طبق آخرین گزارش Counterpoint Research، سه کمپانی تولید کننده گوشی های هوشمند اپل، سامسونگ و شیائومی بیشترین سهم از این بازار را در اختیار دارند. شیائومی با ۱۲ درصد، مقام سوم را از آن خود کرده است.
همانطور که میدانید Xiaomi در بازار ایالات متحده چندان شناخته شده نیست. اما این شرکت به سرعت در حال پیشرفت است و در حال تبدیل شدن به برندی نام آشنا در برخی کشور های غربی است. این شرکت چینی در بازار کشور های در حال توسعه با گوشی های میان رده و اقتصادی خود شناخته شده است.
با آنکه بخش مهمی از سود شیائومی توسط گوشی های ارزان قیمت و میان رده تأمین میشود، اما این شرکت نمیخواهد به عنوان برندی مقرون به صرفه شناخته شود. همانطور که South China Morning Post گزارش میدهد، لی جون، مدیرعامل شیائومی، اخیراً برخی از برنامههای این شرکت را از طریق Weibo (این اپلیکیشن به نوعی معادل توییتر در چین محسوب میگردد) به اشتراک گذاشته است.
یکی از مهمترین برنامه های آینده این غول فناوری چینی، پیشرفت در بازار گوشی های هوشمند بالارده و پریمیوم است که لی جون از آن به عنوان «جنگ مرگ و زندگی» یاد کرده است. همانطور که انتظار داریم، هدف اصلی این شرکت در بازار گوشی های پریمیوم، تصاحب سهم اپل است. قطعا این شرکت چینی راه آسانی برای رسیدن به این هدف نخواهد داشت و احتمالا دستیابی به این هدف در آینده ای نزدیک نیز ممکن نخواهد بود.
همانطور که PhoneArena نیز اشاره میکند، خوشبختانه درباره تلاش های شیائومی در این بخش از بازار، اطلاعاتی در دست است. گفته میشود تلفن هوشمند تاشو این شرکت با نام Mix Fold 2 در حال توسعه است. این دستگاه از صفحه نمایش ۸ اینچی (بزرگ تر از زد فولد ۳) برخوردار خواهد بود. اما نمیدانیم که آیا طراحی این نمایشگر همانند سری زد فولد سامسونگ خواهد بود و یا اینکه مثل اوپو فایند ان طراحی مربعی شکلی خواهد داشت.
آمار فروش گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۱؛ کاهش ۸۱ درصدی سهم هواوی و رشد موتورولا
در هر صورت، شیائومی قطعاً پروژههای هیجانانگیزی در دست ساخت دارد و امیدواریم از ابتدای امسال شاهد به ثمر نشستن آنها باشیم. این شرکت همچنین در راستای تغییر استراتژی خود به تازگی پیشوند «Mi» را از گوشی های خود حذف کرده و پرچمدار جدید آن با نام Xiaomi 12 عرضه شد.
نظر شما چیست؟ آیا این غول فناوری چینی خواهد توانست برای بازار اپل خطری ایجاد کند؟