حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

باگ عجیب ویندوز ۱۱ که Task Manager آن را دچار مشکل کرده بود، برطرف شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | Windows 11، آپدیت، اخبار

در سیستم عامل ویندوز تقریبا همه چیز بدون مشکل است، اما گاهی پس از ارائه آپدیت‌های جدید، کاربران با مشکلات عجیب و غریبی روبرو می‌شوند که عملکرد سیستم را دچار اختلال می‌کند. یکی از این موارد باک تسک منیجر ویندوز ۱۱ بود. گویا حالا باگ عجیب ویندوز ۱۱ که Task Manager آن را دچار مشکل کرده بود، برطرف شده است. با ترنجی همراه باشید.

باگ عجیب ویندوز ۱۱ که Task Manager آن را دچار مشکل کرده بود، برطرف شد

برخی از کاربران ویندوز ۱۱ اخیرا با مشکلی در آپدیت پیش‌نمایش این سیستم عامل مواجه شده بودند که به موجب آن Task Manager در رنگ‌های مختلف نمایش داده می‌شد و احتمالا آن را غیرقابل خواندن می‌کرد. اما خبر خوب این است که جدیدترین آپدیت ویندوز ۱۱ این مشکل را برطرف کرده است. این مشکل در آپدیت اختیاری (پیش‌نمایش به این معنی که هنوز در حال آزمایش است) برای ویندوز ۱۱ که اواخر نوامبر (با کد KB5020044) منتشر شده بود، رویت شد.

این مشکل باعث می‌شد Task Manager  و پنلی که فرآیندهای در حال اجرا شما را نشان می‌دهد و یک سری جزئیات دیگر مانند حجم استفاده از منابع (CPU، حافظه، GPU و موارد دیگر)، در برخی از قسمت‌های رابط کاربری به رنگ‌های غیرمنتظره تبدیل شوند که به طور بالقوه به معنای اطلاعات موجود در آن است و با وجود این مشکل، خواندن آن اطلاعات امکان پذیر نبود.

باگ عجیب ویندوز ۱۱

مطمئنا این مورد یکی از عجیب‌ترین باگ‌های ویندوز است که در سال‌های اخیر رویت شده است و اگرچه مانع خاصی برای کار با سیستم عامل نیست، اما اگر چیزی را که با تسک منیجر بخواهید مدیریت کنید، مطمئنا تبدیل به مشکلی آزاردهنده خواهد شد. به گفته مایکروسافت، آن کاربرانی که حالت سفارشی را در Personalization > Colors در قسمت تنظیمات انتخاب کرده بودند، تحت تاثیر این  مشکل قرار گرفته‌اند.

همانطور که مرجع خبری Bleeping Computer گزارش داده است، خبر خوب این است که با آخرین آپدیت تجمعی ویندوز ۱۱ با کد KB5021255 که در اوایل این هفته منتشر شد، مشکل برطرف شده است. این آپدیت (KB5021255) برای دانلود به کاربران ویندوز ۱۱ در این مرحله ارائه می‌شود، اما اگر هنوز آن را دریافت نکرده‌اید، به بخش Windows Update بروید و به‌روز‌رسانی‌های جدید را بررسی کنید. امکان دریافت این آپدیت باید هم‌اکنون وجود داشته باشد.

کاربران باید مشکلات موجود در آپدیت‌های اختیاری را جدی بگیرند. دیدن اشکالی که توسط یک به‌روزرسانی پیش‌نمایش معرفی شده است، تعجب‌آور نیست. این به‌روزرسانی‌ها دقیقا به این دلیل اختیاری هستند که در حال آزمایش توسط کاربران هستند و نصب آن‌ها در سیستم‌های اصلی زمانی عاقلانه است که مشکلی را که واقعا باعث از بین رفتن یک قابلیت شده باشد را برطرف کند. زیرا این به‌روزرسانی‌ها می‌توانند با یک دست مشکلی را برطرف کنند و با دست دیگر، خود مشکل جدیدی ایجاد کنند که دقیقا مانند همان چیزی است که در اینجا اتفاق افتاده است.

باگ عجیب ویندوز ۱۱

یعنی باگ هنگام انجام بازی‌ها برطرف شده، اما Task Manager دچار مشکل می‌شود. البته، فقط به‌روزرسانی‌های پیش‌نمایش نیستند که می‌توانند ناخواسته بخش‌هایی از ویندوز را از بین ببرند. همانطور که در گذشته دیده‌ایم، حتی به‌روزرسانی‌های اصلی نیز می‌توانند باگ‌های جدی و نگران‌ کننده‌ای داشته باشند. مطمئنا این موضوع در مورد ویندوز ۱۰ صدق می‌کند، اگرچه ما هیچ چیز بدی به اندازه مشکل حذف فایل‌ها در ویندوز ۱۱ ندیده‌ایم.

به گفته TechRadar، حداقل در مورد Task Manager، این باگ به تعداد زیادی از افراد برخورد نکرده است، زیرا تعداد کمی از کاربران هستند که یک آپدیت آزمایشی را نصب می‌کنند و آن‌هایی که آن را انجام داده‌اند باید تنظیمات فوق‌الذکر را تغییر دهند، اگر چه همه کاربران را تحت تاثیر قرار ندهد. علاوه بر این، حل مشکل به سرعت انجام شد و در واقع تنها چند هفته پس از کشف این اشکال صورت گرفت.

هر کاربری که آپدیت آزمایشی را نصب و اجرا می‌کند (چه Windows Insiders که نسخه‌های پیش‌نمایش ویندوز ۱۱ را نصب کرده‌اند و چه آن‌هایی که در نسخه منتشر شده از ویندوز ۱۱ استفاده می‌کنند و از به‌روزرسانی‌های اختیاری استفاده خواهند کرد) باید برای مواجهه با باگ‌های اضافی بیش از حد معمول آماده باشند. نظر شما در مورد باگ عجیب ویندوز ۱۱ که Task Manager آن را دچار مشکل کرده بود چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان