حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل iOS 15 و انتظارات ما از آن

نوشته

3 سال قبل | 5 دیدگاه | آپدیت، اپل

سیستم عامل اپل iOS 15 هنوز فاصله زیادی با معرفی دارد اما ما اولین گزارش ها و شایعات مربوط به آن را می شنویم که همه آنها را در این مطلب خواهید خواند. فراتر از آن، ما همچنین ایده خوبی از زمان ارائه آن داریم و اینکه کدام دستگاه ها از آن پشتیبانی می کنند. بیاید با هم درباره اپل iOS 15 و انتظارات ما از آن صحبت کنیم.

iOS 15

نسخه های جدید iOS معمولا در اوایل پاییز وارد بازار می شوند. به طور کلی آنها با ارائه جدید آیفون همراه هستند، بنابراین ما می توانیم iOS 15 را در کنار آیفون ۱۳ ببینیم، اما اپل آیفون ۱۲ را به مهر ماه موکول کرد در حالی که کمی زودتر iOS 14 را ارائه کرد، بنابراین با یا بدون آیفون جدید، شهریور ۱۴۰۰ برای ارائه آپدیت iOS 15 بسیار محتمل است.

اگرچه تاریخی که گفتیم، زمانی است که نسخه نهایی احتمالا به دستگاه ها عرضه می شود، اما اپل تقریبا به طور قطع iOS 15 را زودتر معرفی خواهد کرد. نسخه های جدید عموما در WWDC (کنفرانس جهانی توسعه دهندگان) شرکت حدود خردادماه رونمایی می شوند، بنابراین انتظار می رود که iOS 15 را در WWDC 2021 مشاهده کنیم.

یک آپدیت آزمایشی برنامه نویسان احتمالا در همان زمان عرضه خواهد شد، و احتمالاً اواخر ماه یک برنامه آپدیت آزمایشی عمومی وارد آن می شود. بنابراین اگر با مشکلات اپدیت آزمایشی مشکلی ندارید، ممکن است تا اوایل تابستان ۹۹ آپدیت iOS 15 را برای خود امتحان کنید.

البته در حالی که ما در اینجا درمورد iOS 15 صحبت می کنیم، iPadOS 15 مطمئناً همان مسیر را دنبال خواهد کرد.

شایعات پیرامون iOS 15

iOS 15

iOS 15

در زمان نوشتن این مقاله، تنها گزارش واقعی درباره iOS 15 که این به روزرسانی فقط برای آیفون ۷ به بعد در دسترس خواهد بود. به معنای اینکه برخی از دستگاه هایی که می توانند iOS 14 را دریافت کنند، این آپدیت نرم افزار جدید را از دست می دهند. این دستگاه ها عبارت اند از:

  1. ۱- iPhone 6S
  2. ۲- iPhone 6S Plus
  3. ۳- iPhone SE 2016

اگرچه منبع این اطلاعات (سایتی به نام The Verifier) پیش از این کمی اشتباه داشته است، اما این ادعای بسیار قابل اعتمادی است. چرا که اپل با هر به روزرسانی نرم افزار جدید، قدیمی ترین نسل را کنار می گذارد و در واقع انتظار می رفت که آیفون 6S حتی iOS 14 را دریافت نکند، بنابراین دستگاه مذکور هیچ کمبودی در به روزرسانی نداشته است.

در زیر لیستی از مدل های آیفون ارائه شده است که به iOS 15 به روز می شوند.

  1. ۱- آیفون ۱۳ مینی (شاید نام آن هنگام عرضه رسمی تغییر کند)
  2. ۲- آیفون ۱۳ (شاید نام آن هنگام عرضه رسمی تغییر کند)
  3. ۳- آیفون ۱۳ پرو (شاید نام آن هنگام عرضه رسمی تغییر کند)
  4. ۴- آیفون ۱۳ پرو مکس (شاید نام آن هنگام عرضه رسمی تغییر کند)
  5. ۵- آیفون ۱۲ پرو مکس
  6. ۶- آیفون ۱۲ پرو
  7. ۷- آیفون ۱۲ مینی
  8. ۸- آیفون ۱۲
  9. ۹- آیفون ۱۱
  10. ۱۰- آیفون ۱۱ پرو
  11. ۱۱- آیفون ۱۱ پرو مکس
  12. ۱۲- آیفون XS
  13. ۱۳- آیفون XS مکس
  14. ۱۴- آیفون XR
  15. ۱۵- آیفون X
  16. ۱۶- آیفون ۸
  17. ۱۷- آیفون ۸ پلاس
  18. ۱۸- آیفون ۷
  19. ۱۹- آیفون ۷ پلاس
  20. ۲۰- آیفون SE 2020
  21. ۲۱- iPod touch (نسل هفتم)

تاکنون هر دو آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس در پشتیبانی نرم افزار افسانه ای بوده اند. با توجه به اینکه آنها در سال ۲۰۱۵ ارائه شدند، چرخه بروزرسانی فعلی آنها به این معنی است که آنها چهار سال است که به روزرسانی های نرم افزاری بدون وقفه را از اپل دریافت کرده اند.

