حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویندوز ۱۰ مسلط بر بازار دسکتاپ است اما ویندوز ۷ هم از مرگ سر باز می زند!

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | Windows

به نظر می رسد تلاش های ادامه دار مایکروسافت برای قرار گرفتن ویندوز ۱۰ در رایانه های شخصی بیشتر در حال نتیجه دادن است. با آمار جدیدی که نشان می دهد ویندوز ۱۰ اکنون در 61.26٪ از رایانه های شخصی متصل به اینترنت نصب شده است. همچنین باید گفت که ویندوز ۱۰ مسلط بر بازار دسکتاپ است اما ویندوز ۷ هم از مرگ سر باز می زند.

ویندوز ۱۰

به همین دلیل این شرکت ممکن است خیلی راضی نباشد ، زیرا به نظر می رسد با وجود پایان یافتن پشتیبانی مایکروسافت از سیستم عامل قدیمی در ژانویه، کاربران ویندوز ۷ هنوز از ارتقا خودداری می کنند.

نتایج حاصل از NetMarketShare است و توسط Softpedia گزارش شده است و نشان می دهد که استفاده از ویندوز 10 همچنان در حال رشد است. برای مقایسه باید بدانید که در ماه آگوست 60.57٪ سهم بازار داشت.

بد نیست بدانید NetMarketShare اطلاعات خود را از افرادی می گیرد که از وب سایت ها بازدید می کنند و گرچه این بدان معنی است که این تعداد فقط رایانه های شخصی متصل به اینترنت را حساب می کنند، اما هنوز هم به این معنی است که از حجم نمونه عظیمی استفاده می کند و به ما ایده خوبی از محبوبیت ویندوز ۱۰ می دهد.

ویندوز ۷ : سیستم عامل که نمی میرد

ویندوز ۷

ویندوز ۷

جالب اینجاست که ویندوز ۷ نیز با 22.77٪ سهم بازار دیده ایم شود که  که نسبت به ماه قبل با 22.31٪ رشد داشته است. این نشان می دهد که با وجود تلاش مایکروسافت، کاربران ویندوز ۷ هنوز متقاعد به تخلیه سیستم عامل قدیمی نیستند.

با بازگشت به 14 ژانویه 2020 (که با این شرایط همه گیری، انصافا یک عمر پیش احساس می شود)، ویندوز ۷ وارد مرحله پایان زندگی خود وارد شد، این بدان معناست که مایکروسافت دیگر وصله ها و به روزرسانی های امنیتی را ارائه نمی دهد. افرادی که هنوز در ویندوز ۷ هستند از طریق پیشنهادات به روزرسانی رایگان و پاپ آپ های آزار دهنده، ترغیب شده اند که به ویندوز ۱۰ روی بیاورند، اما به نظر می رسد یک سری کاربر متعهد وجود دارند که فقط نمی خواهد تکان بخورد.

این مایکروسافت را ناامید خواهد کرد، زیرا در حالی که طرفداران ویندوز ۷ هنوز از یکی از سیستم عامل های آن استفاده می کنند، دیگر وصله ای برای آن ایجاد نمی شود، بنابراین افرادی که به سیستم عامل قدیمی چسبیده اند می توانند در معرض خطر آنلاین قرار گیرند.

امیدوارم با گذشت سال، کاربران ویندوز 7 شروع به مهاجرت به سیستم عامل های مدرن کنند. با این حال، به نظر می رسد حداقل برای لحظه ای، ویندوز 7 همچنان سرسختانه به زندگی چسبیده است.

نظر شما چیست؟ شما چه سیستم عاملی دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Auroro

میلاد باز اومدی (:

Mahdi

عاشقتم ویندوز

SHREK

فقط ویندوز 10 گیمینگ عشقه عشق.

Milad7

ویندوز سون در زمن عرضه سر و صدای خیلی زیادی به پا کرد!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)