حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک چیپست 5G میان رده مدیاتک هلیو ام ۷۰ (Helio M70) در حد اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس است!

نوشته

4 سال قبل | 25 دیدگاه | بنچمارک، شبکه 5G

چهارماه پیش بود که در ترنجی خواندیم چیپست 5G مدیاتک ام ۷۰ (Mediatek M70) با پردازنده های Cortex-A77 و Mali-G77 رسما معرفی شد. امروز با مورد تست قرار گرفتن این چیپست متوجه می شویم که می تواند یک برگ برنده ویژه برای مدیاتک باشد. شاید باور نکنید اما بنچمارک چیپست 5G میان رده مدیاتک هلیو ام ۷۰ (Helio M70) در حد اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس است و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

 بنچمارک مدیاتک هلیو ام ۷۰

 بنچمارک مدیاتک هلیو ام ۷۰

بنچمارک مدیاتک هلیو ام ۷۰

چیپست نسل جدید شرکت مدیاتک قرار است با فناوری ساخت ۷ نانومتری FinFET شرکت TSMC ساخته شود در آن از هسته‌های پردازشی Cortex-A77 و پردازنده گرافیکی Mali-G77 استفاده خواهد شد. این چیپست که قرار است تا کمتر از دو ماه دیگر به تولید انبوه برسد مدیاتک هلیو ام ۷۰ نام داشته و امروز شاهد انتشار اولین امتیازات GeekBench آن هستیم.

طبق آنچه در تصویر بالا مشاهده می‌کنید هلیو ام ۷۰ توانسته در آزمون تک هسته‌ای به امتیاز ۳۴۴۷ و در آزمون چند هسته‌ای به امتیاز ۱۲۱۵۱ دست پیدا کند که امتیازاتی بسیار عالی و قابل تحسین است.

خبر خوب این است که این چیپست با توجه به امتیازات کسب شده خود حتی می‌تواند عملکردی بسیار بهتر از پرچمدار هواوی یعنی کایرین ۹۹۰ در آزمون چند هسته‌ای داشته باشد و این بدان معناست که شاهد عملکردی در حد اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس روی دستگاهی خواهیم بود که قرار است میان‌رده باشد.

از طرف دیگر شرکت‌های تولید کننده گوشی هوشمند قرار است در سال ۲۰۲۰ قیمت محصولات این رده را کاهش دهند و شرکتی مانند vivo اعلام نموده که همه گوشی های 5G عرضه شده آن ها در سال ۲۰۲۰ قیمتی حدود ۴۲۰ دلار خواهد داشت؛ شاید یک راهکار بسیار محتمل در این دستگاه‌ها استفاده از چیپست مدیاتک هلیو ام ۷۰ (Helio M70) باشد که جای امیدواری بسیار زیادی برای کاربران میان‌رده ایجاد کرده است.

مدیاتک ام ۷۰

مدیاتک ام ۷۰

مدیاتک همچنین اعلام نموده که چشم‌انداز این شرکت تولید و فروش بیش از ۶۰ میلیون چیپست با مودم داخلی 5G در سال آینده است و نکته دیگر این است که M70 تنها شروع کار است و حتی شرکت مدیاتک می‌تواند چندین مدل دیگر از تراشه‌های دارای مودم داخلی 5G خود را نیز عرضه کند که در نهایت خواهند توانست قیمت تمام شده گوشی‌های 5G را در سال آینده باز هم کمتر کنند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید مدیاتک می تواند از فرصت جدید و پتانسیل شبکه 5G بهره ببرد؟

اشتراک در
اطلاع از
25 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخ زاده

به مصرف انرژی این چیپست هم باید توجه بشه

m.b

دقیقاً سر ردمی نوت 8 پرو هم همچین حرفایی زدن اما با یک باتری 4500 اومد جزء 3 تا گوشی برتر امسال در شارژدهی که gsmarena بررسی کرده…
اونم نه تو رده خودش، بلکه تو تمامی رده های قیمتی مقایسه کردم و بین همه گوشی های امسال به همراه ریلمی و ایسوس از 3 تای برتر در شارژدهی بود…
امتیاز 114 آورد…
حتی راجب تولید دما هم 50 تا 60 درجه میبافتن اما دیدیم که gsmarena بررسی کرد و گفت بعد از کلی بنچمارک گیری، بالارفتن زیاد دما نداشتیم…
امسال هوآوی تو چیپست میانرده ها عالی کار کرد و تو پرچمدار زیاد خوب نبود و مدیاتک هم تو میانرده ها عالی کار کرد امسال…

mehrdad_ma

تست از gsm دارم دوربین a50 از میت ۳۰ پرو بهتره .

@mhnext

بیا تا تلگرام برات بفرستم دمای چیپ ۸۸ درجه
دمای بدنه ۵۰ درجه

m.b

درسته چیپست های کایرین و مدیاتک و اگزینوس چه در کنترل دما و چه در مصرف به پای اسنپدراگون نمیرسن ولی دیگه فیلم هندی نسازید… 😅👌

MohammadFarhaadi

خداییش آدم یه خورده منطق داشته باشه میبینه که بعضی حرفا واقعا خنده دار و نشدنی هستن!!!یعنی چی ای پنجاه بهتر از میت سی؟!خودت خندت نمیگیره از این مقایسه؟!
mate 30 vs a50
جت لی vs امیرعلی شش ساله از چالوس
آدم تو ذهنش همچین مقایسه ای میاد!!!

V800B

اگه مصرف انرژی خوب باشه
باید گفت فراتر از عالی
گوشی حتی رو گوشی ۴۰۰ دلاری هم عالیع

mehrdad_ma

این قدرت ربطی به مدیاتک نداره
فردا اگزینوس ۹۸۰ هم همینقدر شایدم بیشتر بیاره

دلیلش افزایش قدرت هسته های a77 هست و بس

JAVAD

نمیدونم چرا هیچوقت حس خوبی نسبت به پردازنده های مدیاتک نداشتم و ندارم، با اینکه خیلی پیشرفت کردن و بعضی نسخه هاش عالی ان ولی حسی خوبی ندارم بهشون

android 10

خب این دیگه چیپست میانرده محسوب نمیشه و یه بالارده هست

Mani

پشمام

فقط اگه واقعی نباشه😂😂😂

calantar

امید وارم این پردازنده رو در گوشی های شیائومی ببینم شایدم یکی از گزینه ها k30 باشه؟؟؟

نیما عرفانی

البته آقای ع.طایی همونطور که مستحضر هستین اینجا دوتا نکته قابل ذکر هست:
یک اینکه این چیپست مدیاتک با برخورداری از هسته های جدید آرم در بخش تک هسته ای امتیاز پایین تر از کایرین ۹۹۰ اورده که از همون هسته های پارسال A76 استفاده می‌کنه .
و نکته ی دوم ؛ کایرین ۹۹۰ یه نسخه ی بالارده تر هم داره تحت عنوان کایرین ۹۹۰ ۵جی که به سبب برخورداری از بالاترین تعداد ترانزیستور و یک هسته بیشتر در NPU هوش مصنوعی و همینطور بالاتر بودن فرکانس میانی و پایینی پردازنده قطعاً عملکرد بهتری نسبت به کایرین ۹۹۰ خواهد داشت اما تاکنون بنچمارکی از کایرین ۹۹۰ ۵جی منتشر نشده.

نیما عرفانی

اینارو میفرستم که دوستان فکر نکنن دروغی درکار بوده
https://toranji.ir/?p=1058932
https://toranji.ir/?p=1058127

MohammadFarhaadi

خوب دوست عزیز این نکته رو باید در نظر بگیرید که این چیپست میانرده است و دارید با پرچمدار آینده هواوی و پرچمدار نیمسال بعدش مقایسش میکنی!!!

نیما عرفانی

درسته که داخل متن گفته شده میان رده اما دوست گرامی منطق میگه ” احتمالاً ” این چیپست یا پرچمدارِ یا بالارده . امتیاز پردازنده ی میان رده هرچقدر هم که قدرتمند باشه ولی نمیتونه در حد و اندازه ی پرچمدار حال حاظر کوالکام باشه . ارجاعتون میدم به بنچمارک های گیک بنچ چیپست مدیاتک هلیو جی ۹۰ و جی ۹۰ تی که ببینید این جهش امتیاز در طی چندماه اونم در سطح میان رده دور از ذهن هست.
https://toranji.ir/?p=1055235
شما اصل ماجرا رو متوجه نشدین که گفتم این چیپست با هسته های جدید آرم بازم در بخش تک هسته ای پایین تر از کایرین ۹۹۰ شده که از همون هسته های پارسال آرم استفاده میکنه(لینک هم فرستادم) .‌‌‌‌‌‌باید صبر کرد تا بنچمارک های کایرین ۹۹۰ ۵جی هم بیاد ، اون موقع عیار واقعیِ چیپست های جدید هر کمپانی مشخص میشه.

نیما عرفانی

از نظر من بهترین چیپست در بخش GPU و CPU رو پردازنده ی A13 Bionic اپل داره و در بخش هوش مصنوعی بهترین نمونه برای کایرین ۹۹۰ به ویژه 990 5G هست.

MohammadFarhaadi

اصلا اینکه هواوی از هسته های قدیمیتر استفاده کرده دلیلش اینه که اولا کاملا کافیه برای حتی پرچمدار.ثانیا هواوی با قدرت کافی که در کایرین ۹۹۰ تو چیپستش گذاشته از اونور اکثر پردازشها رو هوش مصنوعی انجام میده و قدرت هوش مصنوعیش رو بالا برده طوری که تقریبا رقیبی نداره در این زمینه و با این کار با یه تیر دو نشون زده.هم مصرف انرژی رو بیخود بالا نبرده هم پردازشش رو با کمک هوش مصنوعی خیلی بهتر کرده و این باعث میشه که در بلند مدت مثل گوشیهایی که بار پردازشی فقط به عهده چیپسته مستهلک نشن و با هوش مصنوعی بتونه سرعت پردازش رو حتی بالاتر هم ببره.

نیما عرفانی

به شدت موافقم

نیما عرفانی

شیائومی و ریلمی این هفته ۶ میلیون دستگاه در هند فروختن.
۳.۸ میلیون مختص به شیائومی و ۲.۲ میلیون مختص به ریلمی
https://m.gsmarena.com/xiaomi_realme_6_million_smartphones_india-news-39505.php

MohammadFarhaadi

اگر مدیاتک بتونه خودشه به عنوان رقیب کوالکوم جا بندازه و نظر بازیسازا و توسعه دهنده ها رو وهمچنین گوشی سازها رو جلب کنه خیلی بهتر از کایرین و اگزینوس میتونه باشه.

نیما عرفانی

اطلاعاتی از موتورولا Moto Z4 Force
مکانیزم پاپ اپ دوربین سلفی و حلقه ی رنگیِ LED در پشت گوشی
https://www.gizmochina.com/2019/10/05/moto-z4-force-with-pop-up-camera-rear-mounted-led-ring-leaked/

Milad7

گوشی با پردازنده ی مدیا تک ارزش خرید نداره

Milad7

باز به چینی فن ها برخورد 😐

ali karimi

آفرین به مدیاتک، واقعأ نو این سالها خیلی پیشرفت کرده، هرچی باشه از اون اگزینوس در پیتی سامسونگ بهتره که خیلی ها در موردشون اعتراض کردن، سامسونگ نباید تو پرچمداران از اگزینوس استفاده کنه، فقط از میان رده به پایین استفاده کنه، هوآوی هم با کایرین خوب عمل کرده فقط باید چیپست های میان رده و پرچمدار بهتری بده بیزون از خیر اون 710 بگذره، البته من خودم دارم الان با 710 کار میکنم خوبه بد نیست، داغی نمیکنه زیاد، تو این 6ماهی که دارم دوبار تا حالا گرم شده نه داغ شده باشه، همگی هم نداشته خداروشکر، از مدیاتک راستشو بخوایین تا حالا استفاده نکردم، از اگزینوس تو گوشی آلفا استفاده کردم، واقعأ این گوشی تو زمان خودش معرکه بود حتی الانم میبینمش میگن اپل هستش، فریم آلمینیومی، NFC, و خیلی چیزهای دیگه چون تو سال 2004 ساخته شده واسه همین میگم این گوشی معرکست فقط حیف که اگزینوس هستش، بعضی وقتها اونقدر داغ میشه که دستم میسوزه فکر میکنم الان داره منفجر میشه، البته تا حدودی تقصیر خودمه 0ون روتش کردم، ولی روی هوآوی اکسنت Y610 روت مرده بودم اینطوری نشد بود،

ali karimi

دوستان شرمنده یکم غلط املایی دارم بخاطر کیبورد گوشیمه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)