حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیاتک Heilo P40 و Helio P70 دو چیپست میان رده 12 نانومتری برای نیمه دوم سال 2018

نوشته

6 سال قبل | 3 دیدگاه | سخت‌افزار

مدیاتک تولیدکننده چیپست های موبایل است که شاید سال خوبی نداشته و شاهد افت 3٪ سهم بازار در سال گذشته باشد اما به نظر می رسد با تمرکز راهبردش بر روی چیپست های میان رده سعی در بازگرداندن آب رفته به جوی دارد. طبق گزارشات رسیده گویا مدیاتک Heilo P40 و Helio P70 دو چیپست میان رده 12 نانومتری برای نیمه دوم سال 2018 خواهند بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره این چیپست ها بیشتر بدانیم.

مدیاتک Helio P40

مدیاتک Helio P40

همانطور که در جدول بالا مشخصات سخت افزار چیپست مدیاتک Helio P40 و Heilo P70 را می بینید، هر دو چیپست می توانند گزینه های خوبی برای تولیدکننده ها باشند. پردازنده مرکزی هر دو چیپست هلیو پی 40 و پی 70 از دو شاخه 4 هسته ای بر پایه معماری Cortex-A73 و Cortex-A53 تشکیل می شود  تفاوت را می توان در فرکانس این هسته ها دید. هر دو چیپست برای پردازش گرافیکی خود از چیپست Mali-G72 بهره می برند که در هلیو پی 70 شاهد 4 هسته به فرکانس 800 مگاهرتز هستیم اما در هلیو پی 40 فرکانس 100 مگاهرتز پایین تر و یک هسته کمتر در نظر گرفته شده است.

هر دو چیپست از یک پرازنده تصویر بهره می برند که می تواند تا دوبین 32 مگاپیکسلی را پشتیبانی کند و فیلم برداری 30 فریم بر ثانیه توسط آن انجام شود. برای پردازش های هوش مصنوعی نیز تدابیری اندیشیده شده که خود می تواند برای رده میانه امیدوار کننده باشد. معماری هر دو چیپست 12 نانومتری است که توسط TSMC، شرکت هموطن آن ها تولید می شود. مدل هلیو پی 70 می تواند 8 گیگابایت رم تا فرکانس 3733 مگاهرتز را پشتیبانی کند که کمی عجیب است. مدل هلیو پی 40 نیز همین میزان رم را تا فرکانس 1866 مگاهرتز پشتیبانی خواهد کرد.

برای پردازش های هوش مصنوعی نیز تدابیری اندیشیده شده

هر دو چیست از حافظه های eMMC5.1 و یا UFS2.1 پشتیبانی می کنند که اگر تولیدکننده ها تصمیم به سخاوت و استفاده از حافظه داخلی پر سرعت UFS2.1 داشته باشند، این چیپست بتواند خروجی بسیار خوبی به شما بدهد. هلیو پی 40 در زمینه مخابراتی تا Cat.7 را پشتیبانی می کند اما هلیو پی 70 تا Cat.12 که این موضوع خوبی است.

هر دو چیپست میان رده مدیاتک برای نیمه دوم سال 2018 آماده عرضه هستند و به نظر می رسد به عدم استقبال از چیپست های پرچمدار سری X مدیاتک به خصوص مدیاتک Helio X30 تمرکز تایوانی ها بیشتر روی رده میانه باشد تا سهم 17٪ خود را که در سال 2016 در دست داشتند را دوباره تصاحب کنند.

شما چطور فکر می کنید؟ این دو چیپست می توانند برای مدیاتک خوش یمن باشند؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mortazavi

مدیاتک پردازنده های میانرده خوبی میزنه ولی همیشه دیر عرضه میشه
اگه پی۴۰ نیمه اول سال تولید انبوه میشد (بجای پی۳۰) احتمالاً مثل پارسال تو سری xa2 و یا حتی میانرده های سامسونگ استفاده میشد ولی این تأخیر باعث شد شرکت ها برن به سمت اسنپدراگون

Mortazavi

دقیقاً این دیرکرد تو x20 هم باعث شد سونی که خیلی مایل بود از این پردازنده تو سری زی۵ استفاده بکنه بالاجبار دوباره بره به سمت پردازنده پر حاشیه اسنپ۸۱۰

mTAAHAAm

این پردازنده ها میان رده بودن؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)