حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عمر باتری گلکسی اس 9+ مشخص شد، کمتر از گلکسی اس 8+

نوشته

6 سال قبل | 20 دیدگاه | سامسونگ

عمر باتری گلکسی اس 9 را دیدیم و متوجه شدیم که این نسل هم نسبت به نسل پیشین خود شاهد افت در عملکرد باتری است. هر چند این افت آنقدر آزاردهنده نیست اما همین که پیشرفت نیست، خود آزاردهنده است! حالا اما عمر باتری گلکسی اس 9+ منشتر شده و شرایطی مشابه را نشان می دهد! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا عمر باتری گلکسی اس 9+ را ببینیم.

عمر باتری گلکسی اس 9+

عمر باتری گلکسی اس 9+

گلکسی اس 9+ همانند نسل پیشین خود یعنی گلکسی اس 8+ با باتری 3500 میلی آمپری عرضه شده است. با توجه به یک اندازه باقی ماندن نمایشگر و بهبود چپست به کار رفته در آن می توان انتظار داشت که عمر باتری گلکسی اس 9+ بهتر از نسل پیشین باشد اما گویا چنین نیست!

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، تست عمر باتری گلکسی اس 9+ از Gsmarena منتشر شده است و امتیاز کلی 86 ساعت را به ما نشان می دهد. این امتیاز به صورت کلی 2 ساعت از گلکسی اس 8+ کمتر است. اما یک پسرفت دیگر که در گلکسی اس 9+ دیده می شود عمر وبگردی است که حدود 1 ساعت کاهش را تجربه کرده ولی در دو زمینه تماشای ویدیو و مدت زمان مکالمه شاهد پیشرفت هستیم.

عمر باتری گلکسی اس 8+

عمر باتری گلکسی اس 8+

به صورت کلی می توان گفت که گلکسی اس 9+ نسبت به گلکسی اس 8+ کاهش در مدت زمان وبگردی را داشته و مدت زمان آماده به کار آن مقداری کمتر است اما نباید از یاد برد که ما از عمر باتری گلکسی اس 8+ آنچنان راضی نبودیم که از عمر باتری Mate 10 Pro راضی بودیم!

گلکسی اس 9+ در مدت 30 دقیقه تنها 37٪ شارژ می شود که این نیز موضوع قابل توجهی است. تا پیش از این سامسونگ تمام تلاش خود را داشت تا 60٪ حجم باتری فقط در 30 دقیقه شارژ شود اما حالا شاهد این هستیم که رکورد همیشگی سامسونگ در دستان Mate 10 Pro هوآوی است و خود شبیه به دیگران شده است!

نظر شما چیست؟ عمر باتری گلکسی اس 9+ برای شما راضی کننده است؟

اشتراک در
اطلاع از
20 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

قرار بود همون ظرفیت باشه با بهینه سازی نرم افزاری و سخت افزاری بهتر بشه نه بدتر ?

ahmad

خوبه بد نیست در کل اس 9 پلاس بهترین گوشی اندرویدی فعلی بازار هست بنظرم

ahmad

تو اکثر تستای باتری اس9 پلاس تو یوتیوب که دیدم از اس8 پلتس بهتر دووموآورده و تو جی اسم ام برعکس شده و این دلیلی هست بر دقیق نبود اندازه گیری عمر باتری

دکتر رسول آریان

معمولا توی تست های یوتیوب، تمرکز دارن روی تست ویدیویی. اینجا هم مدت زمان پخش ویدیوش حدودا 45 دقیقه بیشتر شده.

hamid reza

برای منی که اس7 اج دارم و عمر باتری 4 روزه رو هم تجربه کردم از افتضاح هم افتضاح تره موندیم برا اس10

عمر آماده به کار بیشتر از 90 ساعت عالیه. گلکسی S9 پلاس عمر باطری خوبی داره ولی هیجان انگیز نیست!

نسبت به گلکسی S8 پلاس
آماده به کار: دو ساعت کم شده
مکالمه: یک ساعت و 40 دقیقه زیاد شده
وب: یک ساعت کم شده
ویدیو: 42 دقیقه زیاد شده

قبلا هم گفتم که انتظار معجزه نداشتم. خدا رو شکر توی همون مایه های پارسال هست.

86 ساعت آماده به کار تقریبا میشه 3 روز و نیم. عالی نیست ولی بد هم نیست.

به طور کلی میان رده ها دارن توی باطری بهتر میشن از پرچمدارها. مثلا شیائومی Mi Max 2 آماده به کار 126 ساعته داره، ولی خب خود گوشی چندان ارزش خرید نداره. چون چیپ ضعیفی روشه. ولی خب باطری غول پیکر 5300 میلی آمپری داره.

بخوایم هر 4 بخش رو تفکیک کنیم و نظر بدیم باید اینطور بگیم:
مدت زمان آماده به کار کم شده، پس یک امتیاز منفی. مدت مکالمه زیاد شده، پس یک امتیاز مثبت. مدت زمان وب گردی کم شده، پس یک امتیاز منفی. مدت زمان پخش ویدیو زیاد شده، پس یک امتیاز مثبت.

نهایتا دوتا مثبت و دوتا منفی. پس هیچ به هیچ. نه پسرفت، نه پیشرفت. اگر توی 3 مورد یا هر 4 مورد کاهش داشت، میشد پسرفت.

این نکته رو هم اضافه کنم، درسته که گاها میشنویم که این چیپ نسبت به پارسال بهینه تر شده، ولی به طور کلی وقتی که داریم میبینیم اعداد و ارقام اونها توی بنچمارک ها بیشتر میشه، یعنی پردازنده ها قوی تر شدن و پردازنده قوی تر به طور ذاتی مصرف بیشتری داره. من خیلی اعتقادی ندارم به اینکه میگن این چیپ نسبت به پارسال بهینه تر شده.

Mortazavi

البته چون آماده بکار و وبگردی خیلی بیشتر از پخش ویدئو و مکالمه استفاده میشه در کل پسرفت داشته که با توجه به پردازنده کم مصرف تر افتضااااااحههههه

Minipro

اقا 16 ساعت ویدئو پخش میکنه دیگه چی میخواین

دکتر رسول آریان

نزدیک به 17 ساعت
16:45

Hadiii

عالی نیست بدم نیست.ولی پیشرفتی نداشته در مقایسه با سال پیش باید بهتر میشد ولی فکر کنم سامسونگ زیاد روی باتری کار نکرده..

اگر کسی علاقه به سامسونگ داره و باطری خیلی خیلی براش مهمه، توصیه میکنم سری Active بخره.

عمر باطری گلکسی S8 اکتیو در حالت آماده به کار 111 ساعته. اینم تصویرش:

http://uupload.ir/files/e11l_galaxy_s8_active.jpg

hamid reza

داداش جایی خوندم اکتیو انحصارا دست یک سری شرکت هایی مثل تی موبایله که به ایران وارد نمیشه چون تو ایران آنتن دهی نداره

احمد جان اینکه میگی اندازه گیری ها ممکنه دقیق نباشه، حرفت رو تا حدودی قبول دارم. البته نه اینکه دقیق نباشه، بلکه پارامترهای تاثیر گذار میتونن نتایج رو تغییر بدن. به عنوان مثال تست باطری گلکسی نوت 8 رو برات میفرستم، که GSM Arena اون رو در دو حالت با دو چیپ اگزینوس و اسنپ تست کرده و نتایج خیلی اختلاف دارن. نوت 8 با چیپ اگزینوس مدت زمان آماده به کارش 89 ساعت شده، اما نوت 8 با چیپ اسنپ مدت زمان آماده به کارش 76 شده. یعنی 13 ساعت اختلاف! عدد 13 ساعت اختلاف هم واقعا کم نیست. خودت ببین:

http://uupload.ir/files/u275_note8.png

احمد جان، در ادامه کامنت قبلی برات تصویر تست باطری گلکسی S5 رو میفرستم که اون موقع GSM Arena این گوشی رو با دو اندروید محتلف تست کرده. ابتدا با اندروید کیت کت، بعد با اندروید لالی پاپ. با اندروید کیت کت 4.4.2 مدت زمان آماده به کارش شده 72 ساعت اما با اندروید لالی پاپ 5.0.1 مدت زمان آماده به کارش شده 83 ساعت. گوشی که همون گوشی بوده، نمایشگر و باطریش هم همون بود، اما یک ارتقای نرم افزاری تونسته 11 ساعت به طول عمر باطریش در حالت آماده به کار اضافه کنه. خودت تصویر زیر رو ببین:

http://uupload.ir/files/7tu_s5.png

این هم مشابه همون حالت قبلی، اینبار با نوت 4. با اندروید کیت کت طول عمر باطریش در حالت آماده به کار 87 ساعت بوده که در اندروید لالی پاپ شده 90 ساعت. یعنی 3 ساعت افزایش پیدا کرده. ببین:

http://uupload.ir/files/zdim_note4.jpg

آقا احمد، این مثال ها رو زدم تا نشون بدم که تست عمر باطری در حالت آماده به کار، تحت تاثیر پارامترهای زیادی هست. چه سخت افزاری و چه نرم افزاری.

این دو مثالی که برات زدم از S5 و نوت 4 نشون داد که یک ارتقای نرم افزاری چقدر میتونه برای عمر باطری مفید باشه. البته همیشه هم اینطوری نیست. بعضی وقت ها اندرویدهای جدید باعث کاهش طول عمر باطری هم شدن. که به دلیل ناپایدار بودن رام بوده و با آپدیت های بعدی حل شده و یا گاهی حل نشده.

مثال بالا از ارتقای نرم افزاری، در حد کلان بود، یعنی سیستم عامل. میخوام بهت بگم که تغییرات نرم افزاری حتی در سطوح جزیی تر هم میتونه تاثیر گذار باشه. یک اپلیکیشن فیلترشکن هندی هست به اسم vpn india که وقتی اینو نصب کنی روی گوشیت، حتی اگر هیچ استفاده ای هم ازش نکنی، وقتی که میای عملکرد باطری رو نگاه کنی، میبینی همین یه دونه اپلیکیشن به تنهایی کلی از باطری رو مصرف کرده! اما اگر متوجه نباشی، بعد چند روز میبینی باطری گوشیت زودتر از روزهای قبلی خالی میکنه. همین یه دونه اپلیکیشن مدت زمان آماده به کار هر گوشی رو میتونه کاهش بده.

پس به خاطر این هستش که میگم مهمه روی گوشی چه اپلیکیشن هایی نصب باشن. اینکه حالا اینجا یک عددی رو میبینی و جای دیگه عدد دیگری رو میبینی، به خاطر همین موارد هست.

آخر سر برمیگردیم به حرف شما که اندازه گیری ها دقیق نیست، ولی من نمیخوام نتیجه تست هیچ سایتی رو زیر سوال ببرم. هر سایتی هم به نظر خودش تستش دقیق ترین هست. ولی این پارامترهایی که عرض کردم، میتونه تاثیر گذار باشه و ما شاهد این اختلافات باشیم.

ahmad

موافقم باهات

Sadeghh

تقریبا مثل s8+ هست
خوبه

hamid reza

اگه 6 ساعتش هم تو آپدیت بره(کنایه به آپدیت افتضاح اس7 اج) دیگه هیچی نمیمونه 🙂

Faraz

همه ی گوشی ها باتریشون مثل هم هست هر وقت یک هفته کامل باتری داشتن اون وقت من راضی میشم… این شرکت ها ما مشتری ها رو مسخره کردن با این باتری های مسخره منظورم همه ی برند ها هست…من که با گوشیم بیشتر فیلم میبینم گوشیمم اس هشت هست در کل خوبه باتریش ولی اس هشت پلاس بهتره…اس نه پلاس هم خوبه دیگه راضی باشید تا سال های آینده به امید بهبود باتری همه ی برند ها

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)