حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تلگرام دی آر (Telegram DR) و تلگرام دی آر لایت از گوگل پلی حذف شدند

دیروز در ترنجی خواندیم که دانلود نرم افزار تگلرام دی آر (Telegram DR) امنیت شما را به خطر می اندازد؟ و پاسخ ما مثبت بود، یعنی بهتر است که این نرم افزار را نصب نکنید. حالا امروز خبر می رسد که تلگرام دی آر (Telegram DR) و تلگرام دی آر لایت از گوگل پلی حذف شدند! در ادامه با ترنجی همراه باشید.

تلگرام دی آر (Telegram DR) و تلگرام دی آر لایت (Telegram DR Lite) توسعه داده شده توسط گروه Moonshot توسعه داده شده است. اجازه بدهید کمی بیشتر موضوع را باز کنیم و ببینیم گروه مون شات (MoonShot Group) چه افرادی هستند؟ برنامه TelegramDR توسط نریمان غریب (شبکه منوتو) و امین ثابتی (کارشناس فنی بی‌بی‌سی) که هر دو ساکن لندن هستند، تهیه و معرفی شده و اخیرا هم توسط کانال‌های مختلف از جمله آمدنیوز تبلیغ شده است.

دو دلیل عمده برای اعتماد نکردن به تلگرام دی آر (Telegram DR) وجود دارد

به صورت مشخص دو دلیل عمده برای اعتماد نکردن به تلگرام دی آر (Telegram DR) وجود دارد:

1- توسعه دهنده های تلگرام دی آر (Telegram DR) افراد تایید شده ای نیستند که بتوان تصور کرد آن ها فقط به فکر ما هستند تا تلگرام بدون فیلتر به ما بدهند! به هر حال ممکن است این برنامه دسترسی دولت های بیگانه را به اطلاعات کاربری ما باز کند. اگر قرار بود چنین شود، تلگرام اینقدر در کشورهای مختلف با مشکل مواجه نمی شد! پس بعید نیست که این تلگرام بدون فیلتر در جهت باز کردن دست دولت های بیگانه از جمله انگلیس فراهم شده باشد، اگر نام توسعه دهنده ها و موقعیت شغلی آن ها را بررسی کنید، متوجه می شوید!
2- تناقص در ارایه اطلاعات مربوط به متن باز بودن پروژه که بالاتر خواندیم.

حالا اما به لطف یکی از کاربران همیشه همراه ما به نام کاربری “رسول آریان” به ما گفت که تلگرام دی آر (Telegram DR) و تلگرام دی آر لایت از گوگل پلی حذف شدند و واقعا همینطور است! شما اگر در گوگل پلی (فروشگاه نرم افزاری گوگل) به دنبال تلگرام دی آر (Telegram DR) یا تلگرام دی آر لایت (Telegram DR Lite) بگردید، هیچ گزینه ای برای شما نمایش داده نمی شود.

تلگرام دی آر (Telegram DR) و تلگرام دی آر لایت از گوگل پلی حذف شدند

اگر هم در گوگل سرچ کنید یا روی لینک دانلود مستقیم آن کلیک کنید، با تصویر اصلی مطلب ما مواجه می شوید و می بینید که این آیتم وجود ندارد. این خود ایمن نبودن این برنامه را قوت می بخشد، چون هیچ برنامه ای بدون دلیل از فروشگاه نرم افزاری حذف نمی شود! نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ممنون. آره دیگه. بی دلیل حذفش نکرده.

BehnamRajabi

Try Telegram Dr The App tested and seams has no security issuie. The app temporary removed from google play by false reports of Iran Goverment. They also try disable thousand of account by fake logins so it possible you get too many tries error with any client.

این متن توسط کانال @TgProxies در تلگرام در رابطه با همین Telegram dr منتشر شده
بررسی کنید.

REZA

جالبه منم اومده بودم این متن و از همین کانال کپی کنم اینجا ک دیدم شما زحمتش و کشیدید.

دکتر رسول آریان

که اینطور.

فقط چرا issue رو نوشته issuie ؟؟؟

REZA

کسی تاییدش نکرد
فقط اومد متنش و اینجا نوشت،کانال فکر کنم روسی باشه و حالا شاید اینم یه اشتباه املایی بوده.
ممکنه راست باشه ممکنم هست دروغ.

HM-Royal

شهدخواران Report ء fake دادن . سر گوگل گول مالیدن

REZA

راستی یه چیزی،الان یوتیوب رو بدون فیلتر شکن باز کردم،کسی خبری در این مورد نشنیده بود؟!

mTAAHAAm

آقا لطفاً ی بار واسه همیشه بگید دقیقا اهداف سرقت اطلاعات کاربران شامل چه اطلاعاتی میشه و برای چه اهدافی بکار می ره.

lamalinga

از همون اول و با مانور دادنت روی بی بی سی و من و تو معلوم بود دل خوشی از این برنامه ها نداری و اتفاقا نوشتی که دولت انگلیس پشتشهد! خوب خیالتو راحت کن برو سروش رو دانلود کن دولت آزادیخواه ایران هم مثل شیر پشتشه و تو هم بدون نگرانی نمازاتو تو سروش بخون ! هر تلاشی که در جهت اعطای حق آزادی بیان به شهروندان بشه اعم از امن و نا امن بودنش قابل تقدیر است این دونفر هم سعی کردن با عقل خودشون یه راهی پیداکنن حالا گیریم امن درنیومده مگه ایرانیا تو تلگرامشون فیل هوا میکنن یا باهاش الماس و جواهر رد و بدل میکنن که اینقدر نگران امنیتشونی یا اینکه کردیت کارتی اومده اونجا که قراره رمزشو بدزدن !!! راستش با مقاله دیروزت حال نکردم نمیخوام قضاوتت کنم ولی بوی ساندیس میداد این روزا یک عده ا ی تعمدا میخوان با دستاویز امنیت شبکه و اینکه اطلاعاتتون رو میدزدن تلاش مردم برای دسترسی به جریان آزاد اطلاعات رو سرکوب کنن و هی درباره آلترناتیوهای تلگرام و سایفون و خطرات وی پی ان مینویسن ! من فوق سایبرسکیوریتی از دانشگاه ورمونت دارم رفیق و از همینجا به همه رفقا میگم سایفون و هات اسپات شیلد بخرین حالشو ببرین از بهشتم امن تره به هرجا که میخواید سرک بکشید و از آزادی لذت ببرید

lamalinga

دوست خوبم من نزدیک بیست ساله دارم در آمریکا زندگی میکنم کار میکنم! اینجا دانشگاه رفتم ،تحصیل کردم و زمینه کاریم هم آی تی و سایبر سکیوریتی هست .قبول دارم درک جریان آزاد اطلاعات در کشورهایی که مردمانش به زندگی زیر سانسور و عدم آزادی بیان و دشمن پنداری و توهم توطئه اعتقاد دارن و تحت تاثیر تبلیغات گوبلزی فکر میکنن مرکز توجه عالم وآدم هستن وهمه دنیا کار وبارشون رو تعطیل کردن بیان اونها رو زمین بزنن سخته ! باور کن در این آمریکا بیشتر از نصف مردم فرق ایران و ایراک رو نمیدونن و اصلا نمیدونن ایرانیها فارسن یا عرب !!! اینا اصلا وزیر هی خودشونم نمیشناسن وتواین فازا نیسن چه برسه به اینکه دنبال آمار و جاسوسی از من وتوباشن !!! در ضمن اکثر وب سایتها واپلیکیشن های بانکی و امنیتی بک تو بک انکریپت هستن و اتنتیکیشنهای تو استپ وریفیکیشن دارن کوچکترین آیپی مشکوکی که حتی سعی کنه با اکانت شما وصل بشه بلافاصله با تکست به شما اطلاع داده میشه!! حتی خود شما از آمریکا بری کانادا و مکزیک هم بخوای از کردیت کارتت استفاده کنی یا پی پلت احتمال لاک شدنش در ترانس اکشن اول هست وبایست تلفن بزنی به پروایدر اطلاع بدی خودم هسم رفت سفر یا قبل از سفر اطلاع بدی !!! اینجا اگر توهین و تحقیر وافترا در کار نباشه میتونی درباره هر چیز و هر مسئله و هر شخصی اظهار نظر کنی و عقیدتو آزادانهبیان کنی و کسی کاری باهات نداره نه از دست های پشت رده خبریه نه از صهیونیست و فراماسونر بین الملل و این مزخرفات خنده دارفقط تو کشور های استبداد زده و توتالیتر خرید دارن که رییس کلش موجودی ناشناخته به نام خداست و توسط نمایندگان زمینیش کنترل میشه !!! چون فهم این مسایل برای اونایی که داخل زندگی میکنن وبزرگ شدن سخته الان میتونن منو متهم کنن به ساده لوحی و ساده اندیشی!!!بزار خوش باشن که در ابرقدرت جهان زندگی میکنن و موشکاشون همه رو میترسونه و حرفهای صدتا یه غاز دیگه که مرغ پخته رو هم به خنده میاره .

SAWAN

در جهت باز کردن دست دولت های بیگانه از جمله انگلیس فراهم شده باشد

آقای عطایی من شما قبول دارم اما واقعا این چیه نوشتید؟
بالفرض دولت انگلیس به اطلاعات ما دسترسی داشته باشه، بازم خیلی بهتر از اینه که ساندیسیهای وطن فروش داخلی تو اطلاعات آدم سرکشی کنن! من منظورم صرفا این نسخه بخصوص از تلگرام نیست!

Amir Hossein

مثل اینکه دوباره این اپ به پلی استور برگشته با نام تلگرام دی آر

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)