بازار آمریکای لاتین در سال ۲۰۲۰ با افت فروشی معادل ۱۰.۳ درصد نسبت به سال قبل مواجه شد. اما علیرغم این کاهش فروش، شیائومی موفق شد در این دوره مسیری متفاوت را طی کند و به سومین برند بزرگ گوشی های هوشمند در بازار آمریکای لاتین در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ تبدیل شود.
طبق گزارش Counterpoint Research، کاهش فروش گوشی های همراه در دو کشور برزیل و پرو کمترین میزان را در سال ۲۰۲۰ داشته اند.این در حالی است که غول فناوری چینی موفق شد برای اولین بار در این منطقه به رتبه سوم پرفروش ترین برندهای تولیدکننده گوشی های هوشمند دست پیدا کند.
به نقل از gizmochina، طبق گفته تینا لو ، تحلیلگر شرکت Counterpoint ، “فروش تلفن های هوشمند در سال ۲۰۲۰ به میزان تقریبی ۲۰ درصد کاهش یافته است. بازار در اوایا سال ۲۰۲۰ به ویژه در برزیل که تولیدکنندگان داخلی نیز با کمبود قطعات روبرو بودند از کمبود عرضه رنج می برده است. از اواخر ماه مارس و تا ماه مه ، بیشتر تقاضای منطقه ای به دلیل قفل گسترده عدم تامین قطعات در بیشتر کشورهای منطقه بدون جواب دنبال شده است. اما بازار پس از ژوئن ۲۰۲۰ به آرامی شروع به بهبود کرد. ”
https://toranji.ir/2021/03/05/%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%85%d9%88%d8%a8%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c/
لو همچنین اضافه کرد که منطقه آمریکای لاتین شاهد وقایع تبلیغاتی آنلاین گسترده و جمعه سیاه بود. این حوادث باعث افزایش فروش در سه ماهه چهارم سال گذشته شد. سامسونگ در حالی که حضور خود را در منطقه گسترش می داد، در تبلیغ فروشگاه های آنلاین خود بسیار فعال نیز بود.
غول فناوری کره جنوبی همچنین در سه ماهه آخر با 36.9 درصد سهم بازار در جایگاه نخست بازار قرار گرفت. در همین حال، موتورولا و شیائومی به ترتیب با 18.4 درصد و 6.7 درصد دوم و سوم شدند.
سامسونگ صفحه نمایش گوشی های تاشو گوگل، شیائومی و اوپو را می سازد
با این حال، از نظر جدول سالیانه بازار آمریکای لاتین، شیائومی فقط با 6.2 درصد سهم از بازار در رتبه چهارم قرار گرفته است. هواوی در رتبه بندی سالانه سومین مکان را به خود اختصاص داد اما به دلیل تأثیر تحریم های ایالات متحده بر زنجیره تأمین قطعات خود با روند کاهشی سهم خود از بازار مواجه شده است.
به عبارت دیگر، شیائومی ممکن است امسال با فروش بیشتر و گرفتن سهم بالایی از میزان فروش سالیانه در منطقه آمریکای لاتین، در رده بندی سالیانه سال ۲۰۲۱ جایگاه بهتری را از آن خود کند.
طبق اخبار منتشر شده در گذشته، شیائومی با گسترش حضور خود در بازارهای بزرگی چون هند، روسیه و اروپا به دنبال تثبیت جایگاه خود در سال ۲۰۲۱ است و با تنوع گسترده محصولات و پیشرفت های چشمگیر در تکنولوژی و فناوری های به کار رفته در گوشی های جدیدش و البته قیمت تمام شده کمتر نسبت به رقبا این اهداف را در سال جدید پیگیری می کند.
نظر شما چیست؟ به نظر شما سهم شیائومی از بازار گوشی های هوشمند در سال ۲۰۲۱ تا چه میزان می تواند افزایش یابد؟
به زودی شیائومی به رتبه ی دوم جهانی هم خواهد رسید و اگر مثل هواوی تحریم نشه، یحتمل جای سامسونگ رو هم در اینده ی نزدیک خواهد گرفت اگر با همین فرمون جلو بره ولی تبلیغات و خدماتش رو در سطح جهان بیشتر کنه … هواوی به دلیل تحریم خیلی بعیده اصلا دیگه اینده ای توی دنیای موبایل داشته باشه
حلالت مشتی
باریکلا
باریکلا 🤠