حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار فروش گوشی هوشمند در فصل دوم 2024 به تفکیک برند و مدل دستگاه

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | اسمارت‌فون، تحلیل بازار

فروش جهانی گوشی های هوشمند در فصل دوم سال 2024 با 12 درصد افزایش نسبت‌به سال قبل به 288.9 میلیون دستگاه رسیده است که سومین سه‌ماهه متوالی رشد را نشان می‌دهد. به گزارش شرکت تحقیقاتی Canalys، صنعت گوشی هوشمند با عرضه محصولات نوآورانه و بهبود شرایط اقتصادی درحال احیای مجدد است. همچنین در لیست 10 گوشی پرفروش این سه‌ماهه، نام آیفون 15 اپل به‌عنوان صدرنشین به‌چشم می‌خورد.

آمار فروش گوشی هوشمند در فصل دوم 2024

سامسونگ با فروش 53.5 میلیون دستگاه، جایگاه خود را به‌عنوان رهبر بازار با 18 درصد سهم تثبیت کرده است. گوشی‌های پیشرفته این شرکت به رشد درآمد ادامه می‌دهند. اپل با فروش 45.6 میلیون دستگاه در جایگاه دوم قرار گرفته و عملکرد خوبی را در آمریکای شمالی و منطقه آسیا و اقیانوسیه نشان داده است.

آمار فروش گوشی هوشمند در فصل دوم 2024

آمار فروش گوشی هوشمند در فصل دوم 2024

شیائومی با فروش 42.3 میلیون دستگاه در جایگاه سوم قرار دارد. مجموعه محصولات رقابتی غول فناوری چینی به رشد سریع این شرکت دامن زده است. شیائومی همچنین در سه‌ماهه دوم سال 2024 جایگاه اول را در بازار گوشی‌های هوشمند هند به‌دست آورده و 18 درصد از سهم بازار این کشور را به خود اختصاص داده است. ویوو با 25.9 میلیون دستگاه جایگاه چهارم جهانی را کسب کرده، درحالی‌که Transsion که گوشی‌های هوشمند با برند Tecno و Infinix را عرضه می‌کند، با 25.5 میلیون دستگاه فروخته‌شده، در رتبه پنجم تکیه کرده است.

درحالی‌که بازار کلی در مسیر صعودی قرار دارد، چالش‌هایی نیز در پیش است. کمبود قطعات، به‌ویژه برای ویژگی‌های سطح بالا مانند نمایشگرهای بزرگ و دوربین‌های پیشرفته، شروع به تأثیرگذاری بر هزینه‌های تولید کرده است. این می‌تواند بر برندهایی که بازار انبوه را هدف قرار می‌دهند، فشار بیاورد. علاوه‌بر این، حفظ مزیت رقابتی با بلوغ بازار به‌طور فزاینده‌ای دشوار خواهد شد.

رهبران صنعت برای جلوتر ماندن، بر متمایز کردن گوشی‌های خود تمرکز می‌کنند. سامسونگ و اپل استراتژی‌های بلندمدت را در بازارهای شناخته‌شده در اولویت قرار می‌دهند و درعین‌حال بر ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد در دستگاه‌های پرچمدار خود تأکید می‌کنند. برندهای چینی همچنین سرمایه‌گذاری زیادی روی فناوری هوش مصنوعی می‌کنند تا در بخش رده‌بالا رقابت کنند.

همان‌طور که بازار گوشی‌های هوشمند همچنان درحال تکامل است، مشتریان می‌توانند انتظار داشته باشند که ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی، سیستم‌های دوربین پیشرفته و نمایشگرهای بزرگتر را در گوشی‌های آینده ببینند. بااین‌حال، افزایش هزینه قطعات می‌تواند به قیمت‌های بالاتر برای دستگاه‌های برتر منجر شود.

آمار فروش گوشی هوشمند به تفکیک مدل

اگرچه چندین شرکت در چند ماه گذشته گوشی‌های هوشمند شگفت‌انگیزی را روانه بازار کرده‌اند، اما مشتریان همچنان به‌سمت دستگاه‌های اپل و سامسونگ جذب می‌شوند. گوشی‌های این دو برند در سه‌ماهه دوم سال جاری در فهرست 10 گوشی هوشمند برتر جهان قرار گرفتند و تنها یک مدل را برای یک برند متفاوت باقی گذاشته‌اند.

بر اساس آخرین گزارش ماهانه Counterpoint Research، آیفون 15 پرفروش‌ترین گوشی هوشمند در فصل دوم 2024 بوده و 4.1 درصد از کل فروش گوشی‌های هوشمند در این سه‌ماهه را به خود اختصاص داده است. آیفون 15 پرو مکس و آیفون 15 پرو نیز به‌ترتیب با 3.7 و 3.1 درصد فروش در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. 

آمار فروش گوشی هوشمند به تفکیک مدل

آمار فروش گوشی هوشمند به تفکیک مدل

گلکسی A15 5G و گلکسی A15 4G مقرون‌به‌صرفه سامسونگ در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار دارند و پس از آن آیفون 14 و گلکسی A55 دیده می‌شود. در این میان، گوشی اقتصادی Redmi 13C 4G شیائومی تنها مدلی از یک تولیدکننده متفاوت است که به این لیست راه یافته و 1.5 درصد از کل فروش گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده است. این دستگاه همچنین با اختلاف اندکی از پرچمدار سامسونگ، گلکسی اس 24 اولترا، پیشی گرفته است، درحالی‌که گلکسی A05 در رتبه دهم لیست قرار دارد.

جالب اینجاست که دستگاه‌های پرچمدار کمتری در مقایسه با سه‌ماهه قبل به این لیست راه یافته‌اند. در فصل اول سال 2024، آیفون 15 پلاس و گلکسی اس 24 نیز درکنار دستگاه‌های پرچمدار حال‌حاضر لیست دیده می‌شدند. بااین‌حال، این مدل‌ها با گوشی‌های ارزان‌تر سامسونگ و شیائومی در این بازه زمانی جایگزین شدند.

نظر شما درباره آمار فروش گوشی هوشمند در فصل دوم سال 2024 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی