حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمال خروج اچ تی سی از بازار چین قوت گرفت

نوشته

4 سال قبل | 2 دیدگاه | اچ‌تی‌سی

هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که HTC چقدر از بخش تولید گوشی‌های هوشمند خود را در اختیار دارد، چرا که گوگل در معامله‌ای بخشی از تجهیزات و کارکنان این قسمت از شرکت HTC را که پیش‌تر گوشی‌های پیکسل گوگل را نیز تولید می‌کردند، تصاحب کرد. البته به‌تازگی نیز مشخص شده است که تایوانی‌های تمرکز بیشتری در صنعت واقعیت مجازی دارند. در ماه جولای سال 2018 کمپانی HTC تصمیم گرفت که از بازار گوشی‌های هوشمند در هند خارج شود و حالا به نظر می‌رسد که این بار آنها قصد خروج از بازار چین را دارند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره احتمال خروج اچ تی سی از بازار چین بیشتر صحبت کنیم.


تمرکز HTC بر واقعیت مجازی

براساس گزارشی که اخیراً منتشر شده است، دستگاه‌های شرکت HTC دیگر در فروشگاه‌های JD.com و Tmall به فروش نمی‌رسند. اکانت رسمی اچ‌تی‌‌سی نیز در شبکه اجتماعی Weibo اعلام کرده است که این تصمیم پس از بررسی دقیق به استراتژی تجارت بلندمدت آنها در بازار چین گرفته شده است. از این تاریخ به بعد فروش گوشی‌های هوشمند HTC مانند دستگاه‌های VIVE این کمپانی از طریق فروشگاه آنها واقع در شنژن صورت می‌گیرد. البته گوشی‌هایی مانند U11 و U11+ در این فروشگاه موجود نیستند و این اچ‌تی‌سی حساب ویژه‌ای برای فروش گوشی‌های خود در این فروشگاه باز نکرده است.

درحالیکه این موضوع هنوز به‌صورت رسمی تأیید نشده است، اما می‌تواند به عنوان اولین قدم HTC برای خروج از بازار چین درنظر گرفته شود. این کمپانی تایوانی درحال کاهش تمامی عملیاتی است که به گوشی‌های هوشمند مربوط می‌شوند. این موضوع را می‌توان از تعداد کمی گوشی‌های معرفی شده توسط آنها در سال گذشته دریافت. علاوه‌براین ارائه آپدیت اندروید 9 Pie با تأخیر زیادی نسبت به رقبا صورت گرفته و حالا به نظر می‌رسد که دسترسی به محصولات این کمپانی در برخی مناطق محدودتر از گذشته شده است.

البته واقعیت ماجرا اینست که HTC برای خروج کامل از بازار موبایل آماده نیست و نمی‌تواند به این سرعت از بازار جهانی کنار بکشد. این شرکت حالا مشغول کار بر روی جانشین گوشی هوشمند مبتنی بر بلاکچین خود، Exodus است. این یعنی در سال 2019 تایوانی حداقل یک گوشی هوشمند دیگر معرفی خواهند کرد.

فکر می کنید که بازار موبایل بدون قهرمان تایوانی روزهای دور بازار موبایل جذاب است؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir galaxy

حیف
به امید بازگشت
هر چند غیر ممکن نیست

Milad7

HTC واقعا حیف شد…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)