حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویندوز 7 یک سال پس از پایان پشتیبانی هنوز هم محبوب است!

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | Windows، مایکروسافت

تقریباً یک سال است که مایکروسافت پشتیبانی گسترده خود از ویندوز 7 را خاتمه داده است. اما علی رغم اینکه مایکروسافت دائماً به کاربران هشدار می دهد که سیستم عامل خود را باید ارتقا دهند، تخمین زده می شود که حداقل 100 میلیون رایانه شخصی هنوز سیستم عامل قدیمی ویندوز 7 را اجرا می کنند.

محبوبیت ویندوز 7 پس از سال ها از زمان عرضه ادامه دارد:

در 14 ژانویه سال 2020، ویندوز 7 به پایان دوره پشتیبانی طولانی مدت خود رسید. پس از این مرحله ، فقط مشتریان سازمانی و تجاری که مایل به پرداخت هزینه های جداگانه هستند، توانستند وصله های امنیتی ویندوز 7 را از مایکروسافت دریافت کنند.

در ماه آگوست سال میلادی 2020، تقریباً یک چهارم رایانه های ویندوزی از ویندوز 7 استفاده می کردند و این آمار پس از چند ماه و با نزدیک شدن به اولین سالگرد پایان پشتیبانی رسمی مایکروسافت از این نسخه، آنچنان که انتظار می رفت کاهش پیدا نکرده است!

 

طبق آمار StatCounter Global Stats ، ویندوز 7 در ماه نوامبر 17.6 درصد سهم بازار رایانه ها را در اختیار داشت. در واقع تقریباً یک درصد نسبت به ماه اکتبر افزایش دارد. در همین حال ، سهم ویندوز 10 از این باز تقریبا 75 درصد بود. این درحالی است که این آمار در ماه اکتبر برای ویندوز 7 تقریبا 21 درصد و برای ویندوز 10 تقریبا 74 درصد بوده است.

ویندوز 7

ویندوز 7

 

اما این آمار برای گیمرها کاملا متفاوت است. طبق آخرین نظرسنجی ها، حدود 89 درصد گیمرها از ویندوز 10 استفاده می کنند و تنها 5 درصد آن ها هنوز هم از ویندوز 7 استفاده می کنند.

 

ویندوز 7 یک سال پس از پایان پشتیبانی بیشتر از 100 میلیون کاربر دارد!

Ed Bott در گزارشی می نویسد؛ طبق گزارشی که سازمان تجزیه و تحلیلی آمریکا ارایه داده است، از بازدید کنندگان کل وب سایت های ایالات متحده در 90 روز گذشته حدود 18.9 درصد از ویندوز 7 و 75.8 درصد از ویندوز 10 استفاده می کنند. طبق گفته مایکروسافت، سیستم عامل ویندوز تقریبا 1.5 میلیارد کاربر فعال دارد در نتیجه می توان به این نکته توجه کرد که بیش از 100 میلیون نفر هنوز از ویندوز 7 استفاده می کنند و به ویندوز 10 این شرکت کوچ نکرده اند.

در ماه جدید میلادی شاهد افزایش قیمت های مایکروسافت برای ارایه وصله های امنیتی برای شرکت ها و سازمان ها هستیم. در حال حاضر شرکت هایی که از Windows 7 Enterprise استفاده می کنند 50 دلار برای هر دستگاه پرداخت می کنند، در حالی که هزینه استفاده از Windows 7 Pro برای هر دستگاه 100 دلار است. در سال آینده قیمت ها دو برابر می شوند، بنابراین شاید باید انتظار داشته باشیم استفاده از ویندوز 7 با سرعت بیشتری شروع به کاهش کند.

 

شما از چه ویندوزی استفاده می کنید؟ اگر تجربه استفاده از ویندوز 7 را داشته اید با ما و دیگر کاربران در بخش نظرات در میان بزارید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

واقعا وین 7 هنوز روی خیلی از پی سی های قدیمی امپراطوری داره!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی