حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی پرچمدار شارپ AQUOS R6 با سنسور ۱ اینچی دوربین و نمایشگر ۲۴۰ هرتز رسما معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | 18 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، شارپ

به نظر می رسد روند معرفی هر ساله گوشی های پرچمدار توسط کمپانی کمتر شناخته شده شارپ (حداقل در زمینه گوشی های هوشمند)، کماکان ادامه دارد و این شرکت نه تنها قصدی برای خروج از این بازار نداشته، بلکه با معرفی جدیدترین پرچمدار خود به نام AQUOS R6، در بسیاری از زمینه ها، روی دیگر رقیبان را نیز سفید کرده است.

گوشی پرچمدار شارپ AQUOS R6

شرکت شارپ امروز، پرچمدار جدید خود در دنیای اسمارت‌فون‌ ها را معرفی کرده که بسیاری از مشخصات رده بالای پرچمداران روز دنیا را به علاوه ی ویژگی های جدید و قدرتمندی که برای اولین بار در یک گوشی هوشمند شاهد آن هستیم، در خود جای داده است.

حال بیایید با هم نگاهی به مشخصات گوشی پرچمدار تازه معرفی شده این کمپانی ژاپنی بیندازیم که به واقع می توان به آن لقب غول اندرویدی را داد.

مشخصات اصلی گوشی پرچمدار شارپ AQUOS R6

مشخصات اصلی گوشی پرچمدار شارپ AQUOS R6

طراحی ظاهری

شاید بتوان گفت که تنها بخشی که در گوشی AQUOS R6 شارپ، مشابه دیگر گوشی های هوشمند بازار بوده و از ترند فعلی آن ها بهره می برد، طراحی ظاهری و مشخصات داخلی آن باشد. در پنل جلویی، ما شاهد یک صفحه نمایش خمیده ۶.۶ اینچی هستیم که یک سوراخ نمایشگر تکی برای تعبیه دوربین سلفی ۱۲.۶ مگاپیکسلی دستگاه، در قسمت بالا و مرکزی آن قرار گرفته است. بنابراین اگر این گوشی را فقط از زاویه روبرویی آن ببینید، احتمالا در تشخیص آن با اکثر گوشی های پرچمدار حال حاضر اندرویدی، دچار مشکل شوید.

در پنل پشتی اما، یک تفاوت محسوس وجود دارد که مربوط به قاب بزرگ دوربین آن می باشد که البته بی دلیل نیست و به علت استفاده از سنسور بزرگ دوربین آن می باشد. در حیقیت این گوشی از بزرگترین سنسور دوربین موبایلی که تاکنون تولید شده است، بهره می برد. ماژول جزیره ای دوربین در وسط قاب پشتی گوشی قرار گرفته که تنها از یک سنسور اصلی دوربین و یک سنسور ToF در کنار آن به همراه فلاش LED بهره می برد.

در قسمت زیرین این گوشی نیز، علاوه بر پورت شارژ USB Type-C معمول، شاهد بهره گیری از جک ۳.۵ صدا نیز می باشیم.

همچنین شارپ تصمیم گرفته تا در این گوشی از گواهینامه های ضد گردوغبار IP6X و مقاوم در برابر آب IPX5 و IPX8 استفاده کند. متاسفانه اشاره ای به جنس قاب پشتی این گوشی نشده است، با این حال و با توجه به استفاده از دو رنگ مشکی و سفید در آن، می توان احتمال داد که شیشه و به طور دقیق تر، سرامیک باشید.

رنگ های گوشی پرچمدار شارپ AQUOS R6

رنگ های گوشی پرچمدار شارپ AQUOS R6

صفحه نمایش با پیک روشنایی ۲۰۰۰ نیت و رفرش ریت ۲۴۰ هرتز

همانطور که در بالا اشاره کردیم، شارپ AQUOS R6 از یک نمایشگر ۶.۶ اینچی اولد با رزولوشن 1260×2730 (+WUXGA) و فناوری اختصاصی شارپ یعنی Pro IGZO استفاده می کند. این تکنولوژي صفحه نمایش، باعث می شود که روشنایی این دستگاه در حداکثر میزان خود، به رقم خارق العاده ۲۰۰۰ نیت برسد که رکوردی جدید در نمایشگر گوشی ها محسوب می شود. یکی دیگر از ویژگی های خاص این نمایشگر، رفرش ریت ۲۴۰ هرتز آن می باشد. این اولین باری نیست که گوشی هوشمندی با این رفرش ریت معرفی می شود، اما احتمالا نخستین موردی است که رفرش ریت آن به واسطه حافظه اختصاصی organic EL، می تواند بین ۱ هرتز تا ۲۴۰ هرتز بسته به نوع کاربرد شخص استفاده کننده از آن، متغیر باشد.

