حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همکاری سامسونگ و AMD برای استفاده از چیپست گرافیکی Radeon

نوشته

4 سال قبل | 7 دیدگاه | سامسونگ

چندی پیش خبر توافق “سامسونگ” با شرکت “AMD” را با هم خواندیم، سامسونگ که سازنده چیپ های اختصاصی Exynos است، تصمیم دارد تا در گوشی های هوشمند و تبلت های خود، از معماری گرافیکی AMD استفاده کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره همکاری سامسونگ و AMD برای استفاده از چیپست گرافیکی Radeon آن صحبت کنیم.

همکاری سامسونگ و AMD

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که سامسونگ در پی افزایش توان گرافیکی تراشه های خود، از معماری های معمول ناامید شده و تصمیم گرفت تا به جای توسعه معماری جدید، دست کم برای دو سال از ریزمعماری های AMD استفاده کند.

حال خبر می رسد که قرارداد این همکاری بین طرفین به امضاء رسیده و گوشی های Samsung Galaxy اینک در بخش آزمایش برای استفاده از تراشه های Radeon قرار گرفته اند. سامسونگ در نظر دارد تا برای سال 2021 اولین گوشی های هوشمند Galaxy را با تراشه گرافیکی Radeon راهی بازار کند. تا آن زمان مراحل طراحی، تولید و آزمایش در جریان خواهد بود.

البته نه فقط گوشی های هوشمند، بلکه انواع تبلت و حتی کروم بوک های این شرکت هم از تراشه های ترکیبی تولید سامسونگ و AMD استفاده خواهند کند. بازار گوشی های هوشمند مخصوص بازی در حال گسترش است؛ حتی ایسوس هم وارد این بازار شده و چینی ها هم از این بازار پر سود بدشان نمی آید.

سامسونگ Galaxy S10 از جمله مدل های مورد علاقه گیمرها، به دلیل استفاده از سخت افزارهای قدرتمند است. با این وجود سامسونگ در تلاش برای افزایش این سهم از بازار، به دنبال تراشه های دیگری می رود که از توان پردازشی بالاتری برخوردار باشند.

نظر شما درباره این همکاری احتمالی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

حالا تا قبل اینکه چارتون بیاد افسانه زورو تعریف کنه

جای امید هست که گرافیک افزایش مطلوبی پیدا کنه و شاهد افزایش قابل توجه بنچمارک ها باشیم
ولی اخه ۲۰۲۱🤧

VB

وقت میبرد دیگه
هماهنگ کردن
نرم افزارهای داخلی و …
بحث توسعه و تحقق
ارزشیابی
تحلیل سود سرمایه
همخانی سخت افزاری
واقعیت افزوده
و و و
ولی قدم رو ب جولو هست
ب جا سونی بودم با تگرا همکاری میکردم یا پاور

m.b

http://uupload.ir/files/ql3c_006va0jyly1g5onx52q0tj33342bc7wl.jpg
از چپ به راست:
10 وات ، 18 وات ، 27 وات …
سایز 100 وات رو خدا بخیر کنه…
فقط بشه با یک دست راست کرد من راضیم…😅

m.b

amd تو موبایلم مگه تخصص داره؟🤔
امیدوارم که کارساز باشه این رابطه…

chalton

اوه اوه چیه شود👏👏این خبر چه عذابی داره میده بعضی هارو.

Taskin

خوبه اما یکم دیر نیس؟؟؟؟

MohammadFarhaadi

باید دید نرم افزارها رو چطور با این چیپست اپتیمایز میکنن.قدرت بهینه بودنش یه بحثه ولی واقعا رقابت با شرکتهایی مثل کوالکوم و شرکت سازنده جی پی یو پاور وی آر و آدرنو سخته چون سالهاست کارشون رو بر اساس موبایل ست کردن و خیلی از شرکتهای دیگه جلوترن.یه زمانی واقعا به نظر میرسید تو بخش چیپست اینتل میتونه کوالکوم رو خاک کنه ولی نشد یا ادامه نداد!البته ممکنه با همکاری سامسونگ که خودش سازنده چیپست موبایله بتونن نتایج قابل قبولی بگیرن و از تجارب هم استفاده کنن ولی باید توسعه دهنده ها رو مجاب کنن کاری که سامسونگ نتونست با تایزن انجام بده امیدوارم بتونه با amd راضی کنه توسعه دهنده ها رو که ساپورتش کنن.چون حتی اگر بتونه چیپست با قدرت چندبرابر بسازه ولی پشتیبانی نشه عملا هیچ نمی ارزه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)