حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه اکسپریا ایکس زد 3 با گلکسی نوت 9

اکسپریا ایکس زد 3 (Xperia XZ3) به دنیای بی رحم ما پا گذاشته و حالا وقت آن است که با رقبایی که می خواهد جای آن ها را بگیرد، مقایسه شود. فکر می کنم مقایسه با جدیدترین پرچمدار سامسونگ بتواند مقایسه جذابی باشد! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا مقایسه اکسپریا ایکس زد 3 با گلکسی نوت 9 را با هم داشته باشیم.

 

به صورت کلی طراحی اکسپریا ایکس زد 3 با ارایه نمایشگر دو لبه خمیده حالا خیلی شبیه به موبایل های سامسونگ است. موبایل های سامسونگ که از سال 2015 تا کنون به عنوان یک شاخصه برای تمایز این دستگاه ها با دیگر محصولات بازار با نمایشگر دو لبه خمیده ارایه شده اند. حقیقتا من طرفدار نمایشگر دو لبه خمیده نیستم اما چند روز پیش که روی گلکسی نوت 9 بازی Clash Royal را بازی می کردم به سبب طراحی ویژه آن مرحله (Arena) که دقیقا روی لبه خمیده نمایشگر کمی متفاوت تر بود، احساس بصری جذابی به ما دست داده بود. این ویژگی اگر به درستی توسط توسعه دهنده ها استفاده شود می تواند جذاب باشد.

این نمایشگر اما در اکسپریا ایکس زد 3 هر چند نسبت به اکسپریا ایکس زد 2 کم حاشیه تر است اما هنوز از گلکسی نوت 9 پر حاشیه تر است. دو دستگاهی که 0.4 میلی متر در اندازه نمایشگر متفاوت اند اما ابعاد کلی آن ها خیلی متفاوت نیست. اکسپریا ایکس زد 3 حدود 1.1 میلی متر ضخیم تر از گلکسی نوت 9 است (با وجود باتری کوچکتر (3330 در مقابل 4000 میلی آمپر)) ولی وزن اکسپریا ایکس زد 3 حدودا 8 گرم کمتر از گلکسی نوت 9 است.

مقایسه اکسپریا ایکس زد 3 با گلکسی نوت 9

مقایسه اکسپریا ایکس زد 3 با گلکسی نوت 9

اگر از نظر طراحی به اکسپریا ایکس زد 3 و گلکسی نوت 9 نگاه کنید هر دو جایگاه اثرانگشت خوبی ندارند اما با این تفاوت که نمونه سونی واقعا در محلی پایین تر معمول قرار دارد و محل معمول حسگر اثرانگشت به دوربین اختصاص داده شده است! گلکسی نوت 9 به صورت کلی موقعیت حسگر اثرانگشت بهتری دارد ولی می توان گفت که اسکنر عنبیه چشم و تشخیص چهره نیز می تواند همزمان با انتخاب حسگر اثرانگشت برای شما روشن باشد و شما همیشه به این حسگر نیاز ندارید!

 

 

دوربین اکسپریا ایکس زد 3 یک دوربین تکی همانند اکسپریا ایکس زد 2 است که 19 مگاپیکسلی بوده و ویژگی منحصر به فرد آن برای بازارهای این روزها، فیلم برداری 4K HDR و حرکت فوق آهسته است. در حقیقت می توان گفت که در عکاسی از همین حالا می توان پیش بینی کرد که گلکسی نوت 9 پیشرو تر است.

در بخش نرم افزار و سخت افزار باید گفت اکسپریا ایکس زد 3 با اندروید 9 ارایه می شود و همانطور که قبلا گفتیم این یعنی حداکثر آپدیت آینده تا اندروید 11 اما گلکسی نوت 9 با اندروید 8.1 ارایه شده که این یعنی حداکثر آپدیت آینده تا اندوید 10 خواهد بود! این موضوع مهمی است!

یک موضوع دیگر که در آن گلکسی نوت 9 پیروز است، حافظه رم و حافظه داخلی بوده که در مدل پایه کره ای شاهد انتخاب 6 و 128 گیگابایت هستیم اما تنها مدل اکسپریا ایکس زد 3 انتخاب 4 و 64 گیگابایت را دارد! قیمت اکسپریا ایکس زد 3 حدودا 100 دلار کمتر از گلکسی نوت 9 است که به نظر اگر بخواهد حافظه رم و داخلی را ارتقا دهد به نوعی هم قیمت گلکسی نوت 9 به شمار برود! این هم نکته مهمی است!

