حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اچ تی سی از بازار موبایل خارج نخواهد شد

نوشته

5 سال قبل | 10 دیدگاه | اچ‌تی‌سی، شایعات

چهار ماه پیش بود که در ترنجی خواندیم خروج اچ تی سی از بازار هند انجام می شود. حدودا ۱۰ روز پیش بود که اولین بار در ترنجی خواندید اچ تی سی یو ۱۳ (HTC U13) در سال ۲۰۱۹ عرضه نمی شود و چیز دیگری را انتظار داشته باشید. یک هفته پس از آن خبر هم خواندیم که اچ تی سی برای سال ۲۰۱۹ موبایل جدید 5G و متمرکز بر هوش مصنوعی در چنته دارد. حالا خبر می رسد که اچ تی سی از بازار موبایل خارج نخواهد شد. با ترنجی همراه باشید.

‏اچ تی سی در هند نیز مانند دیگر بازارها دچار مشکل است. در این بازارها اگر کاربران موبایل پرچمدار بخواهند سراغ اپل و سامسونگ و اپل می روند و اگر موبایل ارزان قیمت تر بخواهند سراغ برندهای ارزان تری مانند شیائومی و وان پلاس می روند. در حقیقت وضعیت اچ تی سی با ال جی و سونی خیلی متفاوت نیست اما تایوانی ها زودتر به این موضوع پی برده و سعی می کنند که جلوی ضرر را بگیرند. متاسفانه با جدیدترین پرچمدار این شرکت که عملکرد خوبی هم نداشته نمی توان امیدی به احیای این برند حداقل در بازار هند داشت. در حال حاضر این شرکت تنها یک درصد سهم بازار هند را دارد.

چیزی که از منابع نزدیک به اچ تی سی مشخص است این است که آن ها بهار امسال اچ تی سی یو ۱۳ (HTC U13) را ارایه نمی کنند، حتما متوجه هستید که منظور پرچمدار نیمه اول سال ۲۰۱۹ این شرکت تایوانی است. جالب اینکه گفته شده باید منتظر «چیز دیگری» باشیم. اینکه این چیز دیگر یک نوع گجت متفاوت از دسته بندی موبایل است یا موبایل منعطف یا اصلا حتی تغییر نامگذاری، مشخص نیست.

اول با آخرین برنامه سال ۲۰۱۸ اچ تی سی آغاز می کنیم. دو ماه پیش بود که اچ تی سی یو 12 لایف رسما معرفی شد. اچ تی سی با این موبایل پایین رده خود نشان داد که موبایل پلاستیکی هم می تواند زیبا باشد. شخصا توجه من به زیبایی این دستگاه جلب شده بود اما حیف که خب پایین رده های شیائومی و هوآوی و آنر برای کاربران بیشتر معنا دارد، چون مشخصات بهتر دارند.

یو ۱۲ لایت زیبای ما اما فقط ۳ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی را ارایه می کند. با اینکه مموری کارت را پشتیبانی می کند اما سینی هیبریدی آن خیلی مناسب برای استفاده از کارت حافظه جانبی نیست، یعنی اگر شما از دو سیم کارت استفاده کنید باید قید مموری کارت را بزنید. حالا اچ تی سی می خواهد آخرین تلاش سال ۲۰۱۸ خود را به جای نسخه اولترا یو ۱۲ به نسخه ۴ گیگ رم و ۶۴ گیگ حافظه داخلی یو ۱۲ لایف تبدیل کند. چه خسته کننده!

اچ تی سی می خواهد با ارایه موبایل 5G و مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) سعی کند در بازار باقی بماند

اما برای سال ۲۰۱۹ همینقدر می دانیم که اچ تی سی می خواهد با ارایه موبایل 5G و مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) سعی کند در بازار باقی بماند. گزارش قبلی به ما می گفت منتظر اچ تی سی یو ۱۳ نباشید، این لزوما به معنی عدم انتظار برای پرچمدار بعدی اچ تی سی نیست، بلکه شاید شاهد تغییر نام باشیم.

