حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات وان پلاس ۸ در کنار وان پلاس ۸ پرو و وان پلاس ۸ لایت لو رفت

نوشته

4 سال قبل | 8 دیدگاه | شایعات، وان‌پلاس

هفته گذشته بود که در ترنجی رندر وان پلاس ۸ لایت را دیدیم. درباره وان پلاس ۸ پرو و وان پلاس ۸ هم شایعات متنوعی شنیدیم. حالا اما مشخصات وان پلاس ۸ در کنار وان پلاس ۸ پرو و وان پلاس ۸ لایت لو رفت. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

مشخصات وان پلاس ۸

اگرچه تا رونمایی رسمی از سری وان پلاس ۸ چند ماه زمان باقی مانده است، اما شایعات پیرامون این محصولات از جمله مشخصات وان پلاس ۸ هم‌اکنون در حال انتشار است. یک لودهنده معروف چینی به‌تازگی مشخصات فنی کاملی را از سه گوشی وان پلاس ۸، وان پلاس ۸ پرو و وان پلاس ۸ لایت به اشتراک گذاشته است. با این حال صحت این اطلاعات هنوز هم به صورت کامل تایید نشده است.

وان‌پلاس قصد دارد در سه ماهه دوم سال 2020 از سه مدل گوشی هوشمند جدید به‌نام‌های وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو و 8 لایت رونمایی کند.  اخیرا نیز شایعه‌ای منتشر شد که حاکی از آن بود وان‌پلاس قصد دارد یک نسخه ارزان قیمت از  پرچم‌دار خود با نام وان پلاس 8 لایت را نیز معرفی کند.

طبق مشخصات اعلام شده از سوی این منبع، وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو از نمایشگری 6.7 اینچی از نوع امولد استفاده خواهند کرد. این نمایشگر در دو طرف خمیدگی دارد و یک حفره درون آن قرار گرفته است.

وان پلاس ۸

وان پلاس ۸

وان پلاس ۸

گفته می‌شود نرخ تازه‌سازی این صفحه نمایش 120 هرتز و وضوح آن +QHD و با روزلوشن 3140 در 1440 پیکسل است. هر دو گوشی وان پلاس از اسکنر اثر انگشت ادغام شده با نمایشگر استفاده خواهند کرد.

OnePlus 8 و OnePlus 8 Pro از چیپست اسنپ دارگون 865 استفاده خواهند کرد که به مودم X55 5G مجهز است و امکان اتصال به شبکه 5G را به همراه دارد. هر دو مدل در نسخه‌های 8 و 12 گیگابایت رم از نوع LPDDR5 عرضه می‌شوند و میزان حافظه داخلی آن‌ها 128 و 256 گیگابایت از نوع USF 3.0 خواهد بود.

OnePlus 8 به یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 30 واتی مجهز خواهد بود و وان پلاس 8 پرو نیز احتمالا از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی استفاده خواهد کرد و توان شارژ سریع آن به 35 وات افزایش پیدا می‌کند. این منبع خبری اعلام کرده است که وان‌پلاس 8 با بلندگوهایی استریو عرضه می‌شود.

قاب پشتی و جلویی وان‌پلاس 8 از شیشه گوریلا گلس 5 به عنوان محافظ استفاده می‌کند، این در حالی است که احتمالا وان پلاس 8 پرو در قاب جلویی به گوریلا گلس 6 و در بخش پشتی به گوریلا گلس 5 مجهز خواهد بود. وان پلاس 8 و 8 پرو از استاندارد ضدآب و گرد و غبار IP68 نیز برخوردار خواهند بود.

دوربین وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو 

وان پلاس ۸ پرو

وان پلاس ۸ پرو

دوربین اصلی وان پلاس 8 نیز از یک سنسور 64 مگاپیکسلی سونی IMX686 با دیافراگم f/1.6 به عنوان سنسور اصلی استفاده خواهد کرد. در کنار این لنز یک سنسور 20 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 هستیم که از نوع التراویو است.

یک سنسور 12 مگاپیکسلی نیز در این ماژول قرار گرفته است که دیافراگم آن f/2.4 و از نوع تله فوتو است. این سنسور توانایی زوم 5 برابری هیبریدی را داراست.

وان پلاس 8 پرو نیز از دوربین مشابهی استفاده خواهد کرد با این تفاوت که به یک سنسور 3D ToF نیز به همراه دارد. وان‌پلاس 8 پرو احتمالا از زوم هیبریدی 10 برابری و لرزش گیر اپتیکال و دیجیتالی دوگانه استفاده می‌کند.

وان پلاس 8 و 8 پرو در بخش دوربین سلفی از دوربین 32 مگاپیکسلی سونی IMX616 استفاده می‌کند و با یک سنسور سه بعدی ToF همراهی خواهد شد.

وان پلاس ۸ لایت

رندر وان پلاس ۸ لایت

رندر وان پلاس ۸ لایت

وان پلاس 8 لایت احتمالا از چیپست مدیاتک Dimensity 1000 استفاده می‌کند و به 8 گیگابایت رم LPDDR4x و 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.0 مجهز خواهد بود. نمایشگر 6.4 اینچی با وضوح 2400 در 1080 پیکسل و از نوع امولد خواهد بود. نرخ تازه‌سازی تصویر این پنل 90 هرتز خواهد بود. این گوشی هوشمند نیز از اسکنر اثر انگشت ادغام شده با نمایشگر استفاده می‌کنند.

وان پلاس 8 لایت
دوربین اصلی OnePlus 8 Lite از سه سنسور تشکیل شده است. لنز اصلی 48 مگاپیکسلی بوده و گشودگی دیافراگم آن f/1.7 است. دومین سنسور 16 مگاپیکسلی با زوایه دید گسترده است که گشودگی دیافراگم آن f/2.2 خواهد بود.  آخرین عضو این دوربین سه‌گانه نیز 12 مگاپیکسل وضوح دارد و از نوع تله‌فوتو با گشودگی دیافراگم f/2.4 است. احتمالا دوربین اصلی این گوشی هوشمند به لرزش‌گیر دیجیتال و اپتیکال نیز مجهز خواهد بود.

دوربین سلفی OnePlus 8 Lite نیز احتمالا یک سنسور 16 مگاپیکسلی سونی IMX471 باشیم که درون حفره نمایشگر قرار گرفته است.

وان پلاس 8 لایت به یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی مجهز خواهد بود که از شارژ سریع 30 واتی پشتیبانی می‌کند. قاب پشتی و جلویی وان پلاس 8 لایت از شیشه محافظ گوریلا گلس 5 برخوردار خواهد بود و از استاندارد ضدآب و گرد و غبار IP53 برخوردار خواهد بود.

قیمت خانواده وان پلاس ۸

منبع این اطلاعات مدعی شده است که وان‌پلاس 8 در نسخه‌های 8 گیگابایت رم با 128 گیگابایت حافظه داخلی، 8 گیگابایت رم با 256 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت رم با 256 گیگابایت حافظه داخلی به ترتیب با قیمت‌های 528، 571 و 614 دلار عرضه می‌شود.

وان‌پلاس 8 پرو نیز در نسخه‌های مشابه با وان پلاس 8 اما با قیمت 714، 786 و 858 دلار عرضه خواهد شد. وان‌پلاس 8 لایت نیز در دو مدل با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم با 256 گیگابایت حافظه داخلی، 428 و 472 دلار قیمت خواهد داشت.

منتظر خانواده وان پلاس ۸ هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amer

یا خدا این که جلو و عقبش همش فقط سنسورهای سونی استفاده کرده!
سونی امسال چقدر از فروش سنسور دوربین پول پارو میکنه خدا میدونه
اوپو عزیز دمت گرم

عـــلـــۍ

اوپو چیه وانپلاسه…
(وان پلاس 8 لایت احتمالا از چیپست مدیاتک Dimensity 1000 استفاده می‌کند و به 8 گیگابایت رم LPDDR4x و 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.0 مجهز خواهد بود. نمایشگر 6.4 اینچی با وضوح 2400 در 1080 پیکسل و از نوع امولد خواهد بود. نرخ تازه‌سازی تصویر این پنل 90 هرتز خواهد بود. این گوشی هوشمند نیز از اسکنر اثر انگشت ادغام شده با نمایشگر استفاده می‌کنند.)
واقعا مدیاتک استفاده کرده دمش گرم

amer

اخ ببخشید وان پلاس،ماشا…این شرکت های چینی اینقدر شرکت های جوجه کشی دارن که حفظ کردن اسامیشون سخت شده،حالا هر چی دوتاشون شرکت چینی هستن

نیما عرفانی

با ارزش و جذاب تر از همیشه 👌
این مشخصات نشون میده اصلی ترین رقیبش یعنی شیائومی کارِ سختی برای رقابت داره اما مطمئناً شیائومی برای سریِ می ۱۰ کم نمی‌ذاره چون به جز وان پلاس باید چند جانبه با این رقبا هم در سطح گسترده تر و برای بازارهای جهانی رقابت کنه؛ آیفون های سریِ ۱۱ ، سریِ إس ۱۱ سامسونگ و سریِ پی ۴۰ هواوی .
ریلمی ، اوپو ، ویوو و غیره هم سمت دیگر رقابت به خصوص برای رشد بهتر در بازار چین قرار دارن.

Amir galaxy

سری 11 ایفون؟!

Milad7

وان پلاس هم کم کم داره به 1000 دلارمیرسه!

Milad7

وان پلاس معرف به قاتل پرچمدارها و قیمت عالی بود ولی الان….

خصوصا تو ایران که قیمت پرچمدارهای وان پلاس هم اندازه سامی و بیشتره!

Amir galaxy

سلفی s10 رو مسخره میکردین؟!
پس بخورینش
_______
تکراریه اما همیشه میگم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)