حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اتحادیه اروپا گوگل را ۱.۷ میلیارد دلار جریمه کرد

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | گوگل

اتحادیه اروپا غول فناوری آمریکایی ‘گوگل’ را به دلیل انحصارطلبی ۱.۷ میلیارد دلار جریمه کرد. کمیسیون اروپا در ژوئیه سال 2018 این شرکت آمریکایی را به دلیل تحمیل برنامه های خود به تلفن های هوشمند کاربران و جلوگیری از قدرت نمایی رقبا به پرداخت جریمه ای 4 میلیارد و 900 میلیون دلاری محکوم کرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

مارگارت وستاگر (Margrethe Vestager) کمیسر اروپا در امور رقابت های بازرگانی در بیانیه ای در این باره گفت:

“گوگل سلطه خود را بر تبلیغات آنلاین مستحکم کرده و با اعمال محدودیت های ضدرقابتی بر تارنماهای طرف سوم، خود را از فشار رقابتی حفظ می کند.”

سی ان ان افزود: این سومین بار است که گوگل به دلیل جلوگیری از رقابت (آزاد)، از سوی اتحادیه اروپا به پرداخت جریمه میلیارد دلاری محکوم می شود.
در سه سال گذشته اروپا این شرکت فعال درحوزه فناوری را در مجموع 9 میلیارد و 300 میلیون دلار جریمه کرده است.

گوگل

گوگل

جریمه گوگل به دلیل انحصار طلبی

این کمیسیون در سال 2017 نیز گوگل را برای استفاده از موتور جستجوی خود برای هدایت مشتریان به سمت صفحات فروش مختص این شرکت، دو میلیارد و 700 میلیون دلار دیگر جریمه کرد.  به نقل از سی ان ان، گوگل روز سه شنبه در پستی وبلاگی اعلام کرد که در نظر دارد تا براساس بازخورد کمیسیون اروپا، تغییراتی را در خدمات خود ایجاد کند.

این شرکت دوره آزمایشی ارائه قالب جدیدی را کلید زده است که پیوند مستقیم به سایت های مقایسه خرید را در اختیار کاربران قرار می دهد و به کاربران نرم افزار اندروید در اروپا این امکان را می دهد تا مرورگر دلخواه خود را انتخاب کنند.

نظر شما درباره این انحصارطلبی و جریمه ها چیست؟ فکر می کنید تاثیرگذار خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehrdad_ma

گوگل برای اندروید زحمت کشیده
انتظار دارن گوگل بجای کروم و سیستم های خودش چیو بزاره ؟
اندروید بدون برنامه های گوگل معنی نداره
یه نگاه به رام گوشی های چینی بیندازید متوجه میشید
اروپایی ها خودشون سیستم عامل بسازن و هرچی دلشون خواست روش بزارن .

یاد معرفی اون موتور جستجوی ایرانیه افتادم به سازنده گفتن چطور از موتور جستجو شما استفاده کنیم گفت با گوگل سرچ برنید پیداش کنید بعد جستجو کنید 😂

Sajad

این اتحادیه اروپا هم به گوگل به عنوان منبع درآمد نگاه میکنه. جوری از انحصار حرف میزنن که انگار یه چند تا سرویس رقابتی مشابه گوگل به جهانیان معرفی کردن و بلا استفاده مونده.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)