حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا سامسونگ پرفروش‌ترین برند گوشی های هوشمند باقی خواهد ماند؟

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | سامسونگ

شیائومی ظاهراً به تهدیدی فزاینده برای بازار فروش سامسونگ و اپل تبدیل شده است. اما آیا سازندگان تلفن های هوشمند چینی می‌توانند پس از مدت ها عنوان پرفروش‌ترین برند گوشی های هوشمند را از سامسونگ بگیرند؟ نمی‌توان با اطمینان کامل در این مورد نظری داد‌‌. زیرا چندی پیش نیز هوآوی به تهدیدی بزرگی برای سامسونگ تبدیل شده بود. اما سرانجام با تحریم های شدید آمریکا و در نتیجه ممنوعیت های مختلفی مواجه شد و نتوانست حتی جایگاه پیشین خود را حفظ کند.

آیا شیائومی نیز مانند هواوی در کسب مقام پرفروش‌ترین برند گوشی های هوشمند ناکام می‌ماند؟

مطابق با گزارش Counterpoint Research رشد اخیر شیائومی تصادفی نبوده است. و این شرکت در حقیقت توانسته از محدودیت های ایجاد شده برای سامسونگ توسط Covid-19 و تعطیلی برخی از کارخانه های این شرکت بهره کافی را ببرد. همچنین افول ناگهانی هوآوی در بازار تلفن های هوشمند، به شیائومی این امکان را داد تا در سه ماهه دوم سال میلادی جاری جایگاه اپل را تصرف کند.

همان‌طور که مشخص است، سامسونگ برای همیشه با مشکلات و موانع تولید مواجه نخواهد بود و آمار فروش سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ نیز همین مورد را نشان داد. در آخرین آمار منتشر شده، سامسونگ در رتبه اول، اپل دوم و شیائومی نیز در جایگاه سوم قرار گرفته است.

نمودار بالا، پرفروش‌ترین برند گوشی های هوشمند را در هر فصل از سال ۲۰۲۱ تا به امروز نشان می‌دهد. همان‌طور که گزارش SamMobile نیز می‌گوید، بازار گوشی های هوشمند طی سالیان متمادی تحت سلطه سامسونگ (که در نمودار با رنگ آبی و حرف S مشخص شده) بوده است. سامسونگ اکثر اوقات رهبر بازار گوشی های هوشمند بوده و اپل نیز معمولا در رتبه دوم جای خوش کرده است. اما بر سر جایگاه سوم همیشه رقابت زیادی وجود داشته. در سال ۲۰۱۲ این جایگاه در اختیار ZTE بوده و پس از آن LG، سپس هواوی و اکنون شیائومی سومین برند پرفروش تلفن های هوشمند است. در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ هوآوی جایگاه دوم را از اپل ربوده بود و اکنون به نظر می‌رسد شیائومی به نوعی جایگزین هواوی شده است. و برای اپل و سامسونگ تهدیدی جدی به نظر می‌رسد.

فروش شیائومی در روسیه از سامسونگ پیشی گرفته است

وب‌سایت سام موبایل مدعی است که ممکن است گاهی برخی تولیدکنندگان گوشی های هوشمند بتوانند در فواصل زمانی خاصی از سامسونگ پیشی بگیرند، اما آن ها نخواهد توانست جایگاه سامسونگ را به طور پایدار، تصاحب کنند. نظر شما چیست؟ آیا برند های چینی مانند شیائومی، اوپو و ویوو می‌توانند برای همیشه سامسونگ را از صدر جدول پرفروش‌ترین برند های دنیا پایین بکشند؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali.reza.9821

فکر کنم شیائومی با بهبود نرم افزاریش و MIUI اگر تحریم نشه بتونه جای سامسونگ رو بگیره اگر سامسونگ همین روند بمونه …

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی