حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آغاز تولید آیفون Xr ساخت هند با برچسب Assembled in India

نوشته

4 سال قبل | 4 دیدگاه | اپل

هند با اتخاذ سیاست های جدید تمام تلاش خود را دارد تا تولید موبایل ها را از چین به کشور خود بیاورد. هندی‌ها با وضع مبالغ بالا برای واردات گوشی های هوشمند، تولیدکننده هایی که چشم امید زیادی به این بازار پرپتانسیل دارند را مجاب کرده که خط تولید محصولات خود را به داخل این کشور بیاورند. پس از اینکه یک سال پیش سامسونگ بزرگترین کارخانه تولید موبایل را در هند تاسیس کرد، حالا موج آیفون ساخت هند افزایش پیدا کرده است. این روزها شاهد آغاز تولید آیفون Xr ساخت هند با برچسب Assembled in India هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

آیفون Xr ساخت هند

آیفون Xr ساخت هند

آیفون Xr ساخت هند

اپل فروش گوشی آیفون XR تولید شده در کشور هند را آغاز کرد. این دستگاه در کارخانه فاکسکان در Chennai به تولید می رسد. در گذشته به آغاز تولید این دستگاه در ماه اوت سال جاری میلادی اشاره شده بود؛ با این حال به تازگی وارد خط تولید شده است. آیفون XR سال گذشته با قیمت ۷۷ هزار روپیه در کشور هند به فروش می رسید و حال قیمت آن به ۵۰ هزار روپیه کاهش پیدا کرده است، البته آمازون برای مدت محدودی آن را با قیمت ۴۵ هزار روپیه به فروش می رساند. این یعنی یک کاهش قیمت خوب و افزایش فروش آیفون های اپل در هند.

گفته می شود فاکسکان خود را برای شروع تولید آیفون XS در این کارخانه آماده می کند. در صورتی که این موضوع به حقیقت بپیوندد، اپل می تواند بدون پرداخت مالیات، گوشی های خود را در کشور هند به فروش برساند. علاوه بر این موضوع، این شرکت قادر خواهد بود آیفون ایکس آر تولید شده در کشور هند را به ایالات متحده آمریکا نیز صادر کند و دیگر نگران تعرفه های اعمال شده از سوی دولت نباشد. در حالی که این گوشی هوشمند در بازار آمریکا به فروش می رسد، فروش گوشی های سری آیفون ایکس اس در این کشور متوقف شده است.

در گذشته شرکت وینسترون در شهر بنگلور برخی از آیفون های قدیمی اپل مانند آیفون 6S، آیفون SE و آیفون 7 را به تولید رسانده بود. در حال حاضر تولید و فروش این محصولات متوقف شده است. اپل امسال از گوشی های سری آیفون 11 رونمایی کرد. این احتمال وجود دارد که در آینده شاهد تولید این گوشی های هوشمند در کشور هند باشیم.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که این سیاست اپل تا کجا بتواند این برند را در هند موفق‌تر کند؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MohammadFarhaadi

دیگه نوبت هند بود.الان دیگه با پیشرفت اقتصادی و افزایش دستمزد در چین تولید گوشی در این کشور زیاد به صرفه نیست و چین هم برای حمایت از تولید داخل طوری تعرفه ها رو تنظیم میکنه که حتی سامسونگ هم شرکتاش رو تعطیل کرده تو چین.بعد از هند. هم احتمالا نوبت افغانستان و بعدشم آفریقا باشه!

علی شیخ زاده

کم کم هند هم به چین دوم تبدیل میشه.
ای کاش روزی از این اتفاقات در ایران هم بیافته

MohammadFarhaadi

اگر فضا بسته نبود از هر طرف ایران به علت اینکه تنها شاهراه شرق و غرب دنیاست بهترین گزینه برای تولید کنندها بود.اونوقت حتی اگر کارگر هم گرون بود بخاطر هزینه جابجایی کمتر و یه سری شرایط خاص میشد بهترین کشور برای تولید همه چیز.حیف و صد حیف که یه مشت دزد کثیف و بی عرضه… بقیش رو خودتون پر کنید چون بگم کا.منت تا.یید نمیشه

Milad7

افت کیفیت؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)