نظر شما چیست؟‌ فکر می کنید چه به سر اچ تی سی می آید؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali

برندhtcیک برند هست که پرچمدارهاش عالی اند ولی بدیل گرون بودن خریده نمی شن من خودم s9دارم ولی اگه توان خرید u12plusرو داشتم هرگز سمت سامسونگ نمی رفتم این گوشی u12plusدیروز قیمت کردم ۱۳میلیون و۷۰۰تومن بودکه واقعا گرون هست و ارزش خرید نداره مثلا با قیمت ۹۹۰۰ می شه میت ۲۰ایکس گرفت یا گوشی های ارزون تری مثل ایسوسrog فون .
به طور کلی تا موقعی که htcبا قیمت رقابتی گوشی نده وضعش همینه

Amin

خب خارج نشو همینطوری زرت و زرت پشت هم ضرر بده

Pouya

بهترش اینه که خارج نشه اما کلا مدیریت شرکتشو و کل سیاستشو عوض کنه تا ضرر نده و به روز های خوش برگرده

Amin

شایدم حق با شما باشه.
ولی بعید می‌دونم با تغییر استراتژی هم بتونه کاری بکنه.
پیش‌بینیم اینه

Saeed Mohammadipouya

الان جو جوری شده که با تغییر استراتژیم فک نکنم بشه کاری کرد خیلی دیر شده برا سونی و خصوصا اچ تی سی

Pouya

خب اونم میتونه تا حدی درست باشه چون مثلا کسی که تجربه خوبی از ایفون یا سام یا هواوی داره احتمالش زیاده که گوشی بعدیش هم همون برند باشه چون یه جور حس اعتماد داره نسبت ب اون برند البته بازم با شرایط جو بازار حس میکنم اچ تی سی شانس بیشتری داره تا سونی سونی دیگه امیدی ندارم به اینکه روزای خوش ببینه که همشم تقصیر مدیران نادونشه قطعا کار راحتی نیس که برگرده به روزای خوش اچ تی سی ، ولی فک نکنم نشدنی باشه باید راه شرکتایی رو مثل شیا بره که تازه وارد بازار موبایل شد اما فوق العاده موفقن

قیمت کمتر = افزایش تقاضا

قیمت رقابتی باید بزاره الان جو بازار جوریه که به یه نفر که از گوشی اصلا سر در نمیاره یه گوشی اچ تی سی نشون بدی ۱۰ تومن و سام یا اپل ده تومن خیلییی احتمالش کمه که بره سمت اچ تی سی پس راهش اینه که قیمتو بیاره پایین اما کیفیت بالا و واقعا گوشی خوب بزنه تا یه عده به خاطر ارزون تر بودنش بخرن مثلا اگه شرکت x میزاره ده تومن این بزاره ۸ تومن تا به بهانه قیمت بخرن و از اونجایی که گفتم کیفیت بالا و گوشی خوب بزنه هم طرف میخره راضیه میره ۴ تا دوست و اشنا میبینن تعریفشو میکنه به همین صورت فروششم میره بالا

همین روال برا سونی و الجی هم میتونه باشه

Mohammadsoly

اچ تی سی خیلی سمجه کنار نمیره واقعا بنظرم حیفه کنار بره و جاشو به چینی های بنجل بده سونی و اچ تی سی با قدرت برمیگردن

CAPCOM

اچ تی سی شده مثه وضعیت مملکت ما همش ضرر پش ضرر نه بهتر میشه نه نابود میشه با یه ریتم رکودی داره پیش میره

siavash-t

واقعا هم حیفه. اچ تی سی از برندهای معروف در زمینه موبایله. خوبه که بتونه با قدرت برگرده.

Saeed Mohammadipouya

اره واقعا

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)