حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پشتیبانی از باز کردن فایل RAR در ویندوز ۱۱ ارائه خواهد شد: پایان WinRAR ؟!

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | Windows، برترین‌های ترنجی، مایکروسافت

حتما تا به حال پیش آمده که به عدم امکان برخی قابلیت‌ها فکر کرده‌اید و مدام از خود پرسیده‌اید چرا؟ برای من عدم توانایی بازکردن فایل‌های RAR به صورت پیش‌فرض و در ویندوز یکی از این پرسش‌ها بود. خبر خوب این است که پشتیبانی از باز کردن فایل RAR در ویندوز ۱۱ ارائه خواهد شد.

باز کردن فایل RAR در ویندوز ۱۱

مایکروسافت اعلام کرده است که ویندوز 11 به زودی از بازکردن فایل‌های RAR پشتیبانی می کند. این ویژگی بهبود قابل توجهی را در تجربه کاربران ارائه می‌دهد، زیرا نیاز کاربران به تکیه بر برنامه های شخص ثالث مانند WinRAR برای مدیریت فایل های RAR را حذف می شود. آپدیت جدید ویندوز ۱۱ همچنین پشتیبانی از سایر فرمت های فشرده‌سازی فایل های محبوب مانند ZIP، 7-Zip، tar و gz را ارائه خواهد کرد.

پایان تسلط WinRAR بعد از 28 سال؟

فایل‌های RAR مدت‌هاست که به دلیل قابلیت فشرده‌سازی فایل‌های کارآمد مورد توجه قرار گرفته‌اند. این نوع فشرده‌سازی برای به اشتراک‌گذاری فایل‌های بزرگ و ایجاد نسخه‌های پشتیبان ایده‌آل است. خب البته تا به حال، ویندوز فاقد پشتیبانی بومی برای این فرمت بوده است و نیاز به نصب نرم افزارهای اضافی داشت.

مایکروسافت File Explorer جدید ویندوز 11 با ظاهر مدرن معرفی را به‌نمایش گذاشت

معرفی پشتیبانی پیش‌فرض ویندوز ۱۱ از فایل‌های RAR مشخصا پیامدهایی برای نرم افزار فشرده‌سازی شخص ثالث، به ویژه WinRAR دارد. از آنجایی که کاربران به‌زودی می‌توانند فایل های RAR را مستقیما در سیستم عامل مدیریت کنند، ممکن است تقاضا برای برنامه های خارجی مانند WinRAR کاهش یابد. با این حال، برخی از کاربران ممکن است همچنان ویژگی های پیشرفته ارائه شده توسط نرم افزارهای شخص ثالث را ترجیح دهند، به خصوص برای الزامات مدیریت فایل جامع تر.

ویندوز Copilot، دستیار هوش مصنوعی مایکروسافت برای ویندوز 11 معرفی شد

در حالی که جدول زمانی خاصی برای اجرای پشتیبانی از RAR در ویندوز 11 فاش نشده است، آزمایشات مداوم نشان می دهد که این ویژگی در آینده نزدیک عرضه خواهد شد.

نظر شما چیست؟ پس از این نرم‌افزارهایی چون WinRAR دیگر مورد استفاده نخواهند گرفت؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)