حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

معرفی تراشه گرافیکی سامسونگ و AMD یک ماه به تاخیر افتاد : حوالی تیر ۱۴۰۰

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات

اولین مرتبه ۲ سال پیش بود که درباره همکاری سامسونگ و AMD با هم خواندیم. همکاری که برای تولید تراشه گرافیکی مشترک تراشه موبایلی اگزینوس سامسونگ بود. پس از آن بارها درباره این همکاری خبرهایی منتشر شد اما هنوز خروجی رسمی نداریم. قرار بود که ماه جاری میلادی شاهد اخبار رسمی باشم که گویا با ۱ ماه تاخیر روبه رو شده است. به گزارش یک منبع قابل اعتماد، معرفی تراشه گرافیکی سامسونگ و AMD یک ماه به تاخیر افتاده است. انتظار می رود ماه آینده میلادی (یعنی حوالی تیر ۱۴۰۰ یا اوایل مرداد ماه) شاهد رونمایی از آن باشیم.

تراشه گرافیکی سامسونگ و AMD

دقایقی پیش بود که ice universe در توییتی درباره این تاخیر اطلاع داد. او در این توییت گفت:

در ابتدا قرار بود GPU انحصاری همکاری Samsung × AMD در ماه ژوئن منتشر شود، اما اکنون به ژوئیه موکول شده است، زمانی که از عملکرد GPU شرکت AMD در Exynos و سایر جزئیات مطلع خواهیم شد.

تصویر این توییت را می توانید اینجا ببینید:

تراشه گرافیکی سامسونگ و AMD

تراشه گرافیکی سامسونگ و AMD

مدت ها بود که در بخش پردازش گرافیکی تراشه های دنیای اندروید به پای سری A اپل نمی رسیدند. اپل در این بخش همچنان پیشرو است اما فاصله زیاد نیست. این شرکت کوپرتینویی بیشتر روی پردازش مرکزی یا CPU تمرکز کرده است. به همین دلیل اگر توجه کرده باشید اکثر بنچمارک های درخشان تراشه های جدید اپل در بنچمارک CPUمحور گیکبنچ نتایج جذابی دارند.

با این وجود سامسونگ در تلاش است تا بخش گرافیکی تراشه های اگزینوس خود را بهبود بخشد. برنامه ای که چند سال است در جریان بوده و احتمالا امسال نتیجه آن را ببینیم. در آینده پردازش موبایلی شاید هوش مصنوعی، پردازش گرافیکی و پردازش مرکزی را بتوان مهم ترین ارکان یک SoC (سیستم روی یک چیپ) دانست.

فکر می کنید همکاری سامسونگ با AMD بتواند به درخشش کره ای ها بیانجامد یا فکر می کنید اپل A15 آن را در هم بکوبد؟

تراشه اپل A15 روی معماری ۵ نانومتری پلاس TSMC ساخته خواهد شد

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)