حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

یادآوری مایکروسافت به دارندگان ویندوز ۷ برای اتمام پشتیبانی ۱۰ ساله این سیستم عامل

نوشته

5 سال قبل | 4 دیدگاه | Windows، سیستم عامل، مایکروسافت

دو ماه پیش بود که در ترنجی خواندیم پشتیبانی رایگان مایکروسافت از ویندوز ۷ فقط ۱ سال دیگر ادامه دارد. مایکروسافت می خواهد کاربران در این مدت یک ساله این موضوع را به خوبی بدانند و به ویندوز ۱۰ کوچ کنند. در همین راستا این روزها یادآوری مایکروسافت به دارندگان ویندوز ۷ برای اتمام پشتیبانی ۱۰ ساله این سیستم عامل توسط یک نوتیفیکیشن ارایه شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

پایان پشتیانی از ویندوز ۷

پایان پشتیانی از ویندوز ۷

پایان پشتیانی از ویندوز ۷

مایکروسافت با منتشر‌کردن یک آپدیت برای ویندوز 7، به کاربرانی که هنوز از این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند یک پیام هشدار داد. در این پیام اعلام شد که پشتیبانی و ارایه آپدیت برای ویندوز 7 تا تاریخ 14 ژانویه 2020 ادامه خواهد داشت و پس از این تاریخ، مایکروسافت این سیستم‌عامل را پشتیبانی نکرده و هیچ آپدیت جدید برای آن منتشر نخواهد کرد.

قطع پشتیبانی مایکروسافت از این سیستم‌عامل بدین معنی است که کاربران ویندوز 7 آپدیت های امنیتی را دریافت نخواهند کرد و باید به سیستم‌عامل جدید این شرکت یعنی ویندوز 10 کوچ کنند. البته در این پیام هیچ اشاره مستقیمی به ویندوز 10 نشده، اما کاربران با کلیک برروی لینکی که داخل این پیام قرار دارد، به وب‌سایت ویندوز ۷ متصل می‌شوند و پس از آن، با یک متن مرتبط با ارتقا رایانه خود به ویندوز ۱۰ مواجه می‌شوند.

سهم ویندوز ۱۰ از ویندوز ۷ پیش گرفت، پایان سلطنت هفت خوش شانس

غول شهر ردموند در اوایل ماه جاری اعلام کرد که این پیام‌ها به‌زودی برای رایانه‌های شخصی مجهز به ویندوز 7 منتشر خواهد شد، اما در طول سال 2019 این پیام‌ها به دفعات خیلی کمتری نمایش داده می‌شوند. اگر نمایش این پیام، شما را آزار می‌دهد از گزینه Do not remind again برای عدم‌نمایش مجدد پیام هشدار استفاده کنید. مایکروسافت اعلام کرد که نمایش این پیام موجب خشم کاربران ویندوز 7 شده و ما هم برای احترام به این افراد، اقدام به توقف انتشار چنین پیام‌هایی کرده‌ایم.

شما روی دسکتاپ خود چه سیستم عاملی دارید؟ دلیل انتخاب شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

من همچنان از ویندوز 8.1 استفاده میکنم و راضیم 🙂

نیما عرفانی

قبل از اینکه لپ تاپ بگیرم از ویندوز xp , 7 , vista استفاده میکردم تا زمانی که ۷ سال پیش لپ تاپ گرفتم و ویندوز پیش فرضش ۸ بود بعد از یکسال به ۸.۱ ارتقاء دادم و به مدت ۳،۴ سال ازش استفاده کردم اما واقعاً سرطان بود الخصوص منوی استارتش . اصلاً راضی نبودم تا اینکه پارسال ویندوز ۱۰ ریختم به جرأت میگم بهترین و کامل ترین نسخه ی ویندوز هست و در ۹۰ درصد موارد ازش رضایت دارم به ویژه پشتیبانی از ژست های تاچ پد که تعامل و تجربه ی کاربری رو لذت بخش کرده ولی اینجا باید به یک نکته ای اشاره کنم ، استفاده از ویندوز ۷ به جهت اینکه در اکثر سازمان ها و دانشگاه ها و شرکت ها از این ورژن استفاده میشه بهتر و کاربری تر هست یعنی ویندوز ۱۰ از نرم افزارهای قدیمی پشتیبانی نمیکنه و به همین دلیل ویندوز ۷ انعطاف پذیرتر هست.
به نظرم آدم باید ۲ تا لپ تاپ داشته باشه که رو یکیش ویندوز ۷ باشه و رو دیگری ویندوز ۱۰ ، اینجوری دست کاربر برای مانور دادن رو تمام نرم افزارها باز میشه.

Saeed393

از ویندوز 8 و 8.1 هیچوقت خوشم نیومد خیلی بدرد نخور بودن فقط اوایل اومده بود یه بار برا امتحان نصب کردم یه ماهی نصب بود در کنار ویندوز 7 دیگه دیدم خوشم نمیاد پاکش کردم، ویندوز 10 هم بعد یه مدت اپدیت براش اومد خیلی بهتر شد

عـــلـــۍ

👀

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)