حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رندر نوکیا ۹ پیورویو نگاه نزدیک تر به دوربین پنج گانه آن می دهد

نوشته

5 سال قبل | 25 دیدگاه | رندر، نوکیا

یک ماه پیش بود که در ترنجی دیدیم رندر جدید نوکیا ۹ پیورویو منتشر شد. دوربین پنج گانه آن در این رندر مشخص بود و حالا می خواهیم با رندر نوکیا ۹ پیورویو نگاه نزدیک تر به دوربین پنج گانه آن داشته باشیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در ادامه با هم درباره آن صحبت کنیم.

نوکیا ۹ پیورویو

نوکیا ۹ پیورویو

ما می دانیم که تاریخ مراسم نوکیا MWC 2019 مشخص شد و ۵ اسفند خواهد بود. نوکیا ۹ پیورویو با دوربین پنج گانه ارایه خواهد شد و در این رندرها نگاهی دقیق تر به آن داریم. همانطور که می بینید، روی قاب پشتی نوکیا ۹ هفت سوراخ وجود دارد و پنج سوراخ آن مربوط به دوربین‌هاست. یکی از این سوراخ ها برای فوکوس لیزری و فلاش LED است.

در این رندر دوربین پنج گانه نوکیا ۹ را شاهد هستیم که نقطه قوت اساسی فروش دستگاه خواهد بود. همسطح بدنه بودن این دوربین پنج گانه کاملا جذاب است و امیدواریم که عملکرد جذابی را نیز ارایه کند.

روی قاب پشتی خبری از حسگر اثرانگشت نیست و این به دلیل آن است که این حسگر با نمایشگر یکپارچه شده است. بله، نوکیا ۹ با حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر ارایه خواهد شد و نمایشگر دستگاه یک نمایشگر نه‌چندان کم حاشیه با نسبت تصویر ۱۸:۹ است.

درباره نمایشگر صحبت شد و بد نیست بدانید نمایشگر نوکیا ۹ یک نمایشگر با پنل AMOLED خواهد بود که اندازه ۵.۹ اینچی دارد و رزلوشن QHD+ برای آن عنوان می شود. همانطورکه حدس زده اید، نسبت تصویر نمایشگر 18:9 است. در این رندرها به نظر می رسد حاشیه پایین کمی از حاشیه بالا بیشتر است.

از نظر ظاهری اگر مجموعه دوربین عجبیب با هفت سوراخ را در نظر نگیریم، نوکیا ۹ یک دستگاه کاملا نرمال به نظر می رسد که برای این روزها دیدنش طبیعی است. در حقیقت فاکتور شاخص دیگری در طراحی ندارد.

اما دوربین پنج گانه نوکیا ۹ پیورویو قرار است چه عملکردی داشته باشد؟ تا آنجا که در ویدیو تبلیغاتی لو رفته از Nokia 9 مشخص شده بود، جذب نور تا ۱۰ برابر بیشتر خواهد بود. همچنین فوکوس متغیر پس از ثبت عکس بسیار حالت های بیشتری خواهد داشت و این می تواند جالب باشد. اطلاعات بیشتری درباره ۵ دوربین ارایه نمی شود. اینکه آیا اپتیک های متفاوتی دارد یا نه؟

اشتراک در
اطلاع از
25 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Pouya

کلا حاشیه هاش زیاده
من که خوشم نیومد

Milad7

آقای ع ط ا ی ی در صورت امکان یه مطلب در مورد نحوه صحیح کالیبره کردن باتری گوشی های جدید هم قرار بدید 🙂

نیما عرفانی

خیلی برای این گوشی هیجان دارم . طراحی فریم فلزی و نمای جلو شباهت زیادی به الجی جی ۶ داره. این گوشی اوج کیفیت و اصالت نوکیارو ارائه میده. با نوکیا ۸ سیروکو کار کردم واقعا کیفیت ساختش بالا بود.
درسته که نمایشگر کوچکتری از پرچمداران آینده ی رقبا داره و حاشیه هاش بیشتره اما دوربین و عملکرد نوکیا در آپدیت دهی های منظم نرم افزاری نکته ی خاص و متمایز کننده ی این گوشی هستش.

Pouya

دوستان من اخرین اپدیتی که برام اومده مال دسامبره بعد از اون برام اپدیت نیومد

امین جان شما فک کنم اس ۹ داشتی اگر کامنتمو میخونی برا شما هم اینطوریه؟

فقط رام المان که زدم ممکنه تاثیری داشته باشه؟ البته طبق اونچیزی که میدونم نباید تاثیر داشته باشه چون رام رسمیه ولی تنها تغییری که ایجاد کردم تو نرم افزارش همینه

http://uupload.ir/files/zvvy_screenshot_20190207-165205_software_update.jpg

از دوستان هم اگر کسی میتونست راهنماییم کنه ممنون میشم

نیما عرفانی

یعنی ۲ ماه گذشته از زمان آپدیت، که اگه آخرین آپدیتی که زدی مربوط به سیستم عامل اندروید ۹ باشه، همراه با همون جدیدترین آپدیت های امنیتی هم عرضه ارائه میشه، فکر نکنم دیگه آپدیت سیستم عامل بده تا زمان عرضه‌ی اندروید ۱۰( منظورم آپدیت اندروید ۹.۱.۱ هستش). ولی آپدیت های امنیتی و آپدیت های نرم افزارهای پیش فرض رو معمولاً سامسونگ هر ۲ ماه یه بار میده یعنی اواخر بهمن یا اوایل اسفند برات آپدیت میاد.
آپدیت های شخص ثالث هم که بحثش جداست و به صورت خودکار از گوگل پلی آپدیت میشن.

Pouya

ممنون بایت پاسخ 🙏
اره اخرین اپدیتی ک زدم همون اندروید ۹ بود ک با اودین رام المان زدم اندرویدش ۹ شد دیگه بعد اون هیچ پچ امنیتی برام نیومد فک کنم ۱۰ یا ۱۱ دی بود اپدیت شدم به اندروید ۹
پس منتظر میمونم فک کردم برای ژانویه باید برام اپدیت امنیتی میومد که نیومد

به نظرت برگردم رام ایران ؟ یا همین المان بزارم بمونه؟فک کنم المان اپدیتا رو سریع تر بگیره اولین رامی که براش اندروید ۹ اومد المان بود

نیما عرفانی

خواهش
آره صبر کن اسفندماه آپدیت پچ امنیتی میده .
اگه رام آلمان یا هر کشور خارجی مشکلی در اطلاعات شخصی ایجاد نکنه به نظرم تغییرش نده بزار همون رام آلمان باشه، هرچند که رام آلمان هم رام رسمی هستش ولی خب اگه میخوای آپدیت هارو ۲،۳ هفته زودتر بگیری تغییرش نده.
بازم خودت میدونی
البته یکی از خوبی های رام خارجی اینه که بعضی نرم افزارهایی که واسه ایران از گوگل پلی قابل دانلود نیست رو میشه با رام خارجی بدون دردسر دانلود کرد.

Pouya

پس تغییر نمیدم من اولش که خریدم گوشی رو رام ایران بود ک کلا دیر اپدیت میگرفت که اندروید 9 که اومد برا رام المان گفتم کو تا برا ایران بیاد اقای ع ط ا یی هم پیشهاد داد با اودین رامشو المان کنم تغییرش دادم المان که زود تر اپدیتا رو بگیرم اگه تغییرش ندم دو سه هفته زودتر اپدیتا رو میگیرم پس میزارم همین باشه در مورد اون خوبی رام خارجی هم اره والا از وقتی رامش المان شد از این نظر راحت شدم

نیما عرفانی

به سلامتی و خوشی استفاده کنی ازش😊

Amin

سلام پو‌‌‌‌یا جان؛
رام آلمان آپدیت پای رو زودتر گرفته دلیلش همینه.
احتمالا پچ فوریه رو برات بده.

در عوض منی که رام ایرانم دسامبر ۲۰۱۸ رو نگرفتم.
اما با پای، پچ ژانویه ۲۰۱۹ رو داد بهم.

ضمنا جناب عرفانی، آپدیت سامسونگ یک ماهه‌س، نه دو ماهه.

Pouya

خیلی ممنونم امین جان بابت پاسخ

Milad7

سلام پویا.برای نوت من هم اپدیت جدیدی نیومده.الان چک کردم در نوت۹ برای هیچ کشوری بعد از اپدیت اندروید ۹ پچ جدیدی ارائه نشده جز المان.گوشی شما هم رامش المانه ولی منطقه ی زمانیت روی تهرانه پس اپدیتی که برای کشور المان بیاد شامل شما نمیشه و باید منتظر اپدیت تهران باشی

Amin

قربونت❤

Amin

نه آقا میلاد ربطی به منطقه‌ی زمانی نداره.
برای آپدیت‌های OTA، صرفا اینکه رام مال کدوم کشوره مهمه.
نوت۹ خب طبیعیه که دقیقا مثل سری اس۹ نباشه آپدیتاش

Milad7

چرا ربط داره من خودم تست کردم.رام من آلمان بود ولی CSC گوشیم روی تهران بود تو سم موبایل خبرش اومد برای آلمان پچ امنیتی اومده من تا فرداش هم با وی پی ان و هم عادی تست کردم ولی آپدیتی نیومد.برای تغییر CSC هم نیاز به روت هست.

Amin

آها پس منظورت CSC هستش!
جالبه من فکر می‌کردم با تغییر رام آپدیت‌های همون کشور رو می‌گیری🤔

خب آخه در این صورت الان باید آقا پو‌‌یا آپدیت ژانویه رو می‌گرفت!
پس فکر کنم فکر من درسته.
ببین با تغییر CSC مثلا میتونی از امکاناتی که برای هر کشور جداست استفاده کنی.
مثلا SpO2 برای ایران غیر فعاله یا بیکسبی ویژن کامل فعال نیست. اینها حتی با تغییر رام فعال نمی‌شن و نیاز به تغییر CSC دارن.

نیما عرفانی

یه ماهست؟
رو نوت ۴ و نوت ۵ و حتی إس ۷ زمانی که آپدیت میداد امتحان کردم ۲ ماهه بود.
حتماً از سری گلکسی إس ۸ و نوت ۸ و اومدن رابط کاربری اکسپرینس برنامه ی آپدیت دهیش تغییر کرده.

Amin

بستگی داره. بعضی مدل‌ها سه‌ماهه هستن. بعضی‌ها یک ماهه.
پرچمدارها و بعضی از میان‌رده‌ها یک‌ماهه هستن.
پایین‌رده‌ها و سایر میان‌رده‌ها سه‌ماهه.
این لیست تو سایت رسمی سامسونگ هست و قابل مشاهده‌س:
https://security.samsungmobile.com/workScope.smsb

Amin

مثلا اس۷ که شما گفتی؛
همین الانش یک‌ماهه‌س.
لیست رو ببین

نیما عرفانی

بله درسته
آپدیت دهی میان رده و پایین رده که قابل مقایسه با پرچمدار نیست ، میان رده و بالارده تا ۲ سال آپدیت میشه ، پایین رده تا ۱ سال و پرچمدار تا ۳ سال. دستگاه های بالارده که بین میان رده و پرچمدار به حساب میان میتونن تا ۳ سال هم آپدیت بشن البته اونم بستگی به مدلش داره و آپدیتش با پرچمدار فرق داره ( پرچمدار ۳ سال آپدیت سیستم عامل و ۴ سال آپدیت امنیتی میگیره و بالارده ۲ سال آپدیت سیستم عامل و ۳ سال آپدیت امنیتی)
إس ۷ هم، چون براش رابط کاربری اکسپرینس اومد آپدیت دهیش بهتر شد.
درکل سامسونگ از زمان إس ۸ آپدیت دهیش مرتب شد و در جدیدترین رابط کاربریش یعنی OneUi بازم بهتر شده.

chalton

نوکیا.سونی.اچ تی سی،الجی،اینا دوباره برگردن به دور رقابت خیلی بهتر از اینه که گوشی های چینی تو بازار جولان بدن با کیفیت پایینشون حداقل اون 4 تا برند بالا که گفتم خودشون تلاش میکنن برای تکنولوژی جدیدی که تو گوشی هاشون به کار میبرن و حاصل علم خودشون رو میخورن و دزدی نمیکنن از برندهای دیگه ،گوشی های چینی مثل انگل می‌مونن،با سرقت اطلاعات از برندهای دیگه که یک عالمه زحمت پشت خوابیده به راحتی سرقت میکنن و در محصولات خودشون استفاده میکنن،واقعا ادم افسوس میخوره،برندهای گوشی سازهای چینی مثل غده سرطانی رخنه کردن تو دنیای موبایل.

Mohammad 13759

s8 دارم ولی گوشی بعدیم نوکیا هست

Vahid

من شخصا خیلی رو کم بودن حاشیه دستگاه حساس نیستم
و همین مقدار رو خوب طلقی میکنم
ولی هرچی کمتر باشه قطعا زیباتر میشه
حس میکنم روز ب روز دارم از دنیای موبایل ک بهش علاقه دارم دور میشم
ک دلیل عمدش وضعیت بد اقتصادی هست
قرار بود ایفون ایکس بخرم ک نشد و دیگه هم بیخیالش شدم
و حالا موبایل خمیده و…
واقعا وقتی ب سایت ها میام ب جای خوشحالی بیشتر دلگیر میشیم
چرا و اگر ها رو با دیدن ی ماشین یا ی موبایلی خاموش نگه داریم
امیدوارم تک تک مون بتونیم برند و پرچمدار مورد علاقه مون رو بخریم

CAPCOM

فقط منتظره تست های دوربینشم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)