در بخش صدا می توان گفت که سونی با سیستم DVS (ویبره متناسب با صدا) و بلندگوی استریو واقعی همسان روی پنل جلویی می تواند جلوتر باشد اما خب جک 3.5 میلی متری صدا در گلکسی نوت 9 می تواند کاملا روی جمله قبلی خط بکشد!

ویژگی های خاص هر دستگاه اما خیلی متفاوت است. اکسپریا ایکس زد 3 دارای فریم قابل فشردن است که پیش از این در اچ تی سی یو 11 و گوگل پیکسل 2 دیده بودیم و ویژگی اسکن 3 بعدی چهره با دوربین عقب (و مشقات زیاد) را دارد. در مقابل گلکسی نوت 9 با قلم S Pen ارایه می شود و سامسونگ Dex که حالا فقط با یک کابل ممکن می شود، از دیگر برترین های گلکسی نوت 9 است.

نظر شما اما چیست؟ کدام را انتخاب می کنید و چرا؟

اشتراک در
اطلاع از
37 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
chalton

واقعا اشتباهه مقایسه این گوشی با نوت 9،اولا باید با سری اس مقایسه بشه،البته به نظر من باید با اس 8 مقایسه بشه اینو جدی دارم میگم،ولی خوب حالا که مقایسه کردید باید بگم که نوت 9 دریایی از امکانات داره که سونی ازش به طور کامل محرومه،دوربین نوت از گوشی جدید سونی بهتره و برتری کامل داره بهش،صفحه نمایش نوت یه صفحه نمایش عجیب غریبه واقعا از بس که فوق العاده با کیفیته واقعا هیچ برندی هنوز نتونسه مثل سامسونگ همچین صفحه نمایشی رو بزنه،قلم نوت که خودش به تنهایی میتونه رقابت کنه با گوشی جدید سونی یا سایر برندها،پردازنده هم که اکسینوس واقعا محشره،طراحی هم که سامسونگ پدر این طراحی هست و پارسال اعلام شد که همه برندها دارن طراحی گوشی های اس 7 و اس 8 سامسونگ رو ازشون الهام میگیرن و دنباله رو این طراحی شد،حالا نگفتم کپی که کسی ناراحت نشه،و کلام اخر خیلی واضح گوشی جدید سونی با یه حساب سر انگشتی کاملا شکست خورد از نوت 9 برای همینه که میگم هیچ گوشی نباید با سری نوت های سامسونگ مقایسه بشن چون سری نوت های سامسونگ همیشه 2 سال جلوتر هست.

Genesis

دقیقا اکس زد تری گوشی خوبی هست
ولی فقط برای کسی که دنبال یه گوشی خوب با برند سونی هست
نه یه گوشی عالی
امکانات سامسونگ اکسپرینس و spen تمومی نداره .
واقعا نمیفهمم چرا سونی جک رو حذف کرد
برندی که همیشه تو کار تولید پلیر قوی بوده حالا اصلی ترین درگاه صوتی جهان رو فقط برای شبیه اپل شدن حذف میکنه
اصالت کجاست

Mortazavi

دوست عزیز تبریک میگم شما چندین مایل مفهوم تعصب رو جابجا فرمودید:)))

Saeed Mohammadipouya

عجب توصیه میکنم عکسای هر دو گوشیو ببین که چطور نوت 9 با خاک یکسان شده
راجب صفحه باز رجوع کن ببین حتما تا چشمات بزنه بیرون
اخه مردک متعصب اگه قرار بر کپی باشه پایین اس 6 کپی ایفون 6 بود 960 فریم مال سونی بود که سامسونگ زد صد ابیو سونی سالیان سال استفاده میکرد سامسونگم زد شیشه و فلز رو سونی سالیان سال استفادش میکرد سامسونگم زد
یه چیزی بگو تو عقل بگنجه چرا رو کاغذ حرف میزنی
به شخصه اعتقادی ندارم کپیه
اگه قرار بود مال یه شرکت باشه شرکت باید ثبتش میکرد
قرار بر اسکی هستش سامسونگ خیلی بیشتر اسکی رفته

MOAZEZ

چه مقایسه مزخرفی بود. مشخص بود نویسنده عاشق سامسونگه

BeFair

دوست عزیز، جناب معزز
با تلاش برای روز جلوه دادن شب، چیزی از حقیقت شب کم نمیشه، بلکه شما دیوانه خطاب میشید
الان هم با تلاش برای سامسونگی نشون دادن آقای عطا یی کسی فکر نمی کنه ایشون سامسونگی هست، متوجه میشه شما دارید حرف اشتباه می زنید!

