حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی پرچمدار شارپ AQUOS R5G رسما معرفی شد: اسنپدراگون ۸۶۵

نوشته

4 سال قبل | 33 دیدگاه | شارپ

به نظر می رسد که شارپ به تولید موبایل های عجیب و نفروش (!) خود علاقه دارد، همانقدر که ما علاقه نداریم! امروز گوشی پرچمدار شارپ AQUOS R5G رسما معرفی شده و اسنپدراگون ۸۶۵ از مهم‌ترین مشخصات آن است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

شارپ AQUOS R5G

شارپ AQUOS R5G

شارپ AQUOS R5G

شرکت شارپ روز گذشته پرچمدار جدید خود در دنیای اسمارت‌فون‌ها را معرفی کرد که بسیاری از ویژگی‌های رده بالای پرچمداران روز دنیا از همه برندها را در زیر بیرق خود و یک‌جا جمع خواهد کرد.

این گوشی که ظاهری کلاسیک و جذاب دارد محصولی با بدنه شیشه‌ای و دکمه‌ای فیزیکی در زیر پنل است که بر خلاف طراحی همه پرچمداران روز دنیا، به علاقه کاربران ژاپنی توجه داشته و سنسور اثر انگشت را به جای زیر نمایشگر، پشت دستگاه و یا در کنار آن، در داخل این دکمه جای داده است.

نمایشگر این دستگاه نیز با فناوری اختصاصی شارپ یعنی IGZO و با رزولوشن بسیار بالای 1440 در 3168 پیکسل در اندازه 6.5 اینچ ساخته شده است. نکته خاص در مورد این نمایشگر دارای ناچ آن است که پشتیبانی از استاندارد رنگ Adobe RGB با فناوری داخلی Rich Color به صورت خودکار همراه شده و این امکان وجود خواهد داشت تا با استفاده از استانداردهای محتوای تصویری Dolby Vision و U-NEXT HDR بیشترین کیفیت در دنیای نمایشگر IGZO را داشته باشد. نکته عالی دیگر در مورد نمایشگر این دستگاه آن است که شارپ نرخ بروزرسانی 120 هرتز را نیز برای آن در نظر گرفته که می‌تواند بهترین کیفیت را در بازی و ویدئوهای باکیفیت پیش روی کاربر قرار دهد.

شارپ AQUOS R5G

شارپ AQUOS R5G

در بخش سخت‌افزار نیز همه چیز عالیست و شرکت شارپ از تراشه پردازشی Snapdragon 865 همراه با 12 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 و حافظه‌های نوع UFS 3.1 در این گوشی استفاده کرده است که می‌توانید نسخه‌ 256 گیگابایتی آن با پشتیبانی از درگاه حافظه به ظرفیت حداکثر 1 ترابایتی آن را نیز سفارش دهید.

در این دستگاه چهار سنسور دروبین دیده می‌شود که اولین آنها سنسوری تله‌فوتو با رزولوشن 12.2 مگاپیکسل و قابلیت زوم دو برابر اپتیکال است. در زیر این دوربین سنسور اصلی و زاویه عرضه دستگاه با رزولوشن 48 مگاپیکسل و گشودگی دریچه دیافراگم f/2.9 قرار گرفته یک سنسور 12 مگاپیکسل برای دید در میدان‌های تاریک و عمیق به همراه یک سنسور ToF نیز آن را همراهی خواهند کرد.

در نهایت یک سنسور 16.4 مگاپیکسلی از نوع عریض نیز در جلوی دستگاه و داخل شکاف نمایشگر جای می‌گیرد تا مجموعه پنج دوربین دستگاه تکمیل شود. نکته بسیار مهم در مورد این گوشی آن است که با استفاده از دوربین آن می‌توان عملیات فیلمبرداری 8K را انجام داد و با استفاده از ارتباط نسخه وای فای 6 آن را برای نمایشگرهای خارجی ارسال کرد.

در کنار آن این گوشی به بلوتوث 5.1 و فناوری Hi-Res Audio نیز مجهز شده و از Dolby Atmos نیز استفاده می‌کند. خبر خوب دیگر این است که حتی درگاه استاندارد 3.5 میلی‌متری هدفون نیز زیر دستگاه دیده شده و با دانستن اینکه این گوشی از فناوری IP6X ضد آب و گرد و غبار استفاده می‌کند باید گفت که این گوشی هیچ نکته جای گله و شکایتی را باقی نمی‌گذارد.

