حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپست 5G مدیاتک Dimensity 1000 رسما معرفی شد

نوشته

4 سال قبل | 9 دیدگاه | پردازشگرها، مدیاتک

بالاخره چیپست 5G مدیاتک Dimensity 1000 رسما معرفی شد، چیپستی که بالاترین بنچمارک Antutu را ثبت کرده و قرار است که نگاه را به مدیاتک عوض کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا چیپست 5G مدیاتک Dimensity 1000 را بیشتر بشناسیم.

چیپست 5G مدیاتک Dimensity 1000

 

چیپست 5G مدیاتک Dimensity 1000

چیپست 5G مدیاتک Dimensity 1000

شرکت مدیاتک از جدیدترین چیپست 5G خود با نام Dimensity 1000 رونمایی کرد. این تراشه تحت فرآیند ۷ نانومتری ساخته شده است که نقطه عطفی برای این شرکت تایوانی محسوب می‌شود، زیرا این تراشه از یک مودم یکپارچه 5G استفاده می‌کند.

چیپست جدید شرکت مدیاتک از چهار هسته پردازشی پرقدرت ARM Cortex-A77 و چهار هسته بهینه ARM Cortex-A55 تشکیل شده است. هم‌چنین، چیپست مذکور از پردازنده گرافیکی Mali-G77 به منظور پردازش‌های گرافیکی بهره می‌گیرد. کسب 511,633 امتیاز در مجموع نشان می‌دهد که با یک تراشه قدرتمند در دنیای تلفن‌های هوشمند روبه‌رو هستیم. این امتیاز در بنچمارک چینی AnTuTu به ثبت رسیده است.

امتیاز دریافتی تراشه Dimensity 1000 شرکت مدیاتک از تمامی اسمارتفون‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون 855 پلاس و حتی تراشه A13 بایونیک اپل نیز بالاتر است. به عنوان مثال، تلفن گیمینگ ایسوس راگ‌فون ۲ با کسب 496,226 امتیاز و آیفون ۱۱ پرو مکس با دریافت 456,065 امتیاز در رتبه پایین‌‌تر از این تراشه قرار دارند.

البته، باید این نکته را هم به یاد داشته باشید که این نتایج در تست‌های علمی حاصل شده‌اند و احتمال عملکرد متفاوت‌تر تراشه در دنیای واقعی وجود دارد. هرچند، تراشه مدیاتک فعلا در صدر لیست AnTuTu قرار دارد.

اگر جزییات بیشتری را از نتایج تست تراشه جدید مدیاتک مشاهده کنیم، متوجه خواهیم شد که این چیپست در بخش پردازش، 161,266 امتیاز و در بخش پردازش گرافیکی نیز 196,097 امتیاز کسب کرده است که بالاترین امتیاز کسب شده در بنچمارک AnTuTu محسوب می‌شود. در بخش حافظه هم امتیاز 84,463 و در بخش UX (تجربه کاربری) امتیاز 69,537 حاصل شده است.

با مشاهده نتایج بنچمارک تراشه جدید تایوانی‌های به آسانی می‌توان فهمید که قرار گرفتن چهار هسته ARM Cortex-A77 در کنار تراشه Mali-G77 قدرت و سرعت خارق‌العاده‌ای را برای تلفن‌های هوشمند به ارمغان می‌آورد.

ما هنوز نمی‌دانیم که کدام یک از سازندگان تلفن از این تراشه برای موبیال های خود استفاده می‌کنند، اما احتمال می‌دهیم که اولین تلفن مجهز به Dimensity 1000 در سه‌ماهه نخست سال 2020 معرفی شود.

نظر شما درباره چیپست 5G مدیاتک Dimensity 1000 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

جناب عطایی لطفا اصلاح کنید
آیفون توی انتوتو ۷ امتیازش شده ۴۵۰ هزار،،،اگر انتوتو ۸ براشون بیاد خیلی بیشتر میشه!

_V_

ترکیبش مث چیزیه که اسنپ ۸۶۵ قراره باشه
4×A77
4×A55

ولی فرقش اینه اسنپ euv samsung ئه و گرافیک آدرنو داره که یه سر و گردن بهتره

Mahdi

مگه قرار نبود اسنپ ۸۶۵ هم مثل ۸۵۵ سه ردیف باشه یه هسته ۲.۹۶ سه تا ۲.۸۰

_V_

من فقط میدونم ۴ تا هسته قوی و ۴ تا ضعیف داره حالا فرکانسشون نمیدونم

android 10

مدیاتک کم کم میخواد بالا بیاد این چیپست خیلی خوبه

Amir galaxy

پیشرفت مدیاتک قابل توجه هست !!
اما اسنپ یه چیز دیگس

calantar

کاملا راضی کننده هست حتی فراتر از انتظارم از آب در اومد واقعا شایسته هست که این چیپست توی k30pro/mi 10t استفاده بشه مهمترقن ویژگی این برند کم قیمت تر بودن که کاملا با سیاست شیائومی سازگاره خوب دیگه کی چه ایرادی میتونه بهش بگیره
قیمت کم، قدرت cpuبالا ،قدرت gpu بالا ،5Gبودن باز با این کار شیائومی برای note 8pro کرد به احتمال برای این مدلم انجام بده پوشش نرم افزاری خوبی میگیره که k30 رو با تمام بدی هاش دوست داشتنی میکنه

Milad7

بنجول تک 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)