این مقایسه خیلی جاها هوای ایکس زد 3 رو داشته،‌ اصلا مطلب رو خوندید؟

Mortazavi

اتفاقا این مقایسه به شکل کاملا محسوسی جانب دارانست

من قبول دارم نوت9 توی رم و حافظه داخلی و عکاسی در شب بهتره ولی خوب حافظه داخلی با اس دی کارت جبران میشه و رم بیشترم وقتی بدرد میخوره که تو چند وظیفگی قوی تر باشه که باید مقایسه بشه

دوربین هم اگه از عکاسی در محیط کم نور بگذریم فرق محسوسی نیست و برابرند
(تازه من 4k hdr و عکاسی سه بعدی و سوپر اسلوموشن fhd و رزولوشن بیشتر مدل سونی رو بخاطر گل روی شما حذف کردم)

-بلندگوهای استریو در جلو
-ویبره روی صدا که تجربه من تو بازی با این تکنولوژی فوق‌العاده بود
-یک سال پشت بانی نرم افزاری بیشتر
-اندروید روز
-طراحی بسیار خوش دست تر
-بدنه حساس به فشار
اینها برتری های سونی هست

اینها برتری های سونی

BeFair


ببینید جناب مرتضوی، خیلی خوبه که در درجه اول آدم مثل شما با دلیل صحبت کنه نه مثل دوستمون رو هوا

درباره مواردی که گفتید ایکس زد 3 کمتر دار مثل حافظه ها، تا حدودی موافقم اما ببین دوست من، چرا ما باید 900 دلار برای این دستگاه بدیم؟ اگر نداره چرا مثل موبایل های ارزان تر مثل پوکوفون اف 1 یا وان پلاس 6 ارزان تر نباشه؟ حتی اونها هم دوربین دوگانه دارن اما ایکس زد 3 نداره!
– درباره برتری های سونی درست میگی، صحبتی توش نیست اما باید دید هزینه ای که میدیم می ارزه؟ حتی همین نوت 9 هم 1000 دلار نمی ارزه در جایی که موبایل هایی مثل وان پلاس 6 و پوکوفون اف 1 هستند. یا حتی اس 9+ که الان خیلی ارزون تره!

Saeed Mohammadipouya

اتفاقا همه میدونن و دیدنشون با لباس رسمی سامسونگ نیازی نیس کسی چیزی بدونه چون دونستنیارو میدونن

Mortazavi

دقیقا همینطوره

من یک ربع دارم به متن سی.نا خان میخندم
چون سونی عکاسی سه بعدی داره نوشته مشقات زیاد:))
چون جک 3.5 مم نداره میگه پس برتری اسپیکر استریو حساب نمیشه که دیگه این از اون حرفا بود(معنی واقعی مغالطه)

البته ایشون تقصیری ندارند چون اگه به پست های چند ماه پیششون دقت کنید کاملا عادلانه بود ولی بعد از حضور آقای کاربر-ادمین که معرف حضور همه هست و اتفاقا دوست سردبیرم هست قلم جناب ع.طایی هم عوض شد چون هر جا عادلانه نوشت توسط اون دوست متعصبون ترور شد

Mortazavi

هر شب متهم به طرفداری از یک برند:)
اینو قبول دارم و باعث میشه خستگی به تنتون بمونه

البته به نظر من شیطنت جانبدارانه تو متن شما بود ولی متهم به طرفداری از برند خاصی نیستید و واقعا، واقعا و واقعا زحمت می کشید و چون من مسئول سایت شرکت عمران معصومیه ام میدونم اداره یه تنه سایت کمر شکنه

چشم ، در خدمتم

Sadeghh

ببخشید آقای عطایی یه سوالی داشتم
یعنی در اون دو گوشی دیگه که فرمودین اسکن سه بعدی انجام میدن در لحظه، تصویر سه بعدی تحویل میدن یا صرفا برای باز شدن قفل گوشی استفاده میشن؟؟

کهکشان

آقای عطایی من تو این مقایسه کاملا بی طرف بودن شما رو حس کردم ای کاش همه مطالب رو اینطوری بیان میکردید