در نهایت باید بگوییم که شارپ در نظر دارد تا این گوشی را که اندروید 10 و نرم‌افزار Adobe Photoshop Express به صورت پیش‌فرض روی آن نصب شده را طی ماه آینده در بازار ژاپن عرضه کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید شارپ AQUOS R5G دستگاه جذابی است؟

اشتراک در
اطلاع از
33 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

چرا این ژاپنی ها اینطوری هستن؟!
کلا تعریفشون از زیبایی با کل دنیا فرق داره…😑

m.b

البته اگر اپل تاچ ایدی تو ناچ پایین رو اکی کنه واسه آیفون 12 خیلی حرفه واسه شاپ ها…
اول ناچ رو اورد و درجا اپل استفاده کرد… الانم ناچ پایین برای اسکنر انگشت رو باب کرد و اپل استفاده کنه خیلی حرفه…

M.irani

این سوالیه که همیشه با برخورد با اکثر محصولاتشون به ذهنم میرسه! واقعا چرا!؟

Dr.Nazer

شبیه #اینه

Mani

دیافراگم دوربین اصلی رو ببینین

F 2.9

m.b

واسه اصلی همچین عددی عجیبه…شاید اشتباه نوشته…
شاید برای تلفوتو باشه… برای زوم تا f4.4 هم داریم…

Mani

و باز هم دو ناچ

ایشالا بریم برا ناچ سوم

دوتا ناچ قطره ای کنار هم🙄

Amir galaxy

«به نظر می رسد که شارپ به تولید موبایل های عجیب و نفروش (!) خود علاقه دارد، همانقدر که ما علاقه نداریم»
دقیقا جناب عطا‌ یی😅

Alireza1995

خوب گوشي داده بیرون
مگ داریم
مگ میشه
واقعا شارپ دربخش
نمایشگر همیشه عالی بوده چون تخصص که در ساخت این پنل ها داره
عالیه عالیه

ممد بمولا

جناب عطا.یی مطمئنید F2/9 هست؟ من فکر میکنم 1.9ه

Amir7090

یعنی توبه

این چه مدل طراحی جلو هست

یه سوراخ دیگه میذاشت برا سلفی دوگانه اون گوشه کامل میشد

Mahdi

خب هرچی باشه از اس۲۰ سامسونگ که میاد ایران قویتره چه بخواید و چه نخواید ، همین مونده جی ال ایکس اسنپ ۸۶۵ بده ولی سامسونگ باز با اگزینوس بده و قیمت فضایی ، در ضمن شاید جلوی این گوشی زشت باسه ولی پشتش رو از اس۲۰ الترا بهتر میدونم حالا هی بهم بگید طرفدار هواوی

pooria

نه به تو باید بگیم انتی سامسونگ😂

Mahdi

والله من نه انتی سامسونگم نه انتی اپل و هواوی و شیائومی فقط از اس۲۰ خوشم نیومده اول از پردازندش دوم از طراحی دوربینش و اس۱۰لایت رو خیلی بیشتر قبول دارم

Amir galaxy

🙃

Mahdi

قیمتش چنده؟ اگه مناسب باشه میگیرم

pooria

فکرشو بکنید اگه حسگر به صورت خمیده پایین دستگاه جا بگیره طراحی باحالی میشه

Mahdi

تا جایی که من فهمیدم این گوشی حتی از mi10 هم قویتره چون هم ufs 3.1 هست مه مال mi10 ufs3.0 هست و همچنین نمایشگر با ریفرش ریت۱۲۰ هرتز

online_wireless

طراحیش چه زشته، عملا دوتا ناچ داره! اصلا خوشم نیومد.

CAT

همچین هم زشت نیست ها من‌خوشم اومد

Mahdi

مشخصات فوق العادش جبران کرده البته فقط اون دوربین سلفیش زیاد اومده پایین

ممد بمولا

ولی خیلی زشته لامصب

online_wireless

اینقدر طراحیش افتضاحه که تو نگاه اول پایین گوشی رو فکر کردم دوربین سلفیه و بعد که دقت کردم تازه فهمیدم قضیه چیه

سپیده دم

فکر برادر ناتنی سونی موبایل باشه…هر چی باشه از رگ و ریشه همن از موضوع رگ و ریشه بگذریم از یک چیزی مطمعنم طراح این گوشی و طراح گوشی های سونی یکیه این طراح قطعا باید ترور بشه مگه نه شارپ و سونی کلا تخته می کنن

Dr.Nazer

عاشقتم شیائمی

m.b

میگم چرا این انقدر این آشناست… واقعاً آشنا در اومد… 😂

Amir galaxy

مصطفی سوتی داده
ریپلای اکانت اصلیش کردم با این جوابمو داده😂

Mr_asterky

این سوتی رو دادی ولی بازم ول نمی کنی

afsoon

شارپ به زمانی بی حاشیه می‌ساخت بقیه زمین فوتبال حاشیه داشتن ‌‌‌‌‌‌اللان دوساله چسبیده به نام دو طرفه .دلیل مسخره اش هم معلوم نیست

Mahdi

باید ناچ بالایی رو اندازه ناچ پایینی میزد ولی انصافا تو مشخصاتش سنگ تموم گذاشته صفحه نمایش فوق العاده با کیفیت دوربین توانمند، پردازنده اسنپ۸۶۵ ، رم lpddr5, حافظه ufs3.1 , صفحه ۱۲۰هرتز و گواهی زدآب

Milad7

خیلی زشته

Milad7

اما مشخصات نسبتا خوبی داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)