌ها بتوانند روی محصولات جدیدتر تمرکز کنند. اما گاهی اوقات کاربرانی وجود دارند که از سخت‌افزارهای قدیمی مانند چاپگرها استفاده می‌کنند. شاید برای شما سوال باشد که راه حل مشکل عدم پشتیبانی ویندوز ۱۱ از چاپگرهای قدیمی چیست؟! با ترنجی همراه باشید تا این مشکل را حل کنیم….!

راه حل مشکل عدم پشتیبانی ویندوز ۱۱ از چاپگرهای قدیمی چیست؟!

بر اساس اخبار دریافتی، گویا شبیه ساز مهمی در لینوکس می‌تواند به دارندگان چاپگرهای قدیمی کمک کند تا چرخه عمر محصول خود را افزایش دهند. اگر هنوز هم از چاپگری قدیمی که باید ده سال پیش آن را رها می‌کردید، استفاده می‌کنید و حالا به مشکل عدم پشتیبانی از آن برخورده‌اید، پروژه OpenPrinting ممکن است خبرهای خوبی برای شما به همراه داشته باشد.

کاربران اکنون می‌توانند چاپگرهایی را که توسط نسخه‌های جدید ویندوز پشتیبانی نمی‌شوند، از طریق اجرای شبیه ساز لینوکس Windows Subsystem for Linux در ترکیب با نرم‌افزار Open Printing پروژه اجرا کنند. لینوکس مطابق با نظر پایگاه هواداران وفادار خود، از طیف گسترده‌ای از سخت‌افزارهای قدیمی پشتیبانی می‌کند که مدت‌هاست پشتیبانی ویندوز از آن‌ها متوقف شده است، به عنوان مثال، سیستم چاپ متن باز مبتنی بر لینوکس CUPS که اپل در سال ۲۰۲۰ آن را کنار گذاشت.

چگونه می‌توانیم از این قابلیت استفاده کنم؟

راه حل مشکل عدم پشتیبانی ویندوز ۱۱ از چاپگرهای قدیمی
در گزارشی که در ابتدا توسط The Register منتشر شد، Till Kamppeter یک توسعه‌ دهنده با سابقه چندین دهه در پلتفرم لینوکس، یک مدیر فعلی OpenPrinting و یک پیمانکار Canonical توضیح دادند که این فرآیند چگونه کار می‌کند. ابتدا باید بررسی کنید که آیا ویندوز ۱۱ و نسخه فعلی WSL را نصب کرده‌اید یا خیر. همچنین باید بررسی کنید که آیا چاپگر شما واقعا دیگر در ویندوز پشتیبانی نمی‌شود یا صرفا دچار مشکلات دیگری در شناسایی دستگاه شده است.

می‌توانید این کار را با رفتن به بخش “Settings” > “Bluetooth & devices” > “Printers & scanners” انجام دهید. اگر دستگاه کار کرد، نیازی به ادامه این آموزش ندارید. در غیر این صورت، پس از انجام این کار، باید برنامه اوبونتو را از فروشگاه ویندوز نصب کنید، سپس در صورت نیاز پل USB را نصب کنید و سپس avahi-daemon و برنامه چاپگر را در اوبونتو تحت WSL نصب کنید.

راه حل مشکل عدم پشتیبانی ویندوز ۱۱ از چاپگرهای قدیمی

به گفته TechRadar، اگر هنوز در مورد نحوه عملکرد این فرآیند شک دارید، می‌توانید برای درک بهتر از راهنمای کاربر OpenPrinting استفاده کنید. این آموزش کاربردی در چند سال گذشته برای طرفداران سیستم شبیه ساز لینوکس مفید بوده است. پلتفرم لینوکس اوبونتو، یکی از محبوب‌ترین توزیع‌های Linus است که با استفاده از زیرسیستم ویندوز برای لینوکس ۲ تحت ویندوز ۱۱ آتی اجرا می‌شود.

مطابق با یک پروژه تست و ارزیابی جدید، مطابقت با عملکرد این توزیع بر روی سخت‌افزارهای قدیمی همواره یکی از مهم‌ترین اولویت‌های آن بوده است. نظر شما کاربران ترنجی درباره این راه حل مشکل عدم پشتیبانی ویندوز ۱۱ از چاپگرهای قدیمی چیست؟! آیا برای شما مفید و کاربردی بود؟! نظر خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان