حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تعمیرپذیری گلکسی نوت 9 سخت است

نوشته

5 سال قبل | 6 دیدگاه | سامسونگ

اگر سال های نه چندان دور را به یاد داشته باشید، گلکسی اس 4 یا گلکسی اس 5 سامسونگ بالاترین امتیاز تعمیرپذیری را داشتند و دلیل را می توان در طراحی متفاوت آن ها دانست. با ارایه گلکسی اس 6 و تحول در طراحی سامسونگ حالا می بینیم که تعمیرپذیری دستگاه های سامسونگ روز به روز دشوارتر می شود. امروز و بدون هیچ تعجبی گزارش iFixit می گوید تعمیرپذیری گلکسی نوت 9 سخت است! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

همانطور که در تصویر بالا می بینید، امتیاز تعمیرپذیری گلکسی نوت 9 از 10 امتیاز 4 است و این یعنی تعمیرپذیری دشوار و سخت. تعمیرپذیری که سخت باشد عموما هزینه تعمیر بالا می رود و البته هر تعمیرکاری هم نمی تواند به شما سرویس بدهد.

یکی از دلایل سختی بالای تعمیرپذیری گلکسی نوت 9 را می توان نیازمند بودن به باز کردن تمام بدنه برای تعویض نمایشگر است. همچنین برای هر تعمیری نیازمند این است که شما ابتدا چسب های شیشه پشتی را باز کنید و دوباره برای بستن آن چسبکاری اش کنید!

همچنین برای تعویض باتری چسب زیادی پشت آن قرار دارد و این سبب می شود که تعویض آن بدون دلیل خیلی سخت باشد. نظر شما چیست؟ فکر می کنید فاکتور تعمیرپذیری در انتخاب شما چقدر تاثیر بگذارد؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amin

یه سوال داشتم این گوشیا اگه تعمیر بشن ضدآب بودنشون از بین میره؟

دکتر رسول آریان

بستگی به تعمیرکارش داره. اگر اون چسب ضد آب رو از جنس مرغوب استفاده کنن و درست چسب کاری بشه، مشکلی برای ضد آب بودنش پیش نمیاد.

mostafa3

کلان گوشیهای پرچمدار تعمیر پذیریشون سخت شده بخاطر دوربینهای چندگانه و سنسور اثر انگشت
سنسور سه بعدی چهره
قبلاً چهارتا پیچ باز میکردی میرسیدی به برد گوشی
ولی حالا گوشها شدن زد آب پلمپ هستن فقط باز کردن درب پشت گوشی یک ساعت کار داره با حرارت

Saeed Mohammadipouya

یبار مصرفه؟?

محض اطلاعت باید بگم که به چند گوشی معروف دیگه هم امتیاز ۴ داده.
مثلا هواوی میت ۱۰ پرو و هواوی P20 پرو و همچنین ال جی G7 تینکیو. سابق بر این به S6 و S8 و S8 پلاس و S9 و S9 پلاس و نوت ۸ و … هم امتیاز ۴ داده بود. همه اینها یکبار مصرفن؟

بیا اینم لینکش، خودت نگاه کن:
http://ifixit.com/smartphone-repairability?sort=score

خودت برو نگاه کن ببین به چه گوشی هایی امتیاز ۸ داده. از جمله ال جی G4 و G5 و گلکسی S2 و S3 و S4 و گلکسی نوت ۱ و نوت ۲ و …

اون موقع گوشی ها پلاستیکی بودن بیشتر و راحت با چنتا پیچ باز میشدن‌. باتری هم قابل تعویض بود. الان پلمپ شدن و ضد آب شدن و پیچیده تر شدن، در نتیجه تعمیرپذیری مثل قدیم راحت نیست.

زمان های گذشته مردم خودشون گوشی هاشون رو باز میکردن و پلاستیک های زیر دکمه ها رو تعویض میکردن. در ثانی اگر الان گوشی های سامسونگ خراب بشن، چون نمایندگی رسمی داره در ایران، میتونی بیاری تهران، پیش بهترین تعمیرکارهای رسمی، تا برات خیلی خوب تعمیرش کنن.

نکته آخر اینکه اگر کلمه Sony رو توی لیست ifixit که لینکش رو بالا گذاشتم سرچ کنی، فقط اسم یک گوشی از سونی اونجا هست‌. اون‌ هم اکسپریا Z5 کامپکت هست. علتش رو نمیدونم چرا، شاید گوشی های سونی براشون اصلا مهم نبوده. به هر حال زمانی میتونی انتقاد کنی که پرچمداران برند محبوبت هم اونجا باشه و امتیازهای خوبی هم گرفته باشن.

وقتی میگم برخی از شماها ترکل هستین برای همین کارهاتونه. تا یه امتیاز ۴ دیدی، فوری اومدی اینجا کامنت بذاری و مثلا دلت خوش بشه. به خدا قسم از سونی برای شما آبی گرم نمیشه. این خط این نشون. سونی از بازار ایران کشید بیرون، تا یه مدت دیگه بازارش موبایلش محدودتر هم میشه. حالا هی شما بیاین اینجا مسخره بازی در بیارین که مثلا شرکت سامسونگ رو کوچیک کنید.

امروز تیم سوون سامسونگ موفق شد توی زمین حریف ۳ بر ۰ پیروز بشه و دیگه صعودش رو به جمع ۴ تیم برتر آسیا قطعی کنه. کاری که دو نماینده ما یعنی پرسپولیس و استقلال به سختی ممکنه بتونن انجامش بدن. استقلال که رسما حذفه، پرسپولیس هم شانس کمی داره. اینکه یک ابر کمپانی میتونه تا این حد در زمینه های مختلف پیشرفت داشته باشه، حتی در فوتبال، این خودش نشون میده که سامسونگ واقعا بزرگ و قدرتمنده.

*ترول.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)