آن چه از iOS 15 انتظار داریم

آپدیت iOS 14 یک به روزرسانی بزرگ بود که با پیشرفت های زیادی همراه بود، اما هنوز هم مواردی وجود دارد که iOS 15 می تواند بهتر انجام دهد.

۱- پشتیبانی از همه دستگاه هایی که iOS 14 دارند

پیش از آغاز بگویم که این یک انتظار غیرواقعی است و باید پذیرفت که هر نسل آپدیت جدید حداقل یک نسل را که آپدیت قدیمی را گرفته است، حذف کند. اما به هر حال در تصورات که محدودیت وجود ندارد، درست است؟

اپل تمایل به پشتیبانی از دستگاه ها برای مدت طولانی دارد، بنابراین ما نمی توانیم در صورت عدم پشتیبانی از دستگاه های قدیمی، از شرکت شکایت کنیم. با این حال ما دوست داریم که پشتیبانی حتی بیشتر طول بکشد، که در این مورد به معنای تمام دستگاه هایی است که iOS 14 دارند iOS 15 را نیز دریافت کنید.

در واقع ما در مورد iPhone 6S ، iPhone 6S Plus و iPhone SE مدل ۲۰۱۶ صحبت می کنیم، زیرا در واقع شایعه شده اند که iOS 15 را دریافت نمی کنند. البته اگر آنها این آپدیت را دریافت کنند بسیار تعجب آور خواهد بود.

۲- سیری دقیق تر

دستیار صوتی Siri با هر نسخه جدید iOS بهتر می شود و اگرچه اکنون بسیار خوب است، اما همیشه جای پیشرفت دارد، به خصوص که هنوز هم بدون شک با دستیار Google رقابت می کند.

بیش از همه، ما به سادگی می خواهیم سیری در درک ما و پاسخ دقیق و مفید به سوالات ما حتی بهتر شود. همچنین می خواهیم به نتایج وب اعتماد کمتری داشته باشیم و درعوض پاسخ های سفارشی بیشتری داشته باشیم.

۳- راهنمای دوچرخه سواری و نقشه های Apple Maps را گسترش دهد

نقشه های اپل یا Apple Maps بسیار بهتر از گذشته است و دو ویژگی اخیر باعث پیشرفت بیشتر آن شده است. ما در مورد راهنماهای دوچرخه سواری و راهنماها صحبت می کنیم، این دسته دوم توصیه هایی برای دیدن مکان هاست.

اما هیچ یک از این ویژگی ها در همه جا موجود نیست. در واقع، در زمان نوشتن این مقاله بیشتر به تعداد انگشت شماری از شهرهای بزرگ محدود می شوند. به ویژه دستورالعمل های دوچرخه سواری که دوست داریم هرچه گسترده تر ارائه می شوند. اینها مسیرهایی را نشان می دهد که شامل مسیرهای دوچرخه سواری، مسیرهای دوچرخه سواری و مواردی از این دست است و به شما امکان می دهد مسیرهایی را انتخاب کنید که از تپه ها پرهیز کنند.

۴- یک Wish List برای فروشگاه App

فروشگاه نرم افزاری اپل App Store قبلاً دارای یک ویژگی لیست خواسته ها بود که به شما امکان می داد لیستی از برنامه ها و بازی های مورد علاقه خود را تهیه کنید، که مخصوصاً برای مواردی که هزینه زیادی دارند بسیار مفید بود، زیرا ممکن است مطمئن نباشید که می خواهید هزینه آنها را پرداخت کنید هنوز، اما می خواهم مطمئن شوم که آنها را فراموش نمی کنیم.

متأسفانه، اپل سالها پیش این ویژگی را حذف کرد ، بنابراین واقعاً دوست داریم که با iOS 15 بازگشت داشته باشد.

۵- زبانهای بیشتری در Translate

با iOS 14 اپل یک برنامه Translate را به سیستم عامل تلفن همراه خود اضافه کرد و راهی ساده برای ترجمه زبانهای دیگر به شما ارائه داد. اما در زمان راه اندازی آن فقط از 12 زبان پشتیبانی کرد، که بسیار کمتر از Google Translate و برخی دیگر از برنامه ها و سرویس های رقیب است.

بنابراین ما می خواهیم با iOS 15 پیشرفت های بزرگی را در این مورد شاهد باشیم. ما فکر می کنیم این چیزی است که اپل به کار خود ادامه خواهد داد و حتی ممکن است زبان های جدید حتی قبل از نسخه جدید iOS وارد شوند، اما اگر اپل کار زیادی انجام دهد، بهترین برنامه ترجمه را می خواهد.

شما چه انتظاری از iOS 15 دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir galaxy

سلام دوستان
و سلام ترنجی🙂

Mahdi

سلام امیر آقا

m.b

! Hi girl
😂

SHREK

انتظاری ندارم چون نه آیفون داشتم و نه خواهم گرفت. شو خوش

Milad7

انتظار من کاهش مصرف باتری هستش 😐 در ios 14 مصر باتری زیاد بهینه نیست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)