حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل پس از جریمه اتحادیه اروپا متنبه شد

نوشته

5 سال قبل | یک دیدگاه | گوگل

سه روز پیش بود که در ترنجی خواندیم اتحادیه اروپا گوگل را ۱.۷ میلیارد دلار جریمه کرد. به نظر می رسد که گوگل در این اتفاق متنبه شده و حالا تمهیدات جدیدی برای کاربران جدید اندروید اندیشیده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

اتحادیه اروپا غول فناوری آمریکایی ‘گوگل’ را به دلیل انحصارطلبی ۱.۷ میلیارد دلار جریمه کرد. کمیسیون اروپا در ژوئیه سال 2018 این شرکت آمریکایی را به دلیل تحمیل برنامه های خود به تلفن های هوشمند کاربران و جلوگیری از قدرت نمایی رقبا به پرداخت جریمه ای 4 میلیارد و 900 میلیون دلاری محکوم کرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

مارگارت وستاگر (Margrethe Vestager) کمیسر اروپا در امور رقابت های بازرگانی در بیانیه ای در این باره گفت:

“گوگل سلطه خود را بر تبلیغات آنلاین مستحکم کرده و با اعمال محدودیت های ضدرقابتی بر تارنماهای طرف سوم، خود را از فشار رقابتی حفظ می کند.”

سی ان ان افزود: این سومین بار است که گوگل به دلیل جلوگیری از رقابت (آزاد)، از سوی اتحادیه اروپا به پرداخت جریمه میلیارد دلاری محکوم می شود.
در سه سال گذشته اروپا این شرکت فعال درحوزه فناوری را در مجموع 9 میلیارد و 300 میلیون دلار جریمه کرده است.

پس از جریمه سنگین گوگل در راستای عدم اجازه رقابت مرورگرها و موتورهای جستجو، این شرکت تصمیم گرفت تا بستری برای مرورگرها و موتورهای جستجوی دیگر فراهم کند تا کاربران اندروید در اتحادیه اروپا بتوانند بهترین را برای خود انتخاب نمایند. البته کاربران اندروید همیشه می توانستند در کنار مرورگر و موتور جستجوی گوگل، از مرورگرها و موتورهای جستجوی دقبا نیز بهره ببرند اما اکنون گوگل برنامه جدیدی برای کاربران اندرویدی اتحادیه اروپا دارد.

در واقع این جریمه پیش آمده برای گوگل، با تصمیمات جدیدی همراه بوده است. یکی از تصمیمات این کمپانی قابلیتBrowser Ballot بود که به کاربران امکان انتخاب مرورگر پیش فرض خود را خواهد داد. در نتیجه کاربران اندروید از این پس می توانند مرورگر و موتور جستجوی موردنظر خود را انتخاب کنند و در اختیار داشته باشند. این تغییرات و بسیاری تغییرات دیگر تا چند ماه آینده اعمال و ارائه خواهد شد

نظر شما درباره این اتفاق چیست؟ فکر می کنید کاربر انتخاب دیگری به جز گوگل خواهد داشت؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
vahid

آقا سینا حسگر اثر انگشت p30proاز نوع اپتیک هستش،لطفا پوشش بدید
https://www.instagram.com/p/BvXQ6G5laUi/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=1cv2uilksydqt

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)