حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه دوربین اکسپریا ایکس زد 2 با گلکسی اس 9+

دو هفته قبل بود که مقایسه دوربین اکسپریا ایکس زد 2 با گلکسی اس 9 و پیکسل 2 ایکس ال را با هم در ترنجی دیدیم که شاهد درخشش اکسپریا ایکس زد 2 بودیم. حالا اما به صورت مستقیم می خواهیم دوربین اکسپریا ایکس زد 2 را با گلکسی اس 9+ مقایسه کنیم و در زمینه فیلم برداری و عکاسی دوربین سلفی و اصلی آن ها را بسنجیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا این ویدیو را با هم ببینیم.

تفاوت بین گلکسی اس 9+ با اکسپریا ایکس زد 2 به خصوص برای دو دوربینه بودن نمونه سامسونگ در برخی تست ها مثل بزرگنمایی دوبرابر و تصویر پرتره یا تله خب قطعا به دلیل عدم وجود سخت افزار لازم در اکسپریا ایکس زد 2 شاهد ضعف های آشکار هستیم. ما بیشتر سعی می کنیم در این ویدیو به مواردی که نیاز به دوربین دوم ندارند، بپردازیم.

در دوربین سلفی زاویه دید نمونه سونی کمی بیشتر است و تراز روشنایی بر اساس کل کادر سنجیده می شود که گستره دینامیکی بیشتری به کل کادر می دهد اما سامسونگ اولویت را بر چهره گذاشته و جزئیات در چهره بهتر است. دوربین سلفی گلکسی اس 9+ به دلیل دارا بودن فوکوس خودکار و رزلوشن بالاتر می تواند جزئیات بیشتری ارایه کند و به دلیل دیافراگم فراخ f/1.7 در شب نیز تصاویر بسیار کم نویزتر و روشن تر ثبت می شود. در فیلم برداری دوربین سلفی به دلیل وجود فوکوس خودکار متاسفانه موبایل دائما سعی می کند تا روی سوژه فوکوس کند و این تقلای بیهوده ای در تصویر نشان می دهد. از نظر لرزشگیر دیجیتالی می توان گفت هر دو دستگاه خیلی خوب بودند که گلکسی اس 9+ کمی بهتر ظاهر شد.

دوربین اصلی اما در شرایط نوری کافی عملکرد درخشان هر دو دستگاه را نشان می دهد ولی در شرایط نوری ضعیف قطعا و بدون شک دیافراگم دوگانه گلکسی اس9+ انتخاب f/1.5 را برمی گزیند و روشنایی به مراتب بیشتر با جزئیات بهتر و در نهایت تصویر دلچسب تری را ارایه می نماید. لرزشگیر ویدیو همچنان در هر دو دستگاه به خوبی انجام می شود اما گلکسی اس 9+ برتری کوچکی دارد. از نظر گستره دینامیکی (HDR) تصویر دریاچه همه چیز را به خوبی عنوان می کند و برتری با گلکسی اس 9+ بود اما در فیلم برداری اکسپریا ایکس زد 2 می توان به صورت HDR فیلم برداری کند که هر چند تست مربوطه خیلی مربوط (!) نبود اما باز هم برتری را می توانستید در آن ببینید. همچنین در عکاسی زاویه دید اکسپریا ایکس زد 2 کمی بیشتر بود و به دلیل رزلوشن بالاتر، تصاویر با کیفیت روز می تواند استفاده بهتری داشته باشند!

به صورت کلی مشخصا دوربین گلکسی اس 9+ در این تست ها برتر بود اما اکسپریا ایکس ز 2 نیز خیلی دست و پا بسته نبود. نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
32 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
raminrx7

Super saf کانال بسیار معروفی هستش تو یوتیوب و تستاش قابل اعتماد!
البته از نظر این کانال هنوزم بهترین پیکسل2 هست!

Dariushrd

در اینکه در مجموع دوربین اس 9پلاس بهتر از ایکس زد 2 عمل میکنه شکی نیس(البته با اختلاف خیلی کم و برتری های نسبی) اما این مقایسه جانبدارانه بود و بیشتر سعی کرد نقاط ضعف سونی رو نمایش بده.. و جالبتر اینکه توی اون عکس نمای ساختمان وقتی زوم شد جزییات سونی بالاتر بود اما گفت اس 9 جزییات بیشتری نشون داده!!!ا

amir_galaxy

از اون حرفا بودا
این تست فقط ضعف های سونی رو نشون نداد،بلکه این دوربین سونیه ک فقط ضعفه
یعنی چی فقط ضعف های سونی رو نشون داد؟دیگه چیکار باید میکرد بنده خدا تو هرشرایطی تست کرد.تو روز ک وابت بالانس مشکل داره،تو شب ک نگیم بهتره،فوکوس خیلی ضعیفه،لرزشگیر ضعیف
دوربین جلو در بخش فیلمبرداری خیلی ضعیف
دقیقا نقطه قوت کجا بوده ک اینجا بررسی نشده
کلا طرفدرای سونی چندین ساله توهم توطءه دارن.

Mohammadsoly

این همه تست و مقایسه این یارو همه تستاش الکیه و دست کاری شده هیچکدوم از تستاش مثل واقعیت نیست

Mohammadsoly

اقا سینا منظورم شما نیستی بررسی این بنده خدا که قدیمی هم هست کلا با واقعیت فرق میکنه طبق تجربه و گوشیهایی که داشتم. من تقریبا همه پرچمدارا سونی و سامسونگ و اپل هم داشتم چیزی که مشخصه ایشون تو مقایسه هاش نوردهی دوربین تغییر میده من اصلا قبولش ندارم چون با عقل جور در نمیاد اختلاف رنگبندی دوربین های موبایلی انقدر زیاد نیست

Sadeghh

من هم با شما موافقم انقدر اختلاف معمولا وجود نداره

Pouya

نه دیگه اقای ع طا یی مگه نمیدونید هر تستی که سونی خوب نباشه تستاش الکیه اعتبارم اصلا نداره: )

Mohammadsoly

سونی که هم فیلمبرداری هم جزییات عکس در روز بهتر بود کجاش به ضرر سونیه جز سلفی.من کلی گفتم چون تست زیاد ازش دیدم همش همینجوریه!

Pouya

(در دوربین سلفی زاویه دید نمونه سونی کمی بیشتر است و تراز روشنایی بر اساس کل کادر سنجیده می شود که گستره دینامیکی بیشتری به کل کادر می دهد اما سامسونگ اولویت را بر چهره گذاشته و جزئیات در چهره بهتر است. دوربین سلفی گلکسی اس 9+ به دلیل دارا بودن فوکوس خودکار و رزلوشن بالاتر می تواند جزئیات بیشتری ارایه کند و به دلیل دیافراگم فراخ f/1.7 در شب نیز تصاویر بسیار کم نویزتر و روشن تر ثبت می شود. در فیلم برداری دوربین سلفی به دلیل وجود فوکوس خودکار متاسفانه موبایل دائما سعی می کند تا روی سوژه فوکوس کند و این تقلای بیهوده ای در تصویر نشان می دهد. از نظر لرزشگیر دیجیتالی می توان گفت هر دو دستگاه خیلی خوب بودند که گلکسی اس 9+ کمی بهتر ظاهر شد.

دوربین اصلی اما در شرایط نوری کافی عملکرد درخشان هر دو دستگاه را نشان می دهد ولی در شرایط نوری ضعیف قطعا و بدون شک دیافراگم دوگانه گلکسی اس9+ انتخاب f/1.5 را برمی گزیند و روشنایی به مراتب بیشتر با جزئیات بهتر و در نهایت تصویر دلچسب تری را ارایه می نماید. لرزشگیر ویدیو همچنان در هر دو دستگاه به خوبی انجام می شود اما گلکسی اس 9+ برتری کوچکی دارد. از نظر گستره دینامیکی (HDR) تصویر دریاچه همه چیز را به خوبی عنوان می کند و برتری با گلکسی اس 9+ بود اما در فیلم برداری اکسپریا ایکس زد 2 می توان به صورت HDR فیلم برداری کند که هر چند تست مربوطه خیلی مربوط (!) نبود اما باز هم برتری را می توانستید در آن ببینید. همچنین در عکاسی زاویه دید اکسپریا ایکس زد 2 کمی بیشتر بود و به دلیل رزلوشن بالاتر، تصاویر با کیفیت روز می تواند استفاده بهتری داشته باشند!

به صورت کلی مشخصا دوربین گلکسی اس 9+ در این تست ها برتر بود)
جمله اخر رو یکبار دیگه بخون در مجموع سونی تو این تست موفق نبود
من نمیگم دوربینش افتضاحه قبلانم گفتم کلا گوشیه خوبیه ولی کلا همیشه طرفداران سونی اینطور بودن هر وقت چیزی به ضررشونه معتبر نیس مگه dxo نبود اون زمانی که سونی اومد تو سه تای اول فک کنم زد ۵ بود خیلی معتبر بود اما زمان xzp کم نشنیدم بگن جیر ه خواره اعتبار نداره !!

دوستان منظورم تمام طرفدارای سونی نیس طرفدار خوب و منطیقم داره

Hadiii

احساس میکنم یه جای کارش میلنگه مگه میشه سلفی توی روز انقدر صفحه سیاه بشه!!!بعد اونجا ک وایساده عکس گرفته انگار سونی افکت خورده!یه جورایی مشکوکه…..

amir_galaxy

بله منم همین حسو دارم
از اونجایی ک xz2 دارای بهترین دوربین دنیاس و سونی هم موفق ترین برند دنیای اسمارت فونه و رو تخت پادشاهی نشسته و و بیشترین سهم بازارو داره،عالم‌ و آدم باهاش مشکل دارن و میخوان سونی رو به زیر بکشن
حسادت میکنن به جایگاه سونی
بدشانسی اینجاست اکثر سایت های دنیا هم از سونی کینه دارن و همه تست هارو دست کاری میکنن

dele_tanha

دوستان برید 8:10 ببینید اون دوتا عکس رو عکسی که با XZ2 گرفته کنار عینک طرف سمت چپ ببینید با فوتوشاپ BLUR کرده پشت سرش تو عکس سونی رو . با دقت ببینید متوجه میشید عکس سونی دستکاری شده بقیش حوصله نداشتم دقیق برررسی کنم کناره های لبسشم دقت کنید تابلو هس با فوتوشاپ تار کرده. همین ی عکس گواه اینه که این بررسی مغرضانس و طرف فقط قصدش کوبیدن سونی هستو انصافم خوب چیزیه. دقیق 7:20 ببینید عکس سونی بالانس رنگ سفیدش خیلی بهتر از سامسونگ هست و جزییات عکسش ب مرتب بیشتر سونی هست ولی طرف میگه ما بخاطر داشتن زوم اپتیکال دو برابری در اس 9 پلاس چزییات عکس اس 9 پلاس بیشتر هست در صورتی که اصلا اینطور نیست. این بررسی اصلا منصفانه نیست و کلا دسکاری شدست.

dele_tanha

تصحیح میکنم به مراتب جزییات عکس سونی در دقیق 7:20 بیشتر از سامسونگ هست

Sadeghh

دقیقا
اصلا تو نور روز مگه میشه انقد دوربین سلفیش تاریک باشه؟!!!

SHAHAB_MSD

نمیفهمم چرا شرکت مثل سونی دوربین گوشی خیلی از برندها رو میزنه که تو تست ها نتایج خیره کننده ایی دارن ولی گوشی های خودش اصلا حرفی برای گفتن ندارن ?

mTAAHAAm

نرم افزار هم مهمه

mTAAHAAm

بنظر من سونی بیشتر از انتظار و اس 9 در حد انتظار ظاهر شد.
من فکر میکنم عکاسی است 9 یک چیزیه در حد اس 7 و اس8 حالا ی سری قابلیت ها و بهبود ها هم حاصل شده و نمی شه گفت انقلابیه.
احتمال می دم پی 20 کمی و U12+ و پیکسل بعدی خیلی بیشتر عکاسی موبایل را بهبود بدن من بشخصه به دوربین u12+ خیلی خوشبینم.شاید قابلیت های خاص نداشته باشه ولی احتمالاً خیلی خوب باشه.

Peiman

خلاصه مقایسه
جفتشون خوب بودن است ۹ بهتر

Peiman

* اصلاح میکنم اس ۹

amir_galaxy

لینک این ویدیو رو من دیروز در کامنت ها گذاشتم
برتری اس ۹ کاملا مشخصه در هر صحنه و نیاز به توضیح بیشتر نیست

mostafa3

اینم لینک دیگه از مقایسهxz2 compact و s9plus
https://youtu.be/N-9dtSKRoME
توی این تست xz2 compact بهتره

mostafa3

نمی‌دونم چرا این تست‌ها رو نمیبینن ولی تستهای که به سود سامسونگ خوب دیده میشه:|

MOAZEZ

تو همین تست xz2از نظر دقت رنگ خیلی بهتر بود و s9بیش از حد اشباع بود. چمن فسفری ندیده بودیم

vahid1370b

چیزی ک من دیدم
سونی رنگاش یکم اغراق تر
سونی تو جذب نور واقعا متوسط بود
سونی تو نشون دادن دیوار ها ی سر گردن بالاتر بود ب دلیل سفیدی زیاد بودن تصاویر سام
ثبت جزئیات اونجور ک گفتید سونی ضعیف نبود
سونی تو بوکه ضعیف تر بود
سونی چهره رو طبیعی تر نشون میداد
شارپنس سام بهتر بود
اون لرزشگیر هم ی کوچولو بهش مشکوکم
تمامی نظراتم مربوط ب این ویديو
ولی چ بخوایم چ نه سونی ب دوربین اهمیت کمتری میده تا مثلا بلندگو
تو ی جا خوندم
بعد باطری مهم ترین فاکتور دوربین
و کیفیت و بعد دیزاین و بلندگو
حس میکنم سونی تو این گوشی کارهای خوبی کرد ولی یکم رو دوربین کار کنه دیگه نمیشه ازش خرده گرفت این گوشی تو تمامی قسمت ها جز بهترین هاست

Sadeghh

تو بخش لرزشگیر ثبت ویدیو عجیب ترین مقایسه ای بود که دیدم
تو هیچ تستی لرزشگیر سونی حتی تو گوشی خای قبلیش اینجوری نبوده و همیشه عالی عمل میکنه در هنگام ویدیو گرفتن

کلا با تست های دیگه ای که از این دو گوشی دیدم همخوانی نداشت

Mostoul

خوشبختانه واسه من دوربین مهم نیست ( همین که یه عکس یادگاری بمونه واسم ارزشش بیشتره تا کیفیت عکس )
بیشتر واسه من سخت افزار و خالص بودن اندروید یا خالص گونه بودن اندروید و اپدیت سریع و اسپیکر خوب مهمه که سونی همه اینا رو داره. مطمئنا سونی XZ2 رو میگیرم به همین دلایلی که نوشتم. چون Z5 که دارم دیگه اپدیت نمیگیره و اینکه به شدت داغ میشه به خاطر ۸۱۰.
سامسونگ اس ۹ گوشی خیلی خوبی هست ولی متاسفانه با رابط کاربریش نمیتونم کنار بیام و اینکه واقعا آسیب پذیر هست و اپدیت یا میاد خیلی دیر یا اینکه به کل نمیاد.

dele_tanha

آقای عطایی چرا نظر بنده رو تایید نکردی؟ چون واقعیت رو گفتم و این تست رو با دلیل گفتم دستکاری شده و مغرضانس؟؟؟
عجب. دوستان برید عکس 8:10 دقیقه ببینید عکس سونی با فوتو شاپ دستکاری شده سمت چپ عینک با فوتوشاب تابلو هس تار شده و اطراف لباسشو ببینید. در دقیقه 7:20 دوتا خونه عکس گرفته. عکس سونی رنگ سفید بهتر گرفته و جزییات عکس بیشتره ولی طرف میگه بدلیل زوم دو برابری سامسونگ جزییات عکس سامسونگ بیشتره. بقیه عکسام بماند همین دو مورد کافیه که این مقایسه قابل قبول نباشه و مغرضانه باشه که فقط ب ناحق سونی کوبیده میشه توش

dele_tanha

والا کل فیلم به ناحق داره سونی رو میکوبه اون قضیه فوتوشاپ هم مطمینم درسته چون فوتوشاپ کار کردم من و میدونم تا ی حدی.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)