Mortazavi

@be fair
بله در مورد قیمت حق باشماست

ولی بخدا کیفیت خیلی بهتر از چهارتا آپشن هست

من دو سال سونی ایکس داشتم بدون گارد و گلس، بارها از دستم زمین خورد ولی هیچ چیش نشد
شیائومی ردمی نوت4ایکس گرفتم یه بار از دست دختر دو سالم افتاد صفحش نابود شد و الانم چند ماهه لنگ تاچ و السیدی ام

یه می8 خریدم هر وقت بیشتر از چند دقیقه حرف زدم و گوشم عرق میکرد آب میرفت زیر صفحه بعد صفحش کلا خاموش میشد و بعد یه روز دوباره درست میشد
داداش گلم اصلا سامی و سونی رو با چینی ها مقایسه نکن نه اینکه اونا بد باشن ولی کیفیت قطعاتشون اصلا مثل سامی و سونی نیست
توی چینی ها فقط هوآوی کیفیتش با برندهای اصیل یکیه که اونم گرونه

کهکشان

معزز جان خود سونی هم داره اسکی رو سامسونگ میره شما چرا میسوزی بنده خدا !

Saeed Mohammadipouya

خرس مهربون اگه قرار بر اسکیه خوبه اسکیای سامسونگم در نطر بگیری 960 فریم ضد ابی فلز و شیشه یا تو اس 6 فریم پایینش کپی ایفون 6s بود

Dariushrd

اگه وضعیت دلار اینطوری نبود ۱۰۰درصد xz3 میخریدم….نوت ۹ هم گوشی کاملیه

mostafa3

پست قبلی هم گفتم حالا باز ترول ها میان جوک میگن
حالا چرا s8 خخخخ

raminkhan

هر دو جزو بهترینان
انتخاب برمیگرده به سلیقه

Naranj

اصلا قابل مقایسه نیستند.کلا سری نوت نه با این مدل که با هیچ گوشی قابل مقایسه نیست

Peiman

دلیل اینکه علاقه ای به xz3 ندارم اینه ک حاشیه های بالا و پایین گوشی یکم زیاده و گوشی دراز به نظر میرسه ( البته یکم) و دلیل اصلی تر اینه ک سونی خیلی داره شبیه htc میشه و من اصلا دوست ندارم

Quality

چیش شبیه اچ تی سی شده آخه؟! باز بخاطر لبه های خمش میگفتین شبیه سامسونگ شده مورد قبول بود ولی چرا اچ. تی سی؟!
اگر فقط برای اون قابلیت مشابه میگید که اصلا ارتباطی به هم ندارن و خیلی متفاوتن! شما اینجا باید فریم گوشی رو لمس کنید یا سوایپ انجام بدین اونجا باید فشار بدین گوشی رو!

Milad7

سوني چه فكر كرده تو سال ٢٠١٨ رم ٤ گذاشته؟?

Mortazavi

موافقم
کلا سونی عاشق گند زدن به یه گوشی با رم کمتره

Quality

خیلی دوست داشتم به رم 6 گیگ و 128 گیگ حافظه مجهز باشه چون XZ2 هم در برخی بازار ها 6 گیگ رم داشت!
اما مگه سامسونگ در سال 2018 پرچمداری بنام S9 با رم 4 گیگ و دوربین تکی معرفی نکرد؟ 🙂

Amin.light33

نظرت درباره اس نه چیه؟

Rog_Pc_Gamer

الان اس۹ قیمتش 700 دلاره و تو برخی بازارم ۶۵۰ دلار و ۶۰۰ دلاره تازه دوربینشم لرزش گیر اپتیکال داره! دارین با xz3 که قیمتش ۹۰۰ دلار مقایسه میکنین؟
بعدشم رم ۶ گیگیش قیمتش ۸۰۰ دلاره و دوربین دوتایی هست و صفحه بزرگتر و باتری بزرگتر ۱۰۰ دلارم از xz3 ارزونتر
قبل حرف زدن فکرم کنید
اگر هم قیمت بود اره موافق بودم ولی تو خارجم ۲۰۰ دلار عدد زیادی حساب میشه
حالا چرا اس۹؟ چون خودتون گفتین وگرنه با ۵۰۰ دلار گوشی میدن با حافظه ۲۵۶ گیگی و ۸ گیگ رم و حسگر انگشت درون صفحه

Sadeghh

خیلی کار اشتباهی بود که مدل پایه رو با رم 4 زده
ولی احتمالا مدل دیگه ای با رم 6 هم وجود داشته باشه مثل xz2

اوه چقدر کامنت!

