حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پشتیبانی ویندوز ۱۱ از دستگاه های تاشو برنامه بعدی مایکروسافت است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | Windows، Windows 11، اخبار، مایکروسافت

ویندوز ۱۱ به عنوان جدیدترین سیستم عامل دسکتاپ شرکت مایکروسافت، توانسته است ارتباطی جذاب با دنیای اندروید و اجرای برنامه‌های این سیستم عامل محبوب موبایل برقرار کند. به همین دلیل نیز به نظر می‌رسد که پشتیبانی ویندوز ۱۱ از دستگاه های تاشو در آینده برنامه بعدی مایکروسافت است. با ترنجی همراه باشید.

پشتیبانی ویندوز ۱۱ از دستگاه های تاشو در آینده و ارتباط بیشتر با دنیای اندروید

مایکروسافت می‌خواهد سیستم‌عامل خود را انعطاف‌پذیر کند تا بتواند دستگاه‌های مختلف را در خود جای دهد. این شرکت می‌خواهد ویندوز ۱۱ با همه دستگاه‌ها، از رایانه‌های شخصی رومیزی گرفته تا گوشی‌های هوشمند تاشو و تبلت‌های مختلف سازگار باشد. بنابراین، گویا مایکروسافت می‌خواهد همه دستگاه‌ها بتوانند از سیستم عامل آن استفاده کنند. ردموندی‌ها قصد دارند ویندوز ۱۱ را با انواع وسایل سازگار کند و به عقیده آن‌ها، این سیستم عامل باید روی کامپیوترهای دسکتاپ و لپ‌تاپ‌ها‌ی خاص نیز کار کند و مهم‌تر از آن، لپ تاپ‌هایی که با صفحه نمایش تاشو مانند Asus Zenbook 17 Fold عرضه می‌شوند، هدف بعدی مایکروسافت هستند.

پشتیبانی ویندوز ۱۱ از دستگاه های تاشو

در می ۲۰۲۱، مایکروسافت اعلام کرد که دیگر ویندوز 10X را توسعه نخواهد داد. این سیستم‌ عامل برای رفع نیازهای دستگاه‌های انعطاف‌ پذیر، غلت شونده و سایر محصولات تاشو طراحی شده بود که هیچکدام از این دستگاه‌ها در آن زمان هنوز در ابعاد گسترده عرضه نشده بودند. بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که سال ۲۰۲۳، سال افزایش تولید گوشی‌های هوشمند تاشو و سایر دستگاه‌های نوآورانه باشد. شکل و تنوع صفحه نمایش‌های قابل دسترسی کاربر در رایانه‌های شخصی نیز باید دستخوش تغییرات اساسی شود. بنابراین به همین دلیل است که مایکروسافت، ویندوز ۱۱ را برای دستگاه‌های تاشو بهینه می‌کند.

بر اساس گزارش GizChina، گویا اکنون زمان آن رسیده است که رابط کاربری ویندوز ۱۱ بتواند طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های مختلف را پشتیبانی کند و ویژگی‌های جدیدی را در خود جای دهد. این سیستم عامل، رابط کاربری خود را مطابق با شکل سایر دستگاه ها، یعنی از نظر موقعیت (عمودی یا افقی) و تعداد صفحه‌ها تغییر می‌دهد. حتی بهتر از آن، لپ‌تاپ‌های تاشو از قابلیت‌های ویندوز ۱۱ که مختص آن‌ها است، بهره خواهند برد و حتی ممکن است مانند تجربه کاربری که ما با آن آشنا هستیم، به تبلت‌ها نزدیک‌تر شود.

پشتیبانی ویندوز ۱۱ از دستگاه های تاشو

طبق گفته Windows Latest، آپدیت Moment 3 که قرار است در ماه مه یا ژوئن ۲۰۲۳ منتشر شود، اولین آپدیتی است که ویندوز ۱۱ را با ارتقاء قابل توجهی برای دستگاه‌های تاشو همراه می‌کند. این شرکت به زودی این آپدیت را منتشر خواهد کرد. Windows Moment 2 سال ۲۰۲۲، شامل یک نوار وظیفه (تسک بار) بازطراحی شده است که مخصوص تبلت‌ها ایجاد شده بود.

با انتشار آپدیت 23H2 ویندوز ۱۱، سازگاری این سیستم عامل با دستگاه‌های دارای چند صفحه‌نمایش و یا دستگاه تاشو باید تا پاییز ۲۰۲۳ تکمیل‌تر شود. با این حال، سال آینده مطمئنا گام مهمی برای دستگاه‌های تاشو خواهد بود. نظر شما کاربران ترنجی درباره این که پشتیبانی ویندوز ۱۱ از دستگاه های تاشو برنامه بعدی مایکروسافت خواهد بود، چیست؟ آیا این آپدیت جدید می‌تواند کاربران بیشتری را به سمت ویندوز ۱۱ سوق دهد؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان