حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپست مدیاتک هلیو پی 70 (Helio P70) رسما معرفی شد

نوشته

5 سال قبل | 3 دیدگاه | پردازشگرها

حدودا هشت ماه پیش بود که مدیاتک از پردازنده هیلو پی 60 با هسته‌های پردازشی کورتکس A73 و هوش مصنوعی رونمایی کرد. یک ماه پیش از آن در ترنجی خوانده بودیم که مدیاتک Heilo P40 و Helio P70 دو چیپست میان رده 12 نانومتری برای نیمه دوم سال 2018 خواهند بود و حالا چیپست مدیاتک هلیو پی 70 (Helio P70) رسما معرفی شد! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

چیپست هلیو پی ۷۰ (Helio P70) تقریبا همان هلیو پی ۶۰ است که فرکانس پردازنده های گرافیکی و مرکزی را ارتقا داده، در بخش هوش مصنوعی پیشرفت داشته و در زمینه دوربین ارتقا قابل توجه تری است. جدول زیر مقایسه خوبی بین چیپست چیپست هلیو پی ۷۰ (Helio P70) و هلیو پی ۶۰ را ارایه می کند:

مقایسه مدیاتک هلیو پی ۷۰ با هلیو پی ۶۰

مقایسه مدیاتک هلیو پی ۷۰ با هلیو پی ۶۰

معماری چیپست مدیاتک هلیو پی ۷۰ (Helio P70) همان ۱۲ نانومتری است که در نسل قبلی به کار رفته بود. همانطور که می بینید کلاک پردازنده ها بیشتر شده که به معنای افزایش ۱۳ درصدی در امور روزمره است. همانطور که گفتیم این چیپست جدید در زمینه هوش مصنوعی پیشرفت خوبی داشته و ۳۰ درصد در پردازش های این بخش سریع تر از هلیو پی ۶۰ خواهد بود.

این روزها تولیدکننده ها تمرکز ویژه ای بر بازی دارند و مدیاتک در  چیپست هلیو پی ۷۰ (Helio P70) به آن توجه داشته است. سیستم مدیریت دما Energy Aware Scheduling+ به چیپست هلیو پی ۷۰ کمک می کند تا ۴.۵ درجه خنک تر از هلیو پی ۶۰ فعالیت نماید.

در بخش پرادزشگر تصویر (ISP) چیپست هلیو پی ۷۰ (Helio P70) دوربین تا ۳ برابر سرعت بیشتری در پردازش تصویر بوکه وجود دارد و ۲۴ فریم بر ثانیه پردازش (عکاسی و‌ منظور سرعت کلی است) می شود. مدیاتک برای لرزشگیر دیجیتالی (نرم افزاری) یعنی EIS متوجه شده است که محول کردن این وظیفه به پردازنده مرکزی (CPU) تا ۲۳ میلی آمپر بر ثانیه مصرف کمتری در مقابل پردازش با پردازنده گرافیکی (GPU) دارد و این بسیار مهم است.

چیپست هلیو پی ۷۰ (Helio P70) پشتیبانی از دو سیم کارت 4G همزمان و ویژگی VoLTE را هم دارد. نظر شما چیست؟ مدیاتک می تواند در این بازارِ کوالکام پرست (!) موفق شود؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

تلاش می کنه بنده خدا اما اصلا اسمش خوب نیست چون کیفیتش خوب نیست، مصرف بالاس، …

Pouya

والا گوشی ای که چیپش مدیاتک باشه مفتش گرونه اصلا بهینه نیست مصرف خوبی نداره

CAPCOM

بنظره من فقط اورکلاک شده نسل قبلیه با یک هوش مصنوعی اضافه
اما خداییش تو خیلی از تلویزیوناو تبلتا و tv باکسا فقط تراشه مدیاتکو میبینم اما واسه گوشی اصلا بدرد نمیخوره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)