مقایسه از پیش مشخصی بود.

آقای مرتضوی واقعا انگار سرت میخاره برادر گرامی.
من کاری به کارت داشتم که باز اومدی اینجا چرت و پرت گفتی؟

تو که خودت یه متعصب طرفدار سونی هستی.
چرا مثلا میخوای جوری وانمود کنی که منطقی هستی؟ دلال هم پدرته! صدبار بهت گفتم انقدر چرت نگو‌‌‌‌. برندت مورد علاقه ات گند زده به تمام تصوراتت، اومده لبه اج گذاشته و نمایشگر اولد. زور بهت اومده، برگشتی به من و آقای عطا.یی حرف میزنی. آقا گور پدر سونی و سامسونگ. حداقل شعور داشته باش. احمق بودن هم حدی داره…

Rog_Pc_Gamer

یعنی هلاک اون حرفشم که میگه می ۸ عرق‌کردم صفحش خاموش شد خخخ انگار بقیه می ۸ ندارن!

دیگه خودتونم فنای سونی اکثرا چه دروغایی میگن مثلا یکیشون گفته سه تا اس۷ داشته هر سه تاشم خط صورتی انداخته! بعد رفته xz خریده هیج مشکلی نداشته!
یام اس۸ داشته پیکسل سوزونده و داغ شده و اصلا ترکیده!
الانم میگن شیائومی فلانه!
یه عدم قسم قرانو میخورن میگن سامسونگ رنگاش مردس! اشغال اولدام تو رنگا یه مقدار اشبا شده و زنده هستن!
یام مقایسه های معزز!

هرکیم فن سامسونگ و اپل و هواوی باشه میگن دلاله! حالا اصلا سونی توشونو ادمای دلال نیست که سالی ۱۰ میلیون گوشی نمیفروشه
آخه مجبورین برای برند ورشکستتون که سالی بتونه ۱۰_۱۵ تا گوشی بیشتر بفروشه هر دروغیو بگین؟

حالا جالبیش اینه برای اینکه ثابت کنین درست میگه گوشی یه بدبختو وردارین عکس بزارین تو اینترنت ( این یکیو قشنگ میدونم چون نصفتون با گوشی یه برند دیگه چه جوری کار کنین ) ؟؟

یعنی خجالتم خوب چیزیه ها بکشید بیرون از سونی چه خبره این همه تعصب که این دروغا بگین و بعد قسم قرانم بخورین
یعنی واقعا متاسفم براتون هم شما سونی فنا هم فنایی نادانی که توی سامسونگ و اپل و هر برندی هستن

HiKa

بدون شک انتخابم نوت ۹ هست.
سونی دوربین خوبی نذاشته و حافظه داخلی کمی داره.
در مقابل وقتی میشه با ۱۰۰ دلار بیشتر ۱۲۸ گیگ، رم ۶ گیگ، باتری ۴۰۰۰، اس پن، صفحه نمایش بزرگتر و… داشت چه دلیلی داره ایکس زد3 بخریم؟!
ایکس زد3 گوشی بسیار خوبیه ولی نه با قیمت ۹۰۰ دلار. معقول ترین قیمت واسش به نظرم ۷۰۰ تا ۸۰۰ دلار باشه.

ARMTIN

دوست عزیز
بهتر یه سری به سایت gsmarena بزنید قیمت ها همگی به « یورو » در سایت زده شده
XZ3 = یورو 800
XZ2 = یورو 800
Note9 = یورو 1000
.
.
قیمت ها در مناطق مختلف متفاوت هست ، XZ3 تفاوت قیمت ۲۰۰ یوروی با Note 9 داره
اگه قیمت دلار مطرح میشه یعنی قیمت XZ3 در ایالات متحده آمریکا مد نظر هست ….
نحوه بازاریابی و فروش موبایل سونی در آمریکا متفاوت هست
مثلا همراه XZ3 یک هندزفری کاملا بی سیم Xperia Ear Duo به ارزش ۲۸۰ دلار خریداران ساکن آمریکا هدیه میده
https://www.amazon.com/Sony-Xperia-True-Wireless-Headset/dp/B079WDK6S3?th=1&psc=1
.
.
اگه XZ3 بخواهد وارد خاورمیانه بشه Xperia Ear Duo همراهش نخواهد بود
که XZ3 در خاورمیانه بین ۷۰۰-۸۰۰ دلار قیمت گذاری میشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)