سیستم عامل، سخت افزار و باتری

این قسمت هم مانند طراحی پنل جلویی و به اجبار، تفاوت خاصی را با سایر گوشی های دیگر نداشته و از همان پردازنده پرچمدار اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام به همراه ۱۲ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 در حالت پایه، بهره می برد که با استفاده از کارت حافظه،‌ می توان تا حداکثر ۱ ترابایت دیگر ظرفیت آن را ارتقا داد. سیستم عامل این دستگاه نیز، اندروید ۱۱ با پوسته اختصاصی این شرکت می باشد.

در بخش اسکنر اثر انگشت اما، بالاخره شاهد استفاده یک کمپانی غیر سامسونگی از اسکنر اولتراسونیک هستیم که توسط کوالکام تولید شده و 3D Sonic Max نام گذاری می شود. تا اینجای کار، دقیقا مورد استفاده شده در گوشی گلکسی S21 Ultra سامسونگ است؛ اما تفاوت اصلی آن در مساحت این اسکنر می باشد که اکنون تاحدودی بزرگتر شده که آن را قابل استفاده تر می کند.

خوشبختانه ظرفیت باتری شارپ AQUOS R6، بالا بوده و به ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت می رسد؛ با این حال، هنوز صحبتی راجع به سرعت شارژ این دستگاه، مطرح نشده است.

اسکنر اثر انگشت گوشی پرچمدار شارپ AQUOS R6

اسکنر اثر انگشت گوشی پرچمدار شارپ AQUOS R6

دوربین

و اما می رسیم به برجسته ترین قسمت این گوشی هوشمند یعنی دوربین آن. همین دیروز بود که از قطع همکاری چندین ساله هواوی و لایکا برای شما گفتیم و اعلام کردیم که احتمالا لایکا، به دنبال جایگزین هواوی می باشد و از شرکت های شیائومی و شارپ به عنوان جانشینان جدید نام بردیم. حال اولین همکاری این برند را درست یک روز بعد از انتشار خبر، شاهد هستیم.

از توضیحات اضافه که بگذریم می رسیم به مشخصات اصلی دوربین ها؛ در اینجا یک خبر خوب و یک خبر بد داریم:

خبر بد اینست که متاسفانه این گوشی تنها از یک سنسور دوربین اصلی استفاده می کند. بنابراین هیچ اثری از لنز های اولتراواید و تله فوتو در AQUOS R6 نیست. با این حال، شارپ تصمیمی گرفته که به نوعی می توان غیبت هر دوی این لنز ها را، تا حدودی جبران کند.

خبر خوب اینجاست که برای اولین بار شاهد استفاده از سایز سنسور دیوانه وار ۱ اینچی در یک گوشی هوشمند هستیم. به طور دقیقتر، سایز این سنسور ۱.۱ اینچ بوده و حسگر تصویر آن نیز، ۲۰.۲ مگاپیکسلی می باشد که هنوز مشخص نیست از لرزگشیر اپتیکال نیز بهره می برد یا خیر. این دوربین با همکاری لایکا توسعه یافته و همان عبارت معروف این شرکت در زیر لنز دوربین این گوشی درج شده است. تصمیم جالب شارپ اما، در همین عبارت نمایان است.

دوربین گوشی پرچمدار شارپ AQUOS R6

دوربین گوشی پرچمدار شارپ AQUOS R6

به طور معمول، دو مشخصه اصلی دوربین را می توان از این عبارت، استخراج کرد که شامل فاصله کانونی و گشودگی دریچه دیافراگم می باشد. دیافراگم دوربین این گوشی f/1.9 می باشد که چیز غیر معمولی نیست؛ قسمت قابل توجه اما، فاصله کانونی آن می باشد که با توجه به عدد درج شده آن، ۱۹ میلی متری می باشد. فکر کنم تا الان متوجه شدید که منظور من چیست. شارپ فاصله کانونی را از استاندارد فعلی آن در گوشی های هوشمند که حدودا بین ۲۳ تا ۲۷ میلی متری می باشد،‌ کاهش داده تا زاویه دید آن از حالت عادی گسترده تر شده و بتوان محتوای بیشتری را در عکس ثبت کرد؛ در همین حال و با توجه به سایز بالای سنسور، می توان جزئیات بیشتری را توسط دوربین ثبت کرد. بنابراین برای لنز جبران لنز تله فوتو نیز، می توان عکس ثبت شده توسط دوربین اصلی را کراپ کرده و بزرگنمایی را به صورت دیجیتال انجام دهد.

امیدوارم اشتباه متوجه نشده باشید؛ این راهکار شارپ قابل مقایسه با هیچکدام از لنز های تله فوتو و اولتراواید در حالتی که یک سنسور جداگانه برای آن ها در نظر گرفته شود، نیست؛ اما می توان گفت که راهکار هوشمندانه است که تا حد کمی کارکرد آن ها را جبران می کند. البته علت اصلی این تصمیم شارپ در حذف لنز های دیگر دوربین هنوز مشخص نیست، ولی شاید بتوان دلیل آن را، متمرکز کردن توجهات به همان دوربین اصلی بیان کرد که در حال حاضر،‌ رقیبی برای آن وجود ندارد.

راجع به دیگر بخش های دوربین، می توان به سنسور ToF به همراه فوکوس لیزری خودکار (AF) و فیلمبرداری 8K دوربین اصلی اشاره کرد.

زمان عرضه و دسترسی گوشی شارپ AQUOS R6

گوشی AQUOS R6 قرار است از نیمه دوم ماه ژوئن به بازار عرضه شود. متاسفانه عرضه پرچمدار جدید شارپ،‌ در حال حاضر تنها به بازار ژاپن محدود بوده و خبری از ارسال آن به بازار جهانی نیست. راجع به قیمت این دستگاه نیز،‌ صبحتی به میان نیامده است.

گوشی پرچمدار شارپ AQUOS R5G رسما معرفی شد: اسنپدراگون ۸۶۵

نظر شما راجع به گوشی پرچمدار جدید شارپ به نام AQUOS R6 و مشخصات فوق العاده آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
18 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

فوق‌العاده هست ، فقط مشکل همین اسنپ ۸۸۸ هست ، دوربینش هم خوبه طراحیش

M.Y

من بودم سونی اکسپریا 5 مارک 3 رو برمی‌داشتم
البته در خواب 💔😂

شارپ تو بازار موبایل منو یاد سونی وایو تو بازار لپ تاپ میندازه…
پ ن:
وقتی فهمیدم این گوشی معرفی شده؛ اولین موضوعی که به ذهنم اومد, “قیافه ی آیس یونیورس بود”…

mostafa3

سنسور دوربین همون سنسور دوربین دیجیتال rx100 سونی هست 20.2 مگاپیکسل

iTroll 2nd Gen

واتتتتتت
این چیه
غول به تمام معنا
صفحه ۲۰۰۰ نیت
۲۴۰ هرتز
۴ کی هم بود نور علی نور میشد ( غلط تایپی داشتم ببخشید )
دوربین اصلی هم که لازم نیست چیزی بگم
عالییههههععع

Mahdi

کاش جای اون سنسور tof یه تله فوتو بود عکسهای پرتره هم با اون میشد ثبت کرد

یا حضرت رفرش ریت و صفحه نمایش….😱🤯

m.b

ایکاش سونی از این هموطنش یکم یاد میگرفت… قیمت پایه تا 1600 دلاری برای این گوشی قابل قبوله به نظرم…

ali_s

اوه چه گوشی فضایی طراحیش هم دوست دارم
اگه باتریش خوب جواب این صفحه نمایشو بده خیلی عالیه

S AH

شارپ و باطری ۵۰۰۰؟ انگار خوابه!

Mr.A

یا خدا
۲۰۰۰ نیت ۲۴۰ هرتز لامصب
چه غولیه
باتریش کم نمیاره ایا؟
من ازش خوشم اومد خدایی نایس

صدرا مخملی

این عجب چیزیه ؟!!!

خدای من باورم نمیشد تو سال 2021 نمایشگر 244 هرتزی برای گوشی ها هم بیاد خدای من

Milad7

روی کاغذ که بهترین گوشی دنیاست! باید دید در عمل چطور عمل میکنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی