حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک GPU AMD در تراشه اگزینوس سامسونگ : هم قد اپل A14

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | بنچمارک، تست، سامسونگ، شایعات

هفته گذشته بود که برای شما نوشتیم معرفی تراشه گرافیکی سامسونگ و AMD یک ماه به تاخیر افتاد. عموما خبرهای خوبی از عملکرد این تراشه به گوش می رسد اما تا کنون سند قوی برای آن نداشتیم. امروز بنچمارک GPU AMD در تراشه اگزینوس سامسونگ منتشر شده است. بنچمارکی که این تراشه را هم قد اپل A14 نشان می دهد. جالب توجه است که حتی به نظر می رسد این تراشه اگزینوس حتی پرچمدار هم نباشد.

بنچمارک GPU AMD در تراشه اگزینوس

امروز ice universe در توییتی نوشت:

سامسونگ در حال آزمایش GPU AMD در تراشه Exynos جدید است. این تراشه در آزمون Wild Life بنچمارک 3D Mark امتیاز 8134 را کسب کرده است. لازم به ذکر است که CPU در این آزمون دارای معماری Cortex-A77 است. هر آزمون نتایج متفاوتی دارد، باید منتظر نتایج بیشتری باشیم.

توییت ice universe درباره بنچمارک تراشه اگزینوس با GPU AMD

توییت ice universe درباره بنچمارک تراشه اگزینوس با GPU AMD

تصویری که همراه با توییت او است، امتیاز بسیار خوبی را نشان می دهد. شما می توانید بنچمارک تراشه اگزینوس با GPU AMD را که وی منتشر کرده اینجا ببینید:

بنچمارک GPU AMD در تراشه اگزینوس

بنچمارک GPU AMD در تراشه اگزینوس

امتیاز ۸۱۳۴ و میانگین فریم ریت ۵۰.۳ فریم برثانیه را می توان یک عملکرد خیلی خوب دانست. همانطور که پایین تر می بینید، این بنچمارک می گوید عملکرد دستگاه شما بهتر از ۱۰۰٪ دیگر موبایل هاست. برای من سوال شد و به دنبال نتیجه همین بنچمارک برای آیفون ۱۲ پرو مکس با تراشه اپل A14 رفتم. نتیجه از قرار زیر است:

بنچمارک 3D Mark آیفون ۱۲ در تست WildLife

بنچمارک 3D Mark آیفون ۱۲ پرو مکس در تست WildLife

همانطور که می بینید، امتیاز آیفون ۱۲ پرو مکس برابر ۸۲۸۰ و فریم ریت ۴۹ فریم برثانیه است. یعنی اگر از نظر فریم ریتی بخواهیم حساب کنیم، تراشه سامسونگ بهتر بوده و از نظر امتیاز تراشه اپل خیلی کم، بهتر است.

همچنین توجه داشته باشید که بخش CPU تراشه اگزینوس تست شده، هسته های Cortex-A77 را دارد. این یعنی غیبت Cortex-X1 یا Cortex-X2 می تواند به میان رده بودن تراشه مذکور اشاره داشته باشد. البته هنوز هیچ چیز قطعی نیست.

جالب است بدانید که گفته شده تراشه اگزینوس سامسونگ با GPU شرکت AMD اختصاصی گلکسی های این شرکت نیست. به نظر می رسد اگر برتری نسبی در مقابل اسنپدراگون های کوالکام وجود داشته باشد، سامسونگ در تلاش است تا شبیخونی که به بازار حسگرهای تصویر زد را در بازار تراشه ها هم تکرار کند.

نظر شما درباره بنچمارک تراشه جدید سامسونگ با پردازنده گرافیکی شرکت AMD چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
hamidtn

این پردازنده گرافیکی بحثش جداست . پردازنده های اگزینوس از معماری بد پر مصرف و داغ شونده رنج می برند.

ali karimi

سلام، والا مثل اینکه اگزینوس ها قرار از خود 2100 بهذبالا بهتر بشن اگه انشاله همینطورم باشه،تو آمریکا یا چین یا کره هم زندگی نمیکنیم که بگیم بناسنیت به درک ما که از اسنپ استفاده میکنیم، واسه همین هرچی اگزینوس بهتر بشه به نفع ما هستش، موفق باشید

Mr.A

عالیه
ولی باید پایدار و خنک باشه تا بشه بهش گفت یه تراشه کامل

AŁɪ

با این که به برندهای دیگه هم بفروشه خیلی موافقم ، همیشه که نمیشه اسنپ تو صدر اندروید باشه …

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)