حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تلگرام دی آر (Telegram DR) جدید با نام TeleDR و توسعه دهنده ای متفاوت روی گوگل پلی قرار گرفته است

بیش از دو هفته پیش درباره تلگرام دی آر (Telegram DR) در ترنجی خواندیم و بررسی کردیم که آیا دانلود نرم افزار تگلرام دی آر (Telegram DR) امنیت شما را به خطر می اندازد یا خیر! چند روز بعد تلگرام دی آر (Telegram DR) و تلگرام دی آر لایت از گوگل پلی حذف شدند و این موضوع به تردید ما برای نصب این نرم افزار که گفته می شود تلگرام همراه با فیلترشکن سایفون است، افزود. حالا اما خبر می رسد که تلگرام دی آر (Telegram DR) جدید با نام TeleDR و توسعه دهنده ای متفاوت روی گوگل پلی قرار گرفته است! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم اوضاع از چه قرار است.

در حقیقت تله دی آر (TeleDR) یا همان تلگرام دی آر جدید است

همانطور که در تصویر اصلی مطلب می بینید، دو برنامه تلگرام دی آر (Telegram DR) و تله دی آر (TeleDR) در کنار یکدیگر اما با آیکون مشابه نصب شده اند. تلگرام دی آر نسخه 1.02 و تله دی آر نسخه 1.04 است. در حقیقت تله دی آر (TeleDR) یا همان تلگرام دی آر جدید پس از نسخه ای که از گوگل پلی حذف شد ارایه شده است. توسعه دهنده تلگرام دی آر (MoonShot Group) بود ولی تله دی آر (TeleDR) با توسعه دهنده ای به نام “فیلترشکن ها” روی گوگل پلی قرار گرفته است. با کمی جستجو به نام  نریمان غریب (شبکه منوتو) می رسیم! این همان نام پشت گروه مون شات است که ابتدا ادعا داشت با همکاری پاول دروف نرم افزار تلگرام دی آر را توسعه داده است اما حالا و پس از حذف از گوگل پلی و بازگشت دوباره آن، خبری از ادعاهای پیشین نیست.

تلگرام با سایفون داخلی

تلگرام با سایفون داخلی

این بار برای اینکه حرغ آن ها را باور کنیم در صفحه آغازین بالای نرم افزار عبارت “Connecting to Psiphon” را شاهد هستیم. هر چند که تلگرام دی آر جدید که به عنوان “تلگرام با سایفون” ارایه شده است این روزها از اتصال به تلگرام عاجز است و نمی توانید با آن از اتصال به تلگرام بهره مند شوید اما اگر هم چنین امکانی برای شما وجود داشت، توصیه ترنجی این است که از نرم افزار تله دی آر هم استفاده نکنید چون امنیت این نرم افزار تایید شده نیست. همچنین از یاد نبرید نرم افزارهایی همانند تلگرام طلایی یا هات گرام یا امثال این نرم افزارها که تلگرام بدون فیلتر را ارایه می کنند، به هیچ عنوان برای نصب توصیه نمی شوند. برخی از این نرم افزار ها مثل تلگرام ایکس تقلبی سعی در فریب مخاطبین دارند و امیدواریم که با پیگیری مراجع مربوطه، این سو استفاده ها برچیده شود.

فکر می کنید عاقبت تلگرام به چه سمت و سویی برود؟ شما در حال حاضر از چه پیام رسانی استفاده می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
22 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ترنج 67

سلام .نمیدونم کار درستی هست یانه .ولی من از طلاگرام استفاده میکنم.بخاطر بعضی مسائل کاری .خب نمیشه همش پیامک داد.از طرفی نمیدونم مخاطبم رو توی کدوم برنامه ایرانی پیدا کنم ماشااله یکی و دوتا که نیست .ولی تلگرام رو همه دارن…ولی حکمتش چیه که تلگرام اصلی فیلتر میشه و این غیررسمی ها هنوز فعالن؟

shayan.m

سیناجان ازاندروید8واسه اس 7خبرنداری؟من اندروید6نصبه میتوم مستقیم به 8اپدیت شم؟

Sajad

دوست عزیز من رام انگلیس رو با اُدین رو اس ۷ اج فلش کردم هیچ مشکلی نداشت. فقط ترجیحا قبلش فکتوری ریست انجام بدید.

Reviewsa

اگه میخوای همیشه در امنیت باشی از تلگرام اصلی استفاده کن با فیلترشکن…

Jahandar

عاقبتشو نمیدونم چون تصمیمات دولت فعلی در مسائل داخلی عین بسیاری تصمیمات دولت احمدی نژاد غیر قابل پیش بینیه.
اما بد نیست یه سلامی عرض کنیم به اونهایی که مدام شاخ و شونه میکشیدند که در روسیه کلی آی پی از تلگرام بستند اما نتونستند فیلترش کنند و وقتی روسیه نتونه ایران که سهله و چه و چه!!! ?
دیدیم که ایران در چند روز تلگرام رو به کلی فیلتر کرد و کارو به جایی رسوند که همونایی که شاخ و شونه میکشیدند هر کدوم ده بیست تا فیلترشکن نصب کردند. حالام دارن شاخ و شونه میکشند که فیلترشکنا رو نمیتونید ببندید. ???
ببینیم داستان فیلترشکنها به کجا میکشه. عاقبت تلگرام به عاقبت فیلترشکنها بسته‌س…

دکتر رسول آریان

اگر خاطرتون باشه، فیسبوک از همون اول مسدود بود. ولی کسی بیخیالش شد؟ نه. یادمه همه اون موقع با VPN میرفتن توی فیسبوک. الانم که میبینی فیسبوک تار عنکبوت بسته، به این خاطر هست که اینستاگرام جاش رو گرفته.

همچنین یوتیوب که از ابتدا مسدود بود. نصف بیشتر ویدیوهایی که اینجا میبینید از نقد و بررسی گوشی ها، منشاء یوتیوبی داره. اگر بخواد همه VPN ها بسته بشه، اینجا به جای دیدن ویدیوی نقد و بررسی ها باید بشینیم برای هم داستان بزبز قندی تعریف کنیم.

مگر VPN فقط برای جلوگیری از تلگرامه؟

Jahandar

بحث من چیز دیگری بود. عده ای توانایی ایران در زمینۀ کنترل اینترنت و فیلترینگ رو مسخره کردند اما دیدند که با وجود نتوانستن روسیه (که نمیدونم این شایعه چقدر صحت داشته) ایران تونست براحتی فیلترش کنه و حالا هم همون جماعت با اعتماد به نفس تمام میگن نمیشه فیلترشکنها رو فیلتر کرد!
ضمنا گمان نکنم از کار افتادن فیلترشکنها همیشگی باشه. اونقدری این اسباب رو از کار میندازن که اکثریت کاربرهای تلگرام به پیامرسانهای دیگه مهاجرت کنند. بماند که همونطور که گفتم دولت فعلی ابدا در سیاست های داخلیش قابل پیش بینی نیست و یه وقت همین فردا یک چیزی رو بهانه کرد و فیلتر تلگرام رو برداشت …..

ترنج 67

ببخشید الان که سایت تلگرام فیلتره اگر بخوایم دلیت بزنیم چیکار باید بکنیم؟/

ترنج 67

من دوتا فیلتر شکن چندروز پیش نصب کردم هیچ کدوم وصل نشد یکیش سایفون بود اون یکی نمیدونم چی بود از بازار گرفته بودم نشد که نشد

دکتر رسول آریان

از اینا که پرچم ایران روش زدن نصب کن. هر چند میگن اینا مطمئن نیستن، ولی برای شما خوبه، کارت رو راه میندازه.

ali.reihani

TeleDR هم از گوگل پلی حذف شد دوباره سرچ کنید منکه اصلا پیدا نمیکنم
بهترین ترکیب همون استفاده از vpn هستش تا ببینیم دوروف چی میگه که متاسفانه حرفی نزده هنوز

دکتر رسول آریان

منم سرچ کردم اصلا همچین چیزی توی پلی استور من نیست. فقط یه اپلیکیشن چرتی بود به اسم Telegram Tips DR. حتی توی گوگل هم سرچ کردم چیزی پیدا نشد. حتی با VPN هم رفتم توی پلی استور، چنین چیزی نبود.

چجوری اصلا گوگل تاییدش میکنه. بعد دوباره حذفش میکنه.

البته میگفتن ریپورت شده قبلی هم که حذف شده.

Koosha

سلام و عرض خسته نباشید برای سایت عالیتون…
یه سوال داشتم
چند روز پیش دوستی برنامه ای معرفی کرد به اسم biyong که تلگرام غیر رسمی از سنگاپوره که بلاک چین داره
میخواستم بدونم اون رو هم بررسی کردید ؟

hesam22

سلام خسته نباشید میخاستم بپرسم Tele Dr برای آیفون هم هست ؟؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)