حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بیش از یک چهارم کاربران ویندوز هنوز ویندوز ۷ دارند

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | Windows

پایان ویندوز ۷ روزی بود که شاید وقتی خیلی از ما در سال های دور به این سیستم عامل به‌روز فکر می کردیم، هیچوقت تصورش نکرده باشیم. خب امروز پایان ویندوز ۷ بود و دیگر آپدیتی برای کاربران عادی ارایه نیم شود فقط کاربران تجاری که بابت پشتیبانی طولانی مدت‌تر، مبلغی به مایکروسافت پرداخت کنند قادر به دریافت بروزرسانی‌های امنیتی ویندوز ۷ خواهند بود. جالب اینجاست که با وجود پایان پشتیبانی از ویندوز ۷ بیش از یک چهارم کاربران ویندوز هنوز ویندوز ۷ دارند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

ویندوز ۷

ویندوز ۷

ویندوز ۷

یک دهه از انتشار ویندوز ۷ گذشت و آنقدر این نسخه محبوبیت دارد که هنوز تعداد چشمگیری از کاربران نمیتوانند از آن دست بکشند. مایکروسافت هر نوع اجبار و طرح و ترفندی برای اینکه کاربران از ویندوز ۷ دست بکشند و به نسخه‌های جدیدتر مهاجرت کنند اجرا کرده و خاتمه دادن به پشتیبانی از این سیستم عامل، آخرین و شدیدترین اقدام این کمپانی محسوب میشود.

جالب است بدانید که ۵ سال از انتشار ویندوز 10 میگذرد و بالاخره تعداد کاربران این نسخه از کاربران ویندوز 7 پیشی گرفته است. با اینکه امروز، روز مرگ محبوب ترین سیستم عامل دسکتاپ جهان بود، اما هنوز بیش از 1 سیستم از هر 4 سیستم شخصی به ویندوز 7 مجهزند.

نمودار NetMarketShare حاکی از این دارد که ویندوز 7 به عنوان دومین سیستم عامل پر استفاده دسکتاپ با سهم 26.64 درصد به کار خود ادامه خواهد داد در حالی که 54.62 درصد از سهم بازار سیستم عامل‌های دسکتاپ در اختیار ویندوز 10 است و با اختلاف در صدر این جدول قرار دارد.

در حالی که افزایش تعداد کاربران در ابتدای انتشار ویندوز ۱۰ در سال ۲۰۱۵ روند بسیار سریعی داشت، در سال‌های اخیر سرعت این روند بسیار پائین آمده است. در چند ماه اخیر موضوع پایان پشتیبانی از ویندوز ۷ باری دیگر باعث شده شاهد افزایش تعداد کاربران جدیدترین نسخه ویندوز باشیم اما همچنان جایگاه ویندوز ۱۰ آن چیزی نیست که مایکروسافت به دنبال آن بوده است. ممانعت کاربران ویندوز ۷ از آپگرید سیستم عامل خود به ویندوز ۱۰ برای مایکروسافت اتفاق ناخوشآیندی است چرا که در برخی مواقع مانند حمله هکرها یا بدافزارهای بزرگ، این کمپانی به دردسر خواهد افتاد.

این موضوع را عملا در زمان انتشار باج افزار WannaCry شاهد بودیم که غول نرم افزاری دنیا ناچار به انتشار بسته امنیتی برای کاربران ویندوز XP شد. حال ماندن کاربران با ویندوز ۷ خطرات امنیتی شدیدی را به دنبال دارد و میتواند باری دیگر اتفاقات گذشته را تکرار کند.

البته نباید فراموش کرد که مهاجرت از یک سیستم عامل قدیمی به نسخه جدید، خصوصا برای صاحبین کسب و کار که معمولا از سیستم‌های قدیمی استفاده میکنند هزینه بر خواهد بود چرا که احتمالا مجبور به بروزرسانی سخت افزاری سیستم‌های خود نیز شوند. هر چند که شاید بسیاری از آنها پرداخت مبلغ برای پشتیبانی اضافه به مایکروسافت را ترجیح دهند.

چیزی که بین 25 تا 50 دلار برای هر دستگاه در سال هزینه در بر خواهد داشت و با گذشت هر سال، این مبلغ دو برابر خواهد شد. با این حال شاید این کار برای بسیاری از شرکت ها اقتصادی‌تر باشد. بعید است که تعداد کاربران ویندوز 7 بعد از اتمام پشتیبانی از سوی مایکروسافت ریزش چشمگیری داشته باشد بنابراین مایکروسافت باید خود را برای اقدامات متقابل برای خطرهای احتمالی که کاربران این سیستم عامل را تهدید میکند، آمادگی داشته باشد.

شما چه سیستم عاملی روی دسکتاپ خود دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dr. DIM

Window 8.1 SE Edition

Dr.Nazer

“شما چه سیستم عاملی روی دسکتاپ خود دارید؟”

– Windows 10 Pro

Milad7

به خاطر نیاز به سخت افزار